[ AVG 1.9 110 KM] Strasznie wysokie spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Chyba taniej wyjdzie Cię przeprogramowanie na serię albo jescze spróbować zmianę kodowania, to o czym wcześniej pisałem. Turbo zostaw na razie w spokoju.
Adaptacja przy wymianie sterownika silnika na używany:
1. Trzeba mieć kod pin swojego sterownika silnika i kod pin tego 'nowego' używanego.
2. Przed wymianą spisać kodowanie aktualnego sterownika silnika.
3. Zamontować sterownik. Dioda immo będzie migać. Wybrać w Vag-comie [01-silnik] --> [11-login]-->wpisać kod pin 'nowego' używanego sterownika--> [OK].
4. Wybrać [10-Adaptacja]--> kanał 50 -->wpisać kod pin starego sterownika silnika [OK][test][zapisz]. Rozłączamy się.
5. Wyłączyć zapłon, następnie włączyć po ok pół minuty ale nie uruchamiać silnika. Uruchomić silnik po ok dwóch minutach.
6. Sprawdzić kodowanie sterownika silnika, ew. przekodować.
W liczniku nic nie grzebiemy.
Ten opis dotyczy passatów z immo3 czyli po liftingu.
To nie moje słowa, wygooglowane z forum passata. Pewnie dla Audi będzie podobnie.
Jak widzisz droga długa, poza tym pin nie odczytasz Vagiem.
Adaptacja przy wymianie sterownika silnika na używany:
1. Trzeba mieć kod pin swojego sterownika silnika i kod pin tego 'nowego' używanego.
2. Przed wymianą spisać kodowanie aktualnego sterownika silnika.
3. Zamontować sterownik. Dioda immo będzie migać. Wybrać w Vag-comie [01-silnik] --> [11-login]-->wpisać kod pin 'nowego' używanego sterownika--> [OK].
4. Wybrać [10-Adaptacja]--> kanał 50 -->wpisać kod pin starego sterownika silnika [OK][test][zapisz]. Rozłączamy się.
5. Wyłączyć zapłon, następnie włączyć po ok pół minuty ale nie uruchamiać silnika. Uruchomić silnik po ok dwóch minutach.
6. Sprawdzić kodowanie sterownika silnika, ew. przekodować.
W liczniku nic nie grzebiemy.
Ten opis dotyczy passatów z immo3 czyli po liftingu.
To nie moje słowa, wygooglowane z forum passata. Pewnie dla Audi będzie podobnie.
Jak widzisz droga długa, poza tym pin nie odczytasz Vagiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Jeżeli jest na automat przekodowany, to możesz sprawdzić czy sterownik widzi czujnik z sprzęgła albo jak masz tempomat to sprawdź czy go wyłączy jak naciśniesz sprzęgło. Poza tym masz dostęp do vaga to zmień kodowanie na inne. Możliwe że ten amator tego chipa dalej nic nie pozmieniał i będzie na innym kodowaniu seria.
jeśli można wiedzieć, jak to przekodować? tak +/- bo jak wiadomo każdy się musi uczyć, i jeszcze czy kod 002 to na pewno automat, bo jeśli 001 jest automat to trochę to inaczej chyba będzie chodzić? wiem jedno, auto odpala jak typowy automat, nawet dobrze raz nie zakręci.. a jeżdżę tez passatem b5 w automacie i nie widzę ani trochę różnicy w odpalaniu
Witaj czarcil
wracając do tematu, zmieniłem kodowanie z 0002 na 0001 i pierwszym co sie pojawilo to super błąd :
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-00 - -
tudzież witam brak automatycznej skrzyni biegów :D
ale to nic, sprawdziłem logi, dużo ale dużo się naprawdę pozmieniało, przykładowo turbo miało doładowanie na postoju na kodzie ''02'' 1050mBar a na ''01' juz 945 mBar, doładowanie na logach do 1950 , wszystkie kąty sie pozmieniały + zrobił sie lekko mułowaty - tak teraz ten samochód ma 110km .
Co sie pojawiło : czarny dymek przy ostrym przyspieszaniu ( ale taki naprawde lekki) + do tego dość strasznie śmierdzi spalinami z rury..
No i teraz nie wiem czy mogę na kodzie ''0001'' z automatu jezdzic, silnik pali teraz juz całkowicie na dotyk, ale ten zapach i lekki dymek (Diesel musi kopcić :D ).
wracając do tematu, zmieniłem kodowanie z 0002 na 0001 i pierwszym co sie pojawilo to super błąd :
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-00 - -
tudzież witam brak automatycznej skrzyni biegów :D
ale to nic, sprawdziłem logi, dużo ale dużo się naprawdę pozmieniało, przykładowo turbo miało doładowanie na postoju na kodzie ''02'' 1050mBar a na ''01' juz 945 mBar, doładowanie na logach do 1950 , wszystkie kąty sie pozmieniały + zrobił sie lekko mułowaty - tak teraz ten samochód ma 110km .
Co sie pojawiło : czarny dymek przy ostrym przyspieszaniu ( ale taki naprawde lekki) + do tego dość strasznie śmierdzi spalinami z rury..
No i teraz nie wiem czy mogę na kodzie ''0001'' z automatu jezdzic, silnik pali teraz juz całkowicie na dotyk, ale ten zapach i lekki dymek (Diesel musi kopcić :D ).
mam dokładnie taki sam silnik jak ty i nigdy zadnej ingerencji w silnik .Jezdze do pracy za granica i ostatnio jak jechalem z zepsuta klima to 6.1 l ale ogolnie nigdy wiecej niz 6,8 nie bierze,wiec pod tym katem jestem bardzo zadowolony.Niestety demonem przyspieszenia to on nie jest ...ale cos za coś.Na pełnym baku tak pod korek i do zpalenia sie rezerwy 1250 km...
tylko ja mam taki problem, ze jakiś inteligent w polsce próbował go przerobić na ''demona szybkości'' kosztem rozwalenia całego silnika i teraz próbuje go jakoś doprowadzić do ładu i składu.. Powoli do przodu coś mi wychodzi, a teraz spalanie za 200 zl zrobiłem jakieś 550 km ;P bez klimy oczywiście.. ale u mnie jest czym depnąć :D
Tylko ze u mnie na ''rejonie'' nie ma nikogo ogarniętego, 1 mechanik chciał wymieniać wtryski, 2gi powiedział ze wtryski ok ale pompa do wymiany a 3ci mi powiedział żebym to sprzedał :D , jaja jak berety, ale lepiej naprawdę samemu się uczyć i zrobić niż szukać rad ''super mechaników'' nie oczekuje 5 L spalania w tym aucie (choć podobnież to nie jest dziwne) ale choćby te 6 l na trasie na cudowali tylko z tym autem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga