
[ Dodano: 2014-03-22, 10:08 ]
Nikt nie ma tipa,wszyscy mają manuala :shock:
Ja mam najechane 268 i już wymieniłem ale na dniach(ok.miesiąca) wymieniam jeszcze raz tym razem sam,tak jak ma być i olejem takim jaki ma być,bo po wymianie u "olejarzy" coś mi nie gra-przed wymianą skrzynia chodziła lepiej(cholera wie co mi tam wlali) a dokładniej rzecz biorąc to zaczęło się falowanie podczas jazdy na ostatnim biegu po między 1500-1800 obr.(faluje jedną kreskę-200obr.)Przed wymianą tego nie było i myślę że moja wymiana pomoże,bo są to obiawy początku końca sprzęgła hydrokinetycznego(konwertera)marach8 pisze:dodam ze mam najechane 263 tys i nigdy nie zmienialem oleju w tipie
Jezeli to objaw konczacego sie sprzegla ... to olej Ci go nie zregeneruje... lock-up to w gruncie rzeczy tarczki cierne... jezeli sa starte i sie "slizgaja" to nie ma ratunku - regeneracja konieczna. Skrzynia chodzila "lepiej" bo miales pewnie stary filtr ktory byl "przypchany" i zanieczyszczony olej... teraz na nowym filtrze wzroslo cisnienie robocze i pokazuja sie niedoskonalosci;)długas pisze:Acha,dzięki,czyli TTTM(ten typ tak ma)
Ja mam najechane 268 i już wymieniłem ale na dniach(ok.miesiąca) wymieniam jeszcze raz tym razem sam,tak jak ma być i olejem takim jaki ma być,bo po wymianie u "olejarzy" coś mi nie gra-przed wymianą skrzynia chodziła lepiej(cholera wie co mi tam wlali) a dokładniej rzecz biorąc to zaczęło się falowanie podczas jazdy na ostatnim biegu po między 1500-1800 obr.(faluje jedną kreskę-200obr.)Przed wymianą tego nie było i myślę że moja wymiana pomoże,bo są to obiawy początku końca sprzęgła hydrokinetycznego(konwertera)marach8 pisze:dodam ze mam najechane 263 tys i nigdy nie zmienialem oleju w tipie
Wiem ale i tak zmienię dla swojej satysfakcjirafal_m pisze:Jezeli to objaw konczacego sie sprzegla ... to olej Ci go nie zregeneruje...
Teraz zrobił bym tak samo.marach8 pisze:ja se dałem na spokuj gdy kupiłem swoja miała najechane 225 i jak zaczołem czytać o wymianie i zachowaniu auta po niej itp itd to odpusciłem
Moja skrzynia (samochod) jest nie miarodajna(y) poniewaz:długas pisze:Wiem ale i tak zmienię dla swojej satysfakcjirafal_m pisze:Jezeli to objaw konczacego sie sprzegla ... to olej Ci go nie zregeneruje...W sumie temat jest o czym innym to chociaż byś napisał czy twoja skrzynia też tak reaguje jak moja i marach8,
Nie wiem jak to u Ciebie wyglada, ale u mnie jak jedziesz... dajmy na to 90-100km/h, i wciskasz szybko pedal (nie koniecznie musisz wciskac kickdown) to on od razu podnosi troszke obroty... ale jest ulamkowa decycja i redukcja 2-3 biegi w dol... w zaleznosci z jaka predkoscia juz jedziesz) i ta redukcja a dokladniej jej czas jest zalezny od predkosci... jak jedziesz 80-90 i miales 6 to wpierw zmienia na 4 ale po ulamku sekundy jak czuje ze nie przyspiesza jakby chcial (gorka) to redukuje na 3, jezeli jest z gorki u mnie ciagnie dalej na 4. Jak jedziesz szybciej ... dajmy na to 120 i wcisniesz nawet kickdown to redukuje z 6 na 4 i jedzie, jesli mu nie wychodzi (duza autostradowa gorka) redukuje na 3. Ale od momentu podjecia przez Ciebie decyzji i wcisniecia gazu w podloge, nie ma takiej sytuacji dluzszej niz ms w ktorej nic sie nie dzieje... i mysli sekunde czy dwie. Takie dlugie zastanawianie skrzyni sie najczesciej wystepuje po cofaniu adaptacji... musisz ja nauczyc "zmieniac biegi"długas pisze:rafal_m, no tak,rzeczywiście skrzynia jest inna.U mnie nawet nie ma "S"ale jak piszesz to masz to samo tylko w mniejszym stopniu co ja,woj_b, ,marach8, i chyba wszyscy.Dzięki jeszcze raz panowie
Jak wiesz jak to zrobić to napisz to pobawię sięrafal_m pisze:Ale punkty zmian biegow w poszczegolnych sytuacjach mozna zmienic programowo <evil>;)
Modyfikacja pamieci FLASH sterownika - analogicznie jak tuning silnikadługas pisze:rafal_m, W sumie jest dokładnie tak jak piszesz.W zależności od warunków(prosta,górka,z górki) zachowuje się różnie.Inaczej jak jadę załadowany na wakacje,inaczej jak na pusto.Co do adaptacji to po wymianie nikt nic nie robił,tylko ja czasami "resetuję" skrzynię pedałem gazu i kluczykiem,chyba że chodzi ci o kasowanie błędów(nawet jak ich nie ma).Jak wiesz jak to zrobić to napisz to pobawię sięrafal_m pisze:Ale punkty zmian biegow w poszczegolnych sytuacjach mozna zmienic programowo <evil>;)![]()
Dzięki za obszerny opis