Licznik
Licznik
Witam Wszystkim...
Mam taki o to problem a rozchodzi się o to że z nie wiadomych przyczyn uszkodziły mi się wskazówki od temperatury cieczy chłodzącej i stanu paliwa...
pierwsza wskazówka od cieczy po przekręceniu kluczykiem (nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny) odrazu wskakuje na 78 stopni i tak stoi...VAG odczytuje prawidłową temperaturę na zimnym jak i na rozgrzanym silniku czyli że czujnik ok...dodam że w ciągu 2 miesięcy uszkodziło mi 3 czujniki...
druga wskazówka od paliwa działa sprawnie z tym że rezerwa zaczyna się lekko przed połową zbiornika(komornik nie informuje mnie ze mało jest w baku) a full ponad skalę i po przejechaniu około 220km wskazówka zaczyna opadać aż zrobię gdzieś z 620km i wiem ze czas zatankować...
dodam też że gdy otworze drzwi kierowcy to zaświeca się wyświetlacz od godziny i wyświetlacz od kilometrów a te dwie wskazówki lekko podskakują do góry i stoją a reszta nawet nie drgnie ( od oleju i napiecia)
myślałem że to przez alternator mi uwala czujniki więc wymieniłem alternator ponieważ piszczał nie chciałem się bawić w regenerację wiec kupiłem używany za 250zł a stary zostawiłem na zaś...
jeżeli spotkaliście się z tym lub znacie kogoś w okolicy Wrocławia kto naprawia zegary to pomóżcie ponieważ drażni mnie to ze coś źle działa a ja nie wiem jak to naprawić
To zdjęcie pokazuje jak po przekręceniu delikatnie kluczykiem tak żeby wskazówka od napięcia nie zareagowała reagują te dwie i to samo się dzieje gdy otworze drzwi kierowcy i gdy nawet otworze auto z kluczyka
A to zdjęcie pokazuje w jakiej pozycji jest wskazówka od cieczy cały czas w tej samiej pozycji
Pozdrawiam
Mam taki o to problem a rozchodzi się o to że z nie wiadomych przyczyn uszkodziły mi się wskazówki od temperatury cieczy chłodzącej i stanu paliwa...
pierwsza wskazówka od cieczy po przekręceniu kluczykiem (nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny) odrazu wskakuje na 78 stopni i tak stoi...VAG odczytuje prawidłową temperaturę na zimnym jak i na rozgrzanym silniku czyli że czujnik ok...dodam że w ciągu 2 miesięcy uszkodziło mi 3 czujniki...
druga wskazówka od paliwa działa sprawnie z tym że rezerwa zaczyna się lekko przed połową zbiornika(komornik nie informuje mnie ze mało jest w baku) a full ponad skalę i po przejechaniu około 220km wskazówka zaczyna opadać aż zrobię gdzieś z 620km i wiem ze czas zatankować...
dodam też że gdy otworze drzwi kierowcy to zaświeca się wyświetlacz od godziny i wyświetlacz od kilometrów a te dwie wskazówki lekko podskakują do góry i stoją a reszta nawet nie drgnie ( od oleju i napiecia)
myślałem że to przez alternator mi uwala czujniki więc wymieniłem alternator ponieważ piszczał nie chciałem się bawić w regenerację wiec kupiłem używany za 250zł a stary zostawiłem na zaś...
jeżeli spotkaliście się z tym lub znacie kogoś w okolicy Wrocławia kto naprawia zegary to pomóżcie ponieważ drażni mnie to ze coś źle działa a ja nie wiem jak to naprawić
To zdjęcie pokazuje jak po przekręceniu delikatnie kluczykiem tak żeby wskazówka od napięcia nie zareagowała reagują te dwie i to samo się dzieje gdy otworze drzwi kierowcy i gdy nawet otworze auto z kluczyka
A to zdjęcie pokazuje w jakiej pozycji jest wskazówka od cieczy cały czas w tej samiej pozycji
Pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
procesor można zakupić na allegro za ok. 100zeta z odpowiednim oprogramowaniem, najpierw musisz wywalić swój licznik, żeby sprawdzić jakie masz oprogramowanie, żeby procek kupić z takim samym softem. można też zakupić sam procek i jeśli masz kogoś, kto dysponuje odpowiednim sprzętem zgrać soft i wgrać do nowego procesora. na tą chwilę nie do końca jestem pewien czy wymiana samego procesora jest konieczna i rozwiąże Twój problem bo przyczyną mogą być padnięte silniczki krokowe w tych zegarkach i potrzeba będzie je wymienić. mam taki sam problem i poza tym jeszcze kilka innych objawów więc u mnie procek na pewno do wymiany i jest już zakupiony. teraz tylko muszę się zgrać z kumplem, który będzie mi to wymieniał i wtedy będę wiedział czy wymiana procesora będzie miała wpływ na wskazówki, czy silniczki i tak trzeba będzie wymienić.
