Bardzo prosze o pomoc. Mam audi a6 c5 3,0 multitronic, 2 tygodnie temu założyłem instalację gazową firmy BRC , i od tamtej pory pojawił się problem. Mianowicie jak bardzo się wlekę jest ok , jak przyspieszam mocniej powyżej 2000 obrotów jest ok, lecz jak chce przyspieszyć normalnie tak na 1500 to faluja obroty i trzęsie samochodem. Objawy te są na benzynie jak i na lpg. Byłem u gazowników 2 razy bo stwierdziłem że wina leży po ich stronie ponieważ przed założeniem instalacji było dobrze. Niestety powiedziano mi że wszystko jest dobrze od strony instalacji i szczelności( dodam że instalacja została założona przed renomowaną firmę i polecaną w Warszwie). Następnie oddałem do mechanika do czyszczenia przepustnicy i adaptacji , nic to nie pomogło. Później byłem w serwisie od skrzyń ,okazało sie że skrzynia jest w stanie idealnym i to napewno nie ona , olej wymieniałem jakieś 2000 km temu. Załamałem się totalnie, oddałem poraz kolejny do mechanika który specjalizuje się tylko w audi a6 , stała u niego 2 dni i iiii nic
[ASN 3.0 220 KM] 3.0 multitronic falowanie obrotów
[ASN 3.0 220 KM] 3.0 multitronic falowanie obrotów
Witam wszystkich,
Bardzo prosze o pomoc. Mam audi a6 c5 3,0 multitronic, 2 tygodnie temu założyłem instalację gazową firmy BRC , i od tamtej pory pojawił się problem. Mianowicie jak bardzo się wlekę jest ok , jak przyspieszam mocniej powyżej 2000 obrotów jest ok, lecz jak chce przyspieszyć normalnie tak na 1500 to faluja obroty i trzęsie samochodem. Objawy te są na benzynie jak i na lpg. Byłem u gazowników 2 razy bo stwierdziłem że wina leży po ich stronie ponieważ przed założeniem instalacji było dobrze. Niestety powiedziano mi że wszystko jest dobrze od strony instalacji i szczelności( dodam że instalacja została założona przed renomowaną firmę i polecaną w Warszwie). Następnie oddałem do mechanika do czyszczenia przepustnicy i adaptacji , nic to nie pomogło. Później byłem w serwisie od skrzyń ,okazało sie że skrzynia jest w stanie idealnym i to napewno nie ona , olej wymieniałem jakieś 2000 km temu. Załamałem się totalnie, oddałem poraz kolejny do mechanika który specjalizuje się tylko w audi a6 , stała u niego 2 dni i iiii nic
,powiedział że silnik jak i skrzynia jest w super stanie, dodam samochód ma 81 000 km przebiegu. Przepływomierz też wymieniłem na nowy i nic. Pomocy 
Bardzo prosze o pomoc. Mam audi a6 c5 3,0 multitronic, 2 tygodnie temu założyłem instalację gazową firmy BRC , i od tamtej pory pojawił się problem. Mianowicie jak bardzo się wlekę jest ok , jak przyspieszam mocniej powyżej 2000 obrotów jest ok, lecz jak chce przyspieszyć normalnie tak na 1500 to faluja obroty i trzęsie samochodem. Objawy te są na benzynie jak i na lpg. Byłem u gazowników 2 razy bo stwierdziłem że wina leży po ich stronie ponieważ przed założeniem instalacji było dobrze. Niestety powiedziano mi że wszystko jest dobrze od strony instalacji i szczelności( dodam że instalacja została założona przed renomowaną firmę i polecaną w Warszwie). Następnie oddałem do mechanika do czyszczenia przepustnicy i adaptacji , nic to nie pomogło. Później byłem w serwisie od skrzyń ,okazało sie że skrzynia jest w stanie idealnym i to napewno nie ona , olej wymieniałem jakieś 2000 km temu. Załamałem się totalnie, oddałem poraz kolejny do mechanika który specjalizuje się tylko w audi a6 , stała u niego 2 dni i iiii nic
-
Krzysztof1972
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Objawy wskazuja na uszkodzony sterownik skrzyni - jednak mechanik mowi ze wszysto ok
Najlepiej poszukaj jakiegos urzytkowinka forum z Twojej okolicy , ktory moglby Ci sprawdzic auto vagiem - jezeli nie bedzie zadnych bledow w silniku i skrzyni, zainteresuj sie przegubami wewnetrznymi
Sprawdz tez czy szarpanie wystepuje gdy zmieniasz biegi manualnie i czy zapisuje sie adaptacja (grupa 10 i 11)
Najlepiej poszukaj jakiegos urzytkowinka forum z Twojej okolicy , ktory moglby Ci sprawdzic auto vagiem - jezeli nie bedzie zadnych bledow w silniku i skrzyni, zainteresuj sie przegubami wewnetrznymi
Sprawdz tez czy szarpanie wystepuje gdy zmieniasz biegi manualnie i czy zapisuje sie adaptacja (grupa 10 i 11)
- PiwnoBrody
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedzi. Jeśli chodzi o skrzynie i silnik brak błędów i mechanik powiedział że są w idealnym stanie. Co mi się przypomniało i zaciekawiło to gdy go kupiłem (jeszcze bez lpg) zapalił mi się check , błąd 0421 czyli chyba kat, lecz po sprawdzeniu przez mechanika i usunięciu błędu już nie wrócił. Teraz jest lpg i błędu nie ma , ale czy to ma to wpływ na falowanie czyli kat lub sonda padła?? Z drugiej strony samochód ma orginalny malutki przebieg to już by mogło paść?? Ale np. Jak byłem u gazowników to mieli podgląd do sond i tam było wszystko ok.
-
Kaiser26
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Sprawdź katy, sondy, czy nie ma spalania stukowego itp
Miałem ten silnik przez 3 lata i wiem że najabrdziej dokuczliwym objawem jakiegokolwiek szarpania była parka świece-cewki. Też masz co chwilę jakieś sporadyczne błędy z zapłonami itp? W asn podobno to norma. Zawsze pomagało na kilkanaście tysięcy km wymiana wszystkich świec a potem znowu stopniowo na każdym cylindrze jakieś błędy.
Jak obczaisz to co napisałem to dopiero potem patrz na skrzynię bo jak ona padła to i tak wydasz trochę dzięgów, a póki co sprawdzenie reszty nie pochłonie Ci dużego budżetu ani czasu.
Miałem ten silnik przez 3 lata i wiem że najabrdziej dokuczliwym objawem jakiegokolwiek szarpania była parka świece-cewki. Też masz co chwilę jakieś sporadyczne błędy z zapłonami itp? W asn podobno to norma. Zawsze pomagało na kilkanaście tysięcy km wymiana wszystkich świec a potem znowu stopniowo na każdym cylindrze jakieś błędy.
Jak obczaisz to co napisałem to dopiero potem patrz na skrzynię bo jak ona padła to i tak wydasz trochę dzięgów, a póki co sprawdzenie reszty nie pochłonie Ci dużego budżetu ani czasu.
-
Krzysztof1972
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Sprawdiles cokolwiek z tego co napisalismy Ci ?
Piszesz ze masz problem - ludzie pisza podpowiedzi - wskazowki od czego zaczac a Ty odpisujesz ze auto - w bardzo dobrym stanie - skrzynia na gwarancji , silnik igla ,gaz -top
Wiec auto musi jezdzic
Pewne jest jedno - jezeli bedziesz jezdzil z szarpaniami skrzynia odmowi posluszenstwa bardzo szybko
Potem nie uznaja gwarancji bo jezdziles z :niesprawnym silnikiem, przegubami, itp itd
Nie jestem obcykany w 3.0 i niewiem czy masz 4 sondy czy 2 . jezeli 4 ,to sondy za katami powiedza czy katy pracuja czy nie
Jezeli masz 2 sondy to katalizatorami nie zawracalbym sobie glowy (chyba ze sa zapchane - ale maly przebieg wiec niemozliwe)- rownie dobrze mozesz je wyciac - nnie ma to wplywu na prace silnika
piszesz ze przed zalozeniem gazu nie bylo szarpan - mam dwie teorie
Na gazie jakiekolwiek niesprawnosci w silniku i automacie sa duzo mocniej odczuwalne niz na benzynie( przed zalozeniem gazu nie zwociles na to uwagi) - teraz juz wiesz ze szarpie i wiesz czego oczekiwac wiec odczuwasz szarpania na benzynie
Druga teoria - gazownicy tak dali mu po garach ze uszkodzili skrzynie - osobiscie w to nie wierze - pisales ze warsztat polecany
Czy szarpie tez jak przelaczysz na TIPa
?
Piszesz ze masz problem - ludzie pisza podpowiedzi - wskazowki od czego zaczac a Ty odpisujesz ze auto - w bardzo dobrym stanie - skrzynia na gwarancji , silnik igla ,gaz -top
Wiec auto musi jezdzic
Pewne jest jedno - jezeli bedziesz jezdzil z szarpaniami skrzynia odmowi posluszenstwa bardzo szybko
Potem nie uznaja gwarancji bo jezdziles z :niesprawnym silnikiem, przegubami, itp itd
Nie jestem obcykany w 3.0 i niewiem czy masz 4 sondy czy 2 . jezeli 4 ,to sondy za katami powiedza czy katy pracuja czy nie
Jezeli masz 2 sondy to katalizatorami nie zawracalbym sobie glowy (chyba ze sa zapchane - ale maly przebieg wiec niemozliwe)- rownie dobrze mozesz je wyciac - nnie ma to wplywu na prace silnika
piszesz ze przed zalozeniem gazu nie bylo szarpan - mam dwie teorie
Na gazie jakiekolwiek niesprawnosci w silniku i automacie sa duzo mocniej odczuwalne niz na benzynie( przed zalozeniem gazu nie zwociles na to uwagi) - teraz juz wiesz ze szarpie i wiesz czego oczekiwac wiec odczuwasz szarpania na benzynie
Druga teoria - gazownicy tak dali mu po garach ze uszkodzili skrzynie - osobiscie w to nie wierze - pisales ze warsztat polecany
Czy szarpie tez jak przelaczysz na TIPa
Tak sprawdziłem, jeśli chodzi o szarpanie okazało się że przegub wewnętrzny, i już zostało naprawione i jest dobrze, już podziękowałem koledze za tą podpowiedź. Pozostały jeszcze falowanie obrotów. Wszystko inne zostało wyeliminowane odnośnie falowania , więc pozostały mi tylko katy do sprawdzenia. Gadałem z gościem co sprzedaje i powiedział że pierwsze co pada po założeniu lpg to właśnie one. Polecał z metalowym środkiem które są przeznaczone do lpg.
Musze tylko oddać żeby ktoś rozebrał, by sprawdzić dokładnie jakie ja potrzebuje. Wstępnie powiedział mi że 540zł za sztukę. dziękuje wam wszystkim za odpowiedzi naprawdę są pomocne. Życzę także wszystkim wesołych świąt Wielkanocnych
Musze tylko oddać żeby ktoś rozebrał, by sprawdzić dokładnie jakie ja potrzebuje. Wstępnie powiedział mi że 540zł za sztukę. dziękuje wam wszystkim za odpowiedzi naprawdę są pomocne. Życzę także wszystkim wesołych świąt Wielkanocnych
A jesteś pewny, że falowanie nie jest efektem nawierconych otworów w kolektorze? Jeśli są nisko usytuowane jest opcja, że źle trafili w ścianki i trafili między duży a mały obieg. Mało prawdopodobne ale możliwe. Dodatkowo samo uszczelnienie miejsc na dysze wtryskó gazowych też ma duże znaczenie. Sam zakładałem LPG dw atygodnie temu i dopilnowałem aby było to zrobione fachowo. Lekko buja na jałowych ale jest to niemal nieodczuwalne.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Koledzy a powiedzcie mi , bo rozumiem że tak naprawdę falowanie może się odbywać przez padniętą sondę przed katem, bo to w sumie ona przekazuje o dawkowaniu mieszanki, a nie kat.
A może ktoś ma jakiegoś fachowca w Warszawie od naszych audi. Bo ja zbytnio się nie znam , a mechanicy którym zostawiłem drapią się po głowach i mówią żebym zostawił im z tydzień w warsztacie to będą szukać.
A może ktoś ma jakiegoś fachowca w Warszawie od naszych audi. Bo ja zbytnio się nie znam , a mechanicy którym zostawiłem drapią się po głowach i mówią żebym zostawił im z tydzień w warsztacie to będą szukać.
-
Kaiser26
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Sondy masz na pewno 4 bo miałem ten silnik bardzo długo i też walczyłem.
O katach w ASN po założeniu LPG nie słuchaj pierdół bo zarówno u mnie jak u znajomych z okolic z ASN po założeniu LPG każde przejechało grubo ponad 100 tysięcy i wszyscy jak na złość katy mającałe i żadnych z nimi problemów.
Jako dodatkową podpowiedź odnośnie falowania obrotów mogę podać to co miałem w swoim s6 niedawno. Okazało się, że trzeba wymienić po prostu jeden z bezpieczników bo sięzjarał, ale to pewnie najlżejsza usterka jaką mogłem mieć, w każdym razie sprawdź wszystkie bezpieczniki po kolei dla pewności a może jakieś inne kwiatki jeszcze wykryjesz?:)
Owszem za podawanie mieszanki odpowiadają sondy przed katem, ale te za katami potrafią nieźle nabroić w elektronice, a samochód masz już taki a nie inny że silnik ze skrzynią multi jest spięty bardzo mocno i musi wszystko grać jak w zegarku i się zsynchronizować aby to hulało jak trzeba.
O katach w ASN po założeniu LPG nie słuchaj pierdół bo zarówno u mnie jak u znajomych z okolic z ASN po założeniu LPG każde przejechało grubo ponad 100 tysięcy i wszyscy jak na złość katy mającałe i żadnych z nimi problemów.
Jako dodatkową podpowiedź odnośnie falowania obrotów mogę podać to co miałem w swoim s6 niedawno. Okazało się, że trzeba wymienić po prostu jeden z bezpieczników bo sięzjarał, ale to pewnie najlżejsza usterka jaką mogłem mieć, w każdym razie sprawdź wszystkie bezpieczniki po kolei dla pewności a może jakieś inne kwiatki jeszcze wykryjesz?:)
Owszem za podawanie mieszanki odpowiadają sondy przed katem, ale te za katami potrafią nieźle nabroić w elektronice, a samochód masz już taki a nie inny że silnik ze skrzynią multi jest spięty bardzo mocno i musi wszystko grać jak w zegarku i się zsynchronizować aby to hulało jak trzeba.
Dzieki Kaiser za podpowiedzi. Jutro spojrzę na bezpieczniki. Dziś za to spotkałem się na chwilę z moim mechanikiem który zawsze mi naprawiał samochody, ale teraz ma takie terminy że musiałem jeździć po innych. Sprawdził i powiedział że sonda na bank do wymiany, ale czy to jest powód falowania?? Zobaczymy , napewno dam znać.









