Witam.
Potrzebuje opisu do kostki podłączeniowej silniczka wycieraczek do Audi A6 C5 lift 2003 rok. W poniższych zdjęciach przedstawiam kostkę o którą mi chodzi.
1 - brązowy - ...
2 - zielony-fioletowy - ...
3 - czarno-szary - ...
4 - zielono-żółty - ...
Numery przy kolorach oznaczają opis wejść do kostki.
[A6 C5] Opis kostki silniczka wycieraczek
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
1- brązowy - Masa
2- zielono-liliowy - kluczowana masa (pewnie przejście przez zero). Sygnał ten jest przeznaczony dla przekaźnika wycieraczek, i jest podłączony do konektora nr 11/31b
3- czarno-szary - zasilanie silnika wycieraczek - Sygnał ten jest podłączony do konektora nr 4/53 przekaźnika wycieraczek
4 - zielono-żółty - sygnał sterowania silnikiem - Sygnał ten jest podłączony do konektora nr 5/53b przekaźnika wycieraczek
Z tego co pamiętam było na forum kilka wątków w sprawie przekładki silniczków. Możesz się podpytać ich autorów co i jak
2- zielono-liliowy - kluczowana masa (pewnie przejście przez zero). Sygnał ten jest przeznaczony dla przekaźnika wycieraczek, i jest podłączony do konektora nr 11/31b
3- czarno-szary - zasilanie silnika wycieraczek - Sygnał ten jest podłączony do konektora nr 4/53 przekaźnika wycieraczek
4 - zielono-żółty - sygnał sterowania silnikiem - Sygnał ten jest podłączony do konektora nr 5/53b przekaźnika wycieraczek
Z tego co pamiętam było na forum kilka wątków w sprawie przekładki silniczków. Możesz się podpytać ich autorów co i jak
Pytałem gdyż zmieniłem u siebie całość silniczek z mechanizmem. Kupiłem używkę za 80 złotych i na tą chwilę chodzi. Jednak mój mechanizm jest w dobrym stanie jedynie co to skończyły się szczotki w moim silniczku starym i wymieniłem na nowe złożyłem i chciałbym go przetestować stąd pytanie co do czego podłączyć a nie chcę wyciągać kolejny raz z auta żeby tylko sprawdzić czy stary, zregenerowany działa jak należy. Zachowam go sobie na przyszłość jak będzie dobrze w razie by aktualny odmówił posłuszeństwa.
Dzięki za odpowiedź. Powiedz mi tylko czy dobrze myślę że jak podłączę:
brązowy do masy
czarno szary +12V
To powinien działać ciągle?
Dzięki za odpowiedź. Powiedz mi tylko czy dobrze myślę że jak podłączę:
brązowy do masy
czarno szary +12V
To powinien działać ciągle?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Szczerze, nigdy go nie podłączałem, ale może działać analogicznie do tylnego silniczka. Czyli podajesz +12V na czarno-szary, i GND na brązowy. Dodatkowo aby zadziałał, podajesz na moment +12V na konektor zielono-żółty