dzięki grzałka, za info...daj znać jak uda się tobie wymienić co trzeba i napisz co pomogło a ja poczekam...
szukałem na allegro całych liczników ale jeden był z anglika i miał na prędkościomierzu wcześniej 100 a ja mam na środku drugi zaś miał analogowy zegarek a ja mam cyfrowy...
czy to akurat nie ma różnicy czy z anglika czy nie bo oprogramowanie jest inne i dobrze będzie prędkość pokazywać...?
szukałem na allegro całych liczników ale jeden był z anglika i miał na prędkościomierzu wcześniej 100 a ja mam na środku drugi zaś miał analogowy zegarek a ja mam cyfrowy...
czy to akurat nie ma różnicy czy z anglika czy nie bo oprogramowanie jest inne i dobrze będzie prędkość pokazywać...?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wstępnie jestem umówiony na ten weekend na wymianę procesora więc w niedzielę powinienem wszystko wiedzieć.
[ Dodano: 2014-05-10, 07:42 ]
no więc wymiana się powiodła na tyle, że działa wszystko poza wskaźnikami temperatury i paliwa, na tą chwilę skorygowałem wskazówki ręcznie podczas adaptacji i zobaczę jak długo to pociągnie. może się okaże że wymiana nie jest potrzebna i będzie hulać, proponuję Tobie zrobić na razie to samo, trochę roboty z wyjęciem licznika ale bez większych wydatków na razie
[ Dodano: 2014-05-10, 07:42 ]
no więc wymiana się powiodła na tyle, że działa wszystko poza wskaźnikami temperatury i paliwa, na tą chwilę skorygowałem wskazówki ręcznie podczas adaptacji i zobaczę jak długo to pociągnie. może się okaże że wymiana nie jest potrzebna i będzie hulać, proponuję Tobie zrobić na razie to samo, trochę roboty z wyjęciem licznika ale bez większych wydatków na razie
Witam...Przepraszam że tak długo nic nie odpisywałem...
a więc jest tak zakupiłem "nowy" licznik VDO z dużym fisem i manetki do sterowania komputerem z tempomatem bo miałem licznik firmy Jeager z małym fisem teraz szukam elektronika który to mi ogarnie żeby działało tak jakby z fabryki wyjechał z tym licznikiem...korygowanie u mnie nie wchodzi w grę ponieważ wskazówka od G12 wskakuje na swoją pozycje od razu po przekręceniu kluczykiem i się nie porusza mógłbym tylko skorygować od paliwa ale to mnie nie ratuje musi u mnie wszystko działać...
a zdecydowałem się kupić licznik ponieważ uważam że trafiła mi się okazja bo za Zegary,manetki i rolety bagażnika poziom i pion dałem 450zł z przesyłką więc myślę że było warto ale nie wiem jak sprawdzić teraz czy zegary są sprawne pewnie wszystko się okaże podczas montażu...
[ Dodano: 2014-06-14, 13:15 ]
jestem już umówiony na kodowanie licznika...
dziś tylko sprawdzałem czy działa...
i na szczęście działa tylko wiadomo immo zostaje...
fis od razu się włączył a gdzieś czytałem że trzeba go poprzez vaga uruchomić może źle przeczytałem no nie wiem ale w każdym bądź razie zegary działają wskazówki normalnie reagują nawet te co przy starym podawały inna wartość..nie testowałem manetek czy połączą się z fisem i będę mógł nim sterować
zastanawia mnie ta szara kostka pomiędzy zieloną a niebieską u mnie przy uszkodzonym zamiast tego jest 4pinowa od zegarka analogowego...
możecie podpowiedzieć do czego ona służy i co nie będzie działać gdy tam nic nie podłączę ?
i co muszę jeszcze dokupić aby uzupełnić braki bo te nowe zegary byly z auta z dużą navi i analogowy zegarek nie będzie się chyba już automatycznie ustawiał ?
a więc jest tak zakupiłem "nowy" licznik VDO z dużym fisem i manetki do sterowania komputerem z tempomatem bo miałem licznik firmy Jeager z małym fisem teraz szukam elektronika który to mi ogarnie żeby działało tak jakby z fabryki wyjechał z tym licznikiem...korygowanie u mnie nie wchodzi w grę ponieważ wskazówka od G12 wskakuje na swoją pozycje od razu po przekręceniu kluczykiem i się nie porusza mógłbym tylko skorygować od paliwa ale to mnie nie ratuje musi u mnie wszystko działać...
a zdecydowałem się kupić licznik ponieważ uważam że trafiła mi się okazja bo za Zegary,manetki i rolety bagażnika poziom i pion dałem 450zł z przesyłką więc myślę że było warto ale nie wiem jak sprawdzić teraz czy zegary są sprawne pewnie wszystko się okaże podczas montażu...
[ Dodano: 2014-06-14, 13:15 ]
jestem już umówiony na kodowanie licznika...
dziś tylko sprawdzałem czy działa...
i na szczęście działa tylko wiadomo immo zostaje...
fis od razu się włączył a gdzieś czytałem że trzeba go poprzez vaga uruchomić może źle przeczytałem no nie wiem ale w każdym bądź razie zegary działają wskazówki normalnie reagują nawet te co przy starym podawały inna wartość..nie testowałem manetek czy połączą się z fisem i będę mógł nim sterować
zastanawia mnie ta szara kostka pomiędzy zieloną a niebieską u mnie przy uszkodzonym zamiast tego jest 4pinowa od zegarka analogowego...
możecie podpowiedzieć do czego ona służy i co nie będzie działać gdy tam nic nie podłączę ?
i co muszę jeszcze dokupić aby uzupełnić braki bo te nowe zegary byly z auta z dużą navi i analogowy zegarek nie będzie się chyba już automatycznie ustawiał ?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Do szarej kostki oprócz pinów manetki ( pin 17 , 18 ,19 ) dochodzi sygnał:
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w
Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem
Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6
Pozostaje sczytanie pinów , adaptacja immo i kluczyków , kodowanie licznika
Przerabiałem to miesiąc temu
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w
Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem
Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6
Pozostaje sczytanie pinów , adaptacja immo i kluczyków , kodowanie licznika
Przerabiałem to miesiąc temu
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie i przydatne odpowiedzi
mam jeszcze pytanie gdzie dostane takową wiązkę przewodów z szarą kostką? bo obecnie nie mam kontaktu ze sprzedającym od którego kupiłem licznik i manetki a nie wiedziałem że przewodów mi zabraknie obecnie szukam tego na allegro i wydzwaniam po ogłoszeniach gdzie są liczniki takie jak ja mam z zapytaniem czy nie mają tej wiązki
będę musiał chyba na szrot jechać ale czy wszystkie te przewody(piny) w każdej C5 benzyna czy diesel są w te samo miejsce usadzone czy zależy to od wersji czy wyposażenia?
mam jeszcze pytanie gdzie dostane takową wiązkę przewodów z szarą kostką? bo obecnie nie mam kontaktu ze sprzedającym od którego kupiłem licznik i manetki a nie wiedziałem że przewodów mi zabraknie obecnie szukam tego na allegro i wydzwaniam po ogłoszeniach gdzie są liczniki takie jak ja mam z zapytaniem czy nie mają tej wiązki
będę musiał chyba na szrot jechać ale czy wszystkie te przewody(piny) w każdej C5 benzyna czy diesel są w te samo miejsce usadzone czy zależy to od wersji czy wyposażenia?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Zamiast szarej kostki może być niebieska lub zielona powinny być te same - np. w licznikach z A4 B5 poliftowej są te same kostki więc tez możesz w nich szukać
Piny w kostkach są praktycznie te same - w szarej w zależności od wyposażenia w navi radio webasto itd. może być więcej kabelków.
Tu masz opisy pinów ale po angielsku: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2798354
Piny w kostkach są praktycznie te same - w szarej w zależności od wyposażenia w navi radio webasto itd. może być więcej kabelków.
Tu masz opisy pinów ale po angielsku: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2798354
Witam
właśnie wróciłem od elektronika...niestety na starych zegarach ponieważ sytuacja wyglądała tak;
sczytaliśmy immo ale pierw chcieliśmy sprawdzić czy z kupionymi się będzie komunikował i lipa nic...miałem nadzieję że co jedyne będę musiał podłączyć to piny z szarej kostki nie spodziewałem się że w pozostałych dwóch kostkach też będę musiał zamieniać i raczej tych liczników nie będę montował zamierzam je sprzedać i kupić po lifcie...i pytanie-czy w licznikach po lifcie też będę musiał zamieniać piny czy już nie???
po odłączeniu i podłączeniu aku na liczniku z zegarem wyświetlana jest data 04.05.2001r to chyba data produkcji mojego auta
a u dawcy jest 01.01.1999r.
Edytowałam zgodnie z regulaminem (Mazdomania)
właśnie wróciłem od elektronika...niestety na starych zegarach ponieważ sytuacja wyglądała tak;
sczytaliśmy immo ale pierw chcieliśmy sprawdzić czy z kupionymi się będzie komunikował i lipa nic...miałem nadzieję że co jedyne będę musiał podłączyć to piny z szarej kostki nie spodziewałem się że w pozostałych dwóch kostkach też będę musiał zamieniać i raczej tych liczników nie będę montował zamierzam je sprzedać i kupić po lifcie...i pytanie-czy w licznikach po lifcie też będę musiał zamieniać piny czy już nie???
po odłączeniu i podłączeniu aku na liczniku z zegarem wyświetlana jest data 04.05.2001r to chyba data produkcji mojego auta
a u dawcy jest 01.01.1999r.
Edytowałam zgodnie z regulaminem (Mazdomania)
Ostatnio zmieniony 27 cze 2014, 21:43 przez Baciar007, łącznie zmieniany 1 raz.
Baciar007, sądze że tu wyczerpujący temat viewtopic.php?t=32490
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
To ty masz polifta? W profilu masz 2.8 i rocznik 2001 czyli powinien być przedlift. U siebie wywaliłem półfisa i wrzuciłem dokładnie takie same zegary jak ty próbowałeś podłączyć i nie było żadnych problemów.
Brak komunikacji to chodziło Ci o to że nie można było się połączyć interfejsem z licznikiem tak?
Brak komunikacji to chodziło Ci o to że nie można było się połączyć interfejsem z licznikiem tak?
bendzji, tak mam przed liftem z Maja a lift zaczynał się chyba we Wrześniu
a w tym linku http://forums.audiworld.c...d.php?t=2798354 jest napisane że są dwa rodzaje połączeń do 1999r i 0d 2000r się różni i to sporo trzeba pozmieniać
dokładnie tak interfejs nie widział licznika
a te co mam fabryczne zegary to też dziwnie się łączył bo wyszukał jakieś dane VIN się wyświetlił przez 2-3 sek i pojawiły się "XXXXXXXXX" ale z innego modelu próbowaliśmy się połączyć i zagrało a z tym kupionym zegarem nic nawet nie wyświetliło
nokti, czytałem to i próbowałem to zrozumieć ale skąd mam wiedzieć czy np. w niebieskiej kostce 1 -Terminal 15 jest w tym samym miejscu...wiem że mogę się wydawać leniwy ale nie chcę zrobić bubu w instalacji a gdyby były jeszcze kolory podane to już lepiej i bo zatym nie chcę wiązki rozprówać...
jak się mylę to Przepraszam
a w tym linku http://forums.audiworld.c...d.php?t=2798354 jest napisane że są dwa rodzaje połączeń do 1999r i 0d 2000r się różni i to sporo trzeba pozmieniać
dokładnie tak interfejs nie widział licznika
a te co mam fabryczne zegary to też dziwnie się łączył bo wyszukał jakieś dane VIN się wyświetlił przez 2-3 sek i pojawiły się "XXXXXXXXX" ale z innego modelu próbowaliśmy się połączyć i zagrało a z tym kupionym zegarem nic nawet nie wyświetliło
nokti, czytałem to i próbowałem to zrozumieć ale skąd mam wiedzieć czy np. w niebieskiej kostce 1 -Terminal 15 jest w tym samym miejscu...wiem że mogę się wydawać leniwy ale nie chcę zrobić bubu w instalacji a gdyby były jeszcze kolory podane to już lepiej i bo zatym nie chcę wiązki rozprówać...
jak się mylę to Przepraszam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga