[ AVG 1.9 110 KM] Strasznie wysokie spalanie
[ AVG 1.9 110 KM] Strasznie wysokie spalanie
Witam. Jestem nowy a wiec postanowiłem poszukać porady na forum audi.
A wiec przechodzę do sprawy, zakupiłem moje auto we wrześniu 2013 roku wiedząc ze ma lekką wadę silnika a mianowicie już kończące się turbo, jeżdżąc na co dzień zauważyłem ze auto po mieście potrafi spalić nawet 12 litrów.. Stwierdziłem, duże auto, silnik nie super mocny a trzeba jakoś te 1.5 tony rozruszać.. No ale niestety, jadać 300 km trasa z prędkością typowego emeryta jakieś 80-100km/h max auto potrafiło zjeść +/- 9 litrów. Pomyślałem sobie ze to przez turbinę która fakt faktem i tak i tak miałem nowa tylko wystarczyło wymienić..
Zrobiłem co trzeba z turbiną do tego wymieniłem kompletny rozrząd(wraz z pompa wody) i termostat. Udając się na test na trasie zauważyłem lekka różnice w spalaniu na trasie. Zatankowałem za 200 zl, w baku było jakieś +/- 5 litrów powyżej rezerwy i zrobiłem jadać znów emerytem jakieś dobre 400 km :O no wynik rewelacja.. Zero jakich kolwiek błędów na komputerze, kompletne nic. No i nie wiem co robić, bo kupiłem auto ze 110konnym silnikiem, a koszty utrzymania mam jak w 3 litrowej bmw.. Jeśli możecie pomoc to bardzo proszę
Pozdrawiam.
A wiec przechodzę do sprawy, zakupiłem moje auto we wrześniu 2013 roku wiedząc ze ma lekką wadę silnika a mianowicie już kończące się turbo, jeżdżąc na co dzień zauważyłem ze auto po mieście potrafi spalić nawet 12 litrów.. Stwierdziłem, duże auto, silnik nie super mocny a trzeba jakoś te 1.5 tony rozruszać.. No ale niestety, jadać 300 km trasa z prędkością typowego emeryta jakieś 80-100km/h max auto potrafiło zjeść +/- 9 litrów. Pomyślałem sobie ze to przez turbinę która fakt faktem i tak i tak miałem nowa tylko wystarczyło wymienić..
Zrobiłem co trzeba z turbiną do tego wymieniłem kompletny rozrząd(wraz z pompa wody) i termostat. Udając się na test na trasie zauważyłem lekka różnice w spalaniu na trasie. Zatankowałem za 200 zl, w baku było jakieś +/- 5 litrów powyżej rezerwy i zrobiłem jadać znów emerytem jakieś dobre 400 km :O no wynik rewelacja.. Zero jakich kolwiek błędów na komputerze, kompletne nic. No i nie wiem co robić, bo kupiłem auto ze 110konnym silnikiem, a koszty utrzymania mam jak w 3 litrowej bmw.. Jeśli możecie pomoc to bardzo proszę
Pozdrawiam.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No i teraz sprawa wtrysków, wczoraj zrobiłem taki test przelewowy na nadmiarach z wtrysków, gdzie nie podpiąłem zbiorniczek zalewało mi do pełna(jakieś 120ml) w jakieś 5 sekund po odpaleniu Oo na kazdym wtrysku to samo.. a wiec podpiąłem mój magiczny zestaw zbiorniczka pod powrót na pompie no i tez zalało do pełna zbiorniczek.. Wyszło na to ze zamiast pompa brać nadmiar z wtrysków jeszcze daje ropę i to w nie małych ilościach..
Takie testy to możesz robić w CommonRail. Jaka masz dawkę paliwa? Bardzo dymi?Ragga22 pisze:No i teraz sprawa wtrysków, wczoraj zrobiłem taki test przelewowy na nadmiarach z wtrysków, gdzie nie podpiąłem zbiorniczek zalewało mi do pełna(jakieś 120ml) w jakieś 5 sekund po odpaleniu Oo na kazdym wtrysku to samo.. a wiec podpiąłem mój magiczny zestaw zbiorniczka pod powrót na pompie no i tez zalało do pełna zbiorniczek.. Wyszło na to ze zamiast pompa brać nadmiar z wtrysków jeszcze daje ropę i to w nie małych ilościach..
Pomogłem? Kliknij
nic nie kopci nic nie dymi , dawka 3mg, jedynie to ostro smierdzi dieslem z rury ;P
[ Dodano: 2014-05-30, 20:30 ]
dobra teraz inna sprawa , jadać sobie raz temp trzyma 90 stopni a raz dostanie 90 spadnie do 70 chwile postoi na 70 i znów 90 i tak nie zależnie od pogody, jak mu się chce i zastanawiam się czego może być przyczyna ponieważ termostat był zmieniany w marcu a działo się tak 2 tyg po jego zmianie nigdy wcześniej, jedynie jak stałem na skrzyżowaniu w zimę to temp spadała dodam tyle, ze jadąc trasa tez się tak dzieje przykład : jadę 120km/h a tutaj temp spada, i po kilku km wraca do stanu 90 stopni
[ Dodano: 2014-05-30, 20:30 ]
dobra teraz inna sprawa , jadać sobie raz temp trzyma 90 stopni a raz dostanie 90 spadnie do 70 chwile postoi na 70 i znów 90 i tak nie zależnie od pogody, jak mu się chce i zastanawiam się czego może być przyczyna ponieważ termostat był zmieniany w marcu a działo się tak 2 tyg po jego zmianie nigdy wcześniej, jedynie jak stałem na skrzyżowaniu w zimę to temp spadała dodam tyle, ze jadąc trasa tez się tak dzieje przykład : jadę 120km/h a tutaj temp spada, i po kilku km wraca do stanu 90 stopni
Aras123 - też myślałem ze to czujnik. tylko ze to może się okazać błędem dużego spalania, a dodam więcej. Dziś przy temp 25 stopni + auto nagrzewało się do 90 jakieś dobre 8 km wcześniej miałem ten silnik w dużo mniejszym aucie, lżejszym i wystarczało 5 max 6 km przy takiej pogodzie..
wiec bardziej znów obstawiał bym termostat, bo jestem 100% pewny ze ten silnik grzeje się dużo dużo szybciej, a dodam ze tyle nagrzewało mi się z wyłączoną klimatyzacją
wiec bardziej znów obstawiał bym termostat, bo jestem 100% pewny ze ten silnik grzeje się dużo dużo szybciej, a dodam ze tyle nagrzewało mi się z wyłączoną klimatyzacją
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
termostat na bank ja u siebie wymieniłem to poł roku pochodził i później trzeba było wszysto od nowa rozgrzebać;) ahh 2.5 kochane;)
a czujnik temp. cieczy własnie ten 4 pinowy dobrze dobrany? może ktoś miął problemy z paleniem i obcioł 2 kable i komp czyta że silnik jest zimny-duża dawka.
A na licznik z drugich dwóch pokazuje dobrą wartość
a czujnik temp. cieczy własnie ten 4 pinowy dobrze dobrany? może ktoś miął problemy z paleniem i obcioł 2 kable i komp czyta że silnik jest zimny-duża dawka.
A na licznik z drugich dwóch pokazuje dobrą wartość
termostat wymienię w tym tyg jak znajdę trochę czasu po pracy, zamówię ten z ASO bo lepiej dopłacić te 40 zl i mieć spokój. A problem u mnie występuje taki ze jadać trasa auto pali 8l+ a do tego te cuda z temperatura, choć najdziwniejsze jest to ze od kiedy kupiłem to auto ono za dobrze jeździ ;P poszedłem tym autem 224km/h (wg gps) + dziwny fakt ze 2.5 150koni miała problem ze mną ;P nie mówiąc o 130 1.9tdi...
najdziwniejszym faktem i najśmieszniejszym jest jazda po deszczu, opony 225/50/16 jedziesz powiedzmy 50 km/h na 3 biegu dodasz gazu i jedziesz z piskiem opon ^^
Myślę udać się na hamownie, bo ja wyczuwam tutaj jakąś reinkarnacje lub rozmnożenie koni mechanicznych
najdziwniejszym faktem i najśmieszniejszym jest jazda po deszczu, opony 225/50/16 jedziesz powiedzmy 50 km/h na 3 biegu dodasz gazu i jedziesz z piskiem opon ^^
Myślę udać się na hamownie, bo ja wyczuwam tutaj jakąś reinkarnacje lub rozmnożenie koni mechanicznych
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga