Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVG 1.9 110 KM] Strasznie wysokie spalanie

Silniki wysokoprężne
Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 09 cze 2014, 20:33

No ok, komp się znajdzie, tylko teraz pytanie.. Co będę musiał zmieniać po zmianie komputera?

turbina jest nowa, chyba ze jest przesterowana w komputerze.

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 10 cze 2014, 19:53

Chyba taniej wyjdzie Cię przeprogramowanie na serię albo jescze spróbować zmianę kodowania, to o czym wcześniej pisałem. Turbo zostaw na razie w spokoju.

Adaptacja przy wymianie sterownika silnika na używany:
1. Trzeba mieć kod pin swojego sterownika silnika i kod pin tego 'nowego' używanego.
2. Przed wymianą spisać kodowanie aktualnego sterownika silnika.
3. Zamontować sterownik. Dioda immo będzie migać. Wybrać w Vag-comie [01-silnik] --> [11-login]-->wpisać kod pin 'nowego' używanego sterownika--> [OK].
4. Wybrać [10-Adaptacja]--> kanał 50 -->wpisać kod pin starego sterownika silnika [OK][test][zapisz]. Rozłączamy się.
5. Wyłączyć zapłon, następnie włączyć po ok pół minuty ale nie uruchamiać silnika. Uruchomić silnik po ok dwóch minutach.
6. Sprawdzić kodowanie sterownika silnika, ew. przekodować.
W liczniku nic nie grzebiemy.
Ten opis dotyczy passatów z immo3 czyli po liftingu.
To nie moje słowa, wygooglowane z forum passata. Pewnie dla Audi będzie podobnie.
Jak widzisz droga długa, poza tym pin nie odczytasz Vagiem.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 10 cze 2014, 21:26

No to dupa blada, nie dam rady na chiny sam tego zrobić, ale dziwi mnie kod 002 silnika który mi wyskakuje na vagu. Wiem że są 001/002 najczęściej, w tym że wyczytałem gdzieś ze 002 to automatyczna skrzynia biegów, czyli jest zakodowany na automat oO

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 10 cze 2014, 22:19

moze ktos przerobil automata?

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 11 cze 2014, 17:41

Jeżeli jest na automat przekodowany, to możesz sprawdzić czy sterownik widzi czujnik z sprzęgła albo jak masz tempomat to sprawdź czy go wyłączy jak naciśniesz sprzęgło. Poza tym masz dostęp do vaga to zmień kodowanie na inne. Możliwe że ten amator tego chipa dalej nic nie pozmieniał i będzie na innym kodowaniu seria.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 11 cze 2014, 21:40

jeśli można wiedzieć, jak to przekodować? tak +/- bo jak wiadomo każdy się musi uczyć, i jeszcze czy kod 002 to na pewno automat, bo jeśli 001 jest automat to trochę to inaczej chyba będzie chodzić? wiem jedno, auto odpala jak typowy automat, nawet dobrze raz nie zakręci.. a jeżdżę tez passatem b5 w automacie i nie widzę ani trochę różnicy w odpalaniu

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 12 cze 2014, 18:07

Klikasz login i tam gdzie 0001 wpisujesz 0002 lub odwrotnie i jazda.Wyłączasz, włączasz zapłon i sprawdzasz czy kodowanie się zmieniło. W 6 bloku sprawdz jak naciskasz sprzęgło czy zmienia się z 0 na 1. Wtedy poznasz jakie masz kodowanie tzn manual czy automat

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 17 cze 2014, 17:53

W środę zjeżdżam z trasy do domu, wiec w czwartek zrobię logi zmienionego kodu(audi nie jeżdżę, stoi w domu..;p ) i zobaczymy czy cos to zmieni, choć ostatnio zauważyłem ze 10 litrów zaczęło starczać na 100km ^^ dodam tyle że jechałem trasa..

czarcil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 29 gru 2013, 09:51
Lokalizacja: choszczno

Post autor: czarcil » 22 cze 2014, 17:53

jasli moge sie podpiac pod temat mam 2,o dieselka w trasie srednio 140/kmh bylo i 210km/h na zakopiance spalanie przy 1000km 6l przy cyklu mieszanym 6,6 podzielcie sie swoimi osiagami auta mysle ze takie spalanie powinno byc
cezus

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 23 cze 2014, 22:45

Witaj czarcil ;)

wracając do tematu, zmieniłem kodowanie z 0002 na 0001 i pierwszym co sie pojawilo to super błąd :
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-00 - -

tudzież witam brak automatycznej skrzyni biegów :D

ale to nic, sprawdziłem logi, dużo ale dużo się naprawdę pozmieniało, przykładowo turbo miało doładowanie na postoju na kodzie ''02'' 1050mBar a na ''01' juz 945 mBar, doładowanie na logach do 1950 :), wszystkie kąty sie pozmieniały + zrobił sie lekko mułowaty - tak teraz ten samochód ma 110km :).

Co sie pojawiło : czarny dymek przy ostrym przyspieszaniu ( ale taki naprawde lekki) + do tego dość strasznie śmierdzi spalinami z rury..

No i teraz nie wiem czy mogę na kodzie ''0001'' z automatu jezdzic, silnik pali teraz juz całkowicie na dotyk, ale ten zapach i lekki dymek (Diesel musi kopcić :D ).

bamboo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2013, 23:29
Lokalizacja: Rudy

Post autor: bamboo » 05 lip 2014, 21:26

mam dokładnie taki sam silnik jak ty i nigdy zadnej ingerencji w silnik .Jezdze do pracy za granica i ostatnio jak jechalem z zepsuta klima to 6.1 l ale ogolnie nigdy wiecej niz 6,8 nie bierze,wiec pod tym katem jestem bardzo zadowolony.Niestety demonem przyspieszenia to on nie jest ...ale cos za coś.Na pełnym baku tak pod korek i do zpalenia sie rezerwy 1250 km... ;)

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 06 lip 2014, 13:59

tylko ja mam taki problem, ze jakiś inteligent w polsce próbował go przerobić na ''demona szybkości'' kosztem rozwalenia całego silnika :) i teraz próbuje go jakoś doprowadzić do ładu i składu.. Powoli do przodu coś mi wychodzi, a teraz spalanie za 200 zl zrobiłem jakieś 550 km ;P bez klimy oczywiście.. ale u mnie jest czym depnąć :D

bamboo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2013, 23:29
Lokalizacja: Rudy

Post autor: bamboo » 06 lip 2014, 21:34

powoli ogarniesz ,najgorsze sa nerwy...wiem cos o tym jak mi moj mechanik zle podlaczyl wentylator klimy po wymianie rozrzadu...szukalem ,denerwowalem sie bo myslalem ze przyczyna inna ...a na spokojnie dało rade wszystko ogarnac:)

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 06 lip 2014, 23:55

Tylko ze u mnie na ''rejonie'' nie ma nikogo ogarniętego, 1 mechanik chciał wymieniać wtryski, 2gi powiedział ze wtryski ok ale pompa do wymiany a 3ci mi powiedział żebym to sprzedał :D , jaja jak berety, ale lepiej naprawdę samemu się uczyć i zrobić niż szukać rad ''super mechaników'' :) nie oczekuje 5 L spalania w tym aucie (choć podobnież to nie jest dziwne) ale choćby te 6 l na trasie :) na cudowali tylko z tym autem :)

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 07 lip 2014, 07:56

Ragga22 pisze:nie oczekuje 5 L spalania w tym aucie (choć podobnież to nie jest dziwne) ale choćby te 6 l na trasie :)
ja jadac na wakacje w dwie osoby 5,3 litra zrobilem nie oszczedzajac auta (na calej trasie po Polsce lejac pod korek)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga