Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Czas reakcji skrzyni na dodanie gazu

Układ napędowy i skrzynie biegów
długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ TIP+Q] Czas reakcji skrzyni na dodanie gazu

Post autor: długas » 22 mar 2014, 10:08

Panowie.Od dawna nurtuje mnie pytanie jaka jest reakcja waszych automatów na wciśnięcie kickdown.U mnie ruszanie z miejsca jest idealne,przy jeździe na niższych biegach po dodaniu gazu reaguje od razu ale przy jeździe na 5 przy prędkości ok.100(+ -) po depnięciu w podłogę auto najpierw przez ok1-2 sek.ciągnie lekko do przodu a dopiero po tym czasie jest redukcja i idzie jak przeciąg.Przy ręcznej zmianie jest dobrze.Trochę mnie to irytuje bo przy wyprzedzaniu jest ten moment w którym zamiast od razu zrzucić na 3 to najpierw przyśpiesza a potem redukuje.Jak miałem automat w BMW e39 528i to skrzynia działała dużo lepiej(reagowała błyskawicznie).Może wymiana oleju pomoże bo wymieniałem rok temu ale cholera wie czy dobry zalali ale wstrzymam się aż ktoś coś mi doradzi bo nie wydaje mi się że TTTM(ten typ tak ma) <uoee>

[ Dodano: 2014-03-22, 10:08 ]
Nikt nie ma tipa,wszyscy mają manuala :shock:
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 mar 2014, 10:48

długas, Będę dziś jechał na działeczkę, to sprawdzę, albo nagram Ci filmik, jak to u mnie działa.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 23 mar 2014, 12:45

Spoko,standardowo na ciebie można liczyć <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 mar 2014, 14:24

kolego w c6 mam tak samo i mysle ze to tip tak ma poprostu
gdy wbijam recznie bomba
taka pusta sekundowa dziura na zastanowienie skrzyni i ogien
dodam ze mam najechane 263 tys i nigdy nie zmienialem oleju w tipie

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 24 mar 2014, 15:09

Acha,dzięki,czyli TTTM(ten typ tak ma :| )
marach8 pisze:dodam ze mam najechane 263 tys i nigdy nie zmienialem oleju w tipie
Ja mam najechane 268 i już wymieniłem ale na dniach(ok.miesiąca) wymieniam jeszcze raz tym razem sam,tak jak ma być i olejem takim jaki ma być,bo po wymianie u "olejarzy" coś mi nie gra-przed wymianą skrzynia chodziła lepiej(cholera wie co mi tam wlali) a dokładniej rzecz biorąc to zaczęło się falowanie podczas jazdy na ostatnim biegu po między 1500-1800 obr.(faluje jedną kreskę-200obr.)Przed wymianą tego nie było i myślę że moja wymiana pomoże,bo są to obiawy początku końca sprzęgła hydrokinetycznego(konwertera) <uoee>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 24 mar 2014, 18:01

długas pisze:Acha,dzięki,czyli TTTM(ten typ tak ma :| )
marach8 pisze:dodam ze mam najechane 263 tys i nigdy nie zmienialem oleju w tipie
Ja mam najechane 268 i już wymieniłem ale na dniach(ok.miesiąca) wymieniam jeszcze raz tym razem sam,tak jak ma być i olejem takim jaki ma być,bo po wymianie u "olejarzy" coś mi nie gra-przed wymianą skrzynia chodziła lepiej(cholera wie co mi tam wlali) a dokładniej rzecz biorąc to zaczęło się falowanie podczas jazdy na ostatnim biegu po między 1500-1800 obr.(faluje jedną kreskę-200obr.)Przed wymianą tego nie było i myślę że moja wymiana pomoże,bo są to obiawy początku końca sprzęgła hydrokinetycznego(konwertera) <uoee>
Jezeli to objaw konczacego sie sprzegla ... to olej Ci go nie zregeneruje... lock-up to w gruncie rzeczy tarczki cierne... jezeli sa starte i sie "slizgaja" to nie ma ratunku - regeneracja konieczna. Skrzynia chodzila "lepiej" bo miales pewnie stary filtr ktory byl "przypchany" i zanieczyszczony olej... teraz na nowym filtrze wzroslo cisnienie robocze i pokazuja sie niedoskonalosci;)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 24 mar 2014, 18:24

rafal_m pisze:Jezeli to objaw konczacego sie sprzegla ... to olej Ci go nie zregeneruje...
Wiem ale i tak zmienię dla swojej satysfakcji :] W sumie temat jest o czym innym to chociaż byś napisał czy twoja skrzynia też tak reaguje jak moja i marach8,
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 24 mar 2014, 19:15

wymień daj znac jaki efekt i co zleciało
ja se dałem na spokuj gdy kupiłem swoja miała najechane 225 i jak zaczołem czytać o wymianie i zachowaniu auta po niej itp itd to odpusciłem
u mnie wymiana to koszt koło 500eu minimum razy dwa bo musi byc dynamiczna to mamy kafla
uzywana skrzynia po wymianie oleju filtra itp z roczna gwarancją od sopy koło 7tys zł...
poczekam :>

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 25 mar 2014, 08:06

długas, tak jak napisałeś w pierwszym poście. Mam tak samo, na 5 biegu trochę to trwa zanim zredukuje, ale taka konstrukcja więc moim zdaniem nie ma czym się martwić.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 25 mar 2014, 14:52

Dzięki panowie.Wymienię olej i dam cynk czy to falowanie ustało czy nie.
marach8 pisze:ja se dałem na spokuj gdy kupiłem swoja miała najechane 225 i jak zaczołem czytać o wymianie i zachowaniu auta po niej itp itd to odpusciłem
Teraz zrobił bym tak samo.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 25 mar 2014, 15:20

długas pisze:
rafal_m pisze:Jezeli to objaw konczacego sie sprzegla ... to olej Ci go nie zregeneruje...
Wiem ale i tak zmienię dla swojej satysfakcji :] W sumie temat jest o czym innym to chociaż byś napisał czy twoja skrzynia też tak reaguje jak moja i marach8,
Moja skrzynia (samochod) jest nie miarodajna(y) poniewaz:
-posiada zmodyfikowane oprogramowanie sterownika skrzyni;
-posiada zmodyfikowane (testowe) sterowanie;
-to jest 6HP a nie 5HP;
-posiada zmodyfikowane oprogramowanie silnika


-posiada "problem" o ktorym wspominasz - ale w mniejszej skali i zalezny od:
tego czy jedziemy po prostej. na trybie sportowym. Generalnie zredukowanie z 6 do 3 trwa nie dluzej niz pol sekundy i zaczyna sie "fun" :)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 25 mar 2014, 18:57

rafal_m, no tak,rzeczywiście skrzynia jest inna.U mnie nawet nie ma "S" :( ale jak piszesz to masz to samo tylko w mniejszym stopniu co ja,woj_b, ,marach8, i chyba wszyscy.Dzięki jeszcze raz panowie <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 25 mar 2014, 21:01

