Witam wszystkich użytkowników Forum, na wstępie chciałem napisać że szukałem info na tej i innych stronach ale niestety nigdzie nie moglem znaleźć jednoznacznych odpowiedzi od osób które miały styczność z taką zmianą.
Jestem posiadaczem A6 C5 2.4 ALF aut (DES), niestety skrzynia prawdo podobnie uległa uszkodzeniu i dlatego zdecydowałem się na zmianę na manualną skrzynię.
Czy do wymiany skrzyni starczą:
-półosie
-skrzynia
-koło zamachowe
-sprzęgło kpl.
-pedały
-wyprzęgnik
-dźwignia zmiany biegów wraz z cięgnami
-poduszki wraz z łapami pod skrzynie
-rozrusznik??
czy coś pominąłem? czy coś może zostać z manuala?
Jakie koło zamachowe zastosować? Czy jest to zalerzne od skrzyni biegów? Czy pasuję każda skrzynia czy tylko od 2.4? Czy i jaka pasowała by 6 biegowa (od TDI na przykład, tylko jakie wtedy zastosować koło zamachowe i jakie sprzęgło)??
Proszę o pomoć ponieważ nie mam czym jeżdzić a audi mimo że stare to naprawdę wygodnę wiec nie chce zmieniać. Tomek
[ INNY] Zmiana na manualna skrzynie 2.4 - prośba
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
kecul, tutaj masz temat dot. zmiany skrzyni
viewtopic.php?t=40489&postdays=0&postorder=asc&start=0
co prawda za bogaty nie jest ale zawsze coś
Dodatkowo musisz albo zmienić FIS, albo kodowanie jego, ale tego nie wiem oraz trzeba coś pomajstrować z systemami ABS, ASR itp.
viewtopic.php?t=40489&postdays=0&postorder=asc&start=0
co prawda za bogaty nie jest ale zawsze coś

Dodatkowo musisz albo zmienić FIS, albo kodowanie jego, ale tego nie wiem oraz trzeba coś pomajstrować z systemami ABS, ASR itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Rozrusznika nie zmieniasz
Nie trzeba calych polosi - wystarcza same "rury" - roznica w dlugosci automat -manual
Po odlaczeniu komputera skrzyni znikna z wyswietlacza podswietlenia biegow
Kolektory wydechowe troche inaczej wyprofilowane w manualu ale nie trzeba zmieniac - wystarczy dorobic uchwyty mocujace kolektory do skrzyni
Cale pedaly tez nie sa potrzebne - wystarczy pedal sprzegla a z hamulcowego odszlifowac ta wielka blache i zalozyc gume
Do przekodowania sterowniki abs i silnika(niektore nie daja sie przekodowac ) zegary jak kto chce - jezeli nie przekodujesz to na vag bedzie blad braku komunikacji z skrzynia - zadnych skutkow ubocznych
Potrzebny bedzie jeszcze przewod laczacy wysprzeglig z pompa
Kazda skrzynia bedzie pasowala (kolnierz ) - sprzeglo i kolo najlepiej zalorzyc takie jakie jest dedykowane do danej skrzyni - nie bedzie problemu ze cos nagle nie pasuje
Skrzynia powinna miec dwie wtyczki
1 do swiatla wstecznego
2 do predkosciomierza
Skrzynie ktore maja tylko jedna wtyczke(wsteczny) pochodza z modeli aut ktore predkosc pobieraja z czujnikow abs - wiec wiecej rzezby
Lepiej zalozyc 5 biegowa z diesla
Na oryginalnej z 2.4 bedziesz mial wieksze obroty silnika niz teraz ma tip- oklolo 600obrotow wiecej
To tyle:)
Z doswiadczenia wiem ze dobrze jest odkrecic przepustnice by miec dobry dostep do dwoch gornych srob mocujacych skrzynie do silnika oraz wyjac siedzenie kierowcy by nietrzeba go bylo prac po calej operacji
:)
Musisz jeszcze zmostkowac przekaznik z gniazda 13 lub 4 (prawie zawsze 13 u mnie byl o to gniazdo 4) by rozrusznik zakrecil
Nie trzeba calych polosi - wystarcza same "rury" - roznica w dlugosci automat -manual
Po odlaczeniu komputera skrzyni znikna z wyswietlacza podswietlenia biegow
Kolektory wydechowe troche inaczej wyprofilowane w manualu ale nie trzeba zmieniac - wystarczy dorobic uchwyty mocujace kolektory do skrzyni
Cale pedaly tez nie sa potrzebne - wystarczy pedal sprzegla a z hamulcowego odszlifowac ta wielka blache i zalozyc gume
Do przekodowania sterowniki abs i silnika(niektore nie daja sie przekodowac ) zegary jak kto chce - jezeli nie przekodujesz to na vag bedzie blad braku komunikacji z skrzynia - zadnych skutkow ubocznych
Potrzebny bedzie jeszcze przewod laczacy wysprzeglig z pompa
Kazda skrzynia bedzie pasowala (kolnierz ) - sprzeglo i kolo najlepiej zalorzyc takie jakie jest dedykowane do danej skrzyni - nie bedzie problemu ze cos nagle nie pasuje
Skrzynia powinna miec dwie wtyczki
1 do swiatla wstecznego
2 do predkosciomierza
Skrzynie ktore maja tylko jedna wtyczke(wsteczny) pochodza z modeli aut ktore predkosc pobieraja z czujnikow abs - wiec wiecej rzezby
Lepiej zalozyc 5 biegowa z diesla
Na oryginalnej z 2.4 bedziesz mial wieksze obroty silnika niz teraz ma tip- oklolo 600obrotow wiecej
To tyle:)
Z doswiadczenia wiem ze dobrze jest odkrecic przepustnice by miec dobry dostep do dwoch gornych srob mocujacych skrzynie do silnika oraz wyjac siedzenie kierowcy by nietrzeba go bylo prac po calej operacji

Musisz jeszcze zmostkowac przekaznik z gniazda 13 lub 4 (prawie zawsze 13 u mnie byl o to gniazdo 4) by rozrusznik zakrecil