długas pisze:rafal_m, no tak,rzeczywiście skrzynia jest inna.U mnie nawet nie ma "S" :( ale jak piszesz to masz to samo tylko w mniejszym stopniu co ja,woj_b, ,marach8, i chyba wszyscy.Dzięki jeszcze raz panowie <okok>
Nie wiem jak to u Ciebie wyglada, ale u mnie jak jedziesz... dajmy na to 90-100km/h, i wciskasz szybko pedal (nie koniecznie musisz wciskac kickdown) to on od razu podnosi troszke obroty... ale jest ulamkowa decycja i redukcja 2-3 biegi w dol... w zaleznosci z jaka predkoscia juz jedziesz) i ta redukcja a dokladniej jej czas jest zalezny od predkosci... jak jedziesz 80-90 i miales 6 to wpierw zmienia na 4 ale po ulamku sekundy jak czuje ze nie przyspiesza jakby chcial (gorka) to redukuje na 3, jezeli jest z gorki u mnie ciagnie dalej na 4. Jak jedziesz szybciej ... dajmy na to 120 i wcisniesz nawet kickdown to redukuje z 6 na 4 i jedzie, jesli mu nie wychodzi (duza autostradowa gorka) redukuje na 3. Ale od momentu podjecia przez Ciebie decyzji i wcisniecia gazu w podloge, nie ma takiej sytuacji dluzszej niz ms w ktorej nic sie nie dzieje... i mysli sekunde czy dwie. Takie dlugie zastanawianie skrzyni sie najczesciej wystepuje po cofaniu adaptacji... musisz ja nauczyc "zmieniac biegi" :)
Moze to jest Twoj objaw... ze ktos po wymianie oleju wycofal Ci adaptacje, a z racji faktu, ze Twoja skrzynia w super kondycji nie jest to sie nie uczy jak trzeba (uslizgi na sprzeglach).

Nie pamietam dokladnie jak zmienial biegi (przy jakich predkosciach w kick downie bo od tego trzeba byloby wyjsc zeby znac graniczne punkty zmian biegow... zeby wiedziec jak to testowac... bo bedzie mialo znaczenie czy sprawdzacz to przy 80 czy przy 120 (powyzej pewnego progu nie wrzuci Ci odpowiednio biegu nr 1, 2, 3, 4, 5... np. ponizej progu 60km/h w 6HP nie da sie wlaczyc 6 (no chyba ze odepniesz ABS:)) tak samo jak jedziesz szybciej niz bodajze 40 nei da sie wrzucic 1, manualnie. i tak samo jak lecisz 200 nie wrzucicsz 3 ;) Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi... podejrzewam ze trafiasz swoimi testami w punkty podczas ktorych sterownik bada jeszcze kilka roznych wyjatkow (sprawdzenie czy samochod jedzie z gorki/pod gorke, jaka byla szybkosc wcisniecia pedalu gazu (nie wiem czy ten warunek wystepuje w 5HP ale w 6HP jest i jest sprawdzany), obciazenie silnika, otwarcie przebustnicy, odebranie predkosci z absu informacji z esp itp itd). i dlatego sie wacha pomiedzy 3 a 4, w rezultacie przedluzajac czas redukcji, albo redukujac dwukrotnie.

Ale punkty zmian biegow w poszczegolnych sytuacjach mozna zmienic programowo <evil>;)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 27 mar 2014, 15:21

rafal_m, W sumie jest dokładnie tak jak piszesz.W zależności od warunków(prosta,górka,z górki) zachowuje się różnie.Inaczej jak jadę załadowany na wakacje,inaczej jak na pusto.Co do adaptacji to po wymianie nikt nic nie robił,tylko ja czasami "resetuję" skrzynię pedałem gazu i kluczykiem,chyba że chodzi ci o kasowanie błędów(nawet jak ich nie ma).
rafal_m pisze:Ale punkty zmian biegow w poszczegolnych sytuacjach mozna zmienic programowo <evil>;)
Jak wiesz jak to zrobić to napisz to pobawię się :)
Dzięki za obszerny opis <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 27 mar 2014, 21:00

długas pisze:rafal_m, W sumie jest dokładnie tak jak piszesz.W zależności od warunków(prosta,górka,z górki) zachowuje się różnie.Inaczej jak jadę załadowany na wakacje,inaczej jak na pusto.Co do adaptacji to po wymianie nikt nic nie robił,tylko ja czasami "resetuję" skrzynię pedałem gazu i kluczykiem,chyba że chodzi ci o kasowanie błędów(nawet jak ich nie ma).
rafal_m pisze:Ale punkty zmian biegow w poszczegolnych sytuacjach mozna zmienic programowo <evil>;)
Jak wiesz jak to zrobić to napisz to pobawię się :)
Dzięki za obszerny opis <okok>
Modyfikacja pamieci FLASH sterownika - analogicznie jak tuning silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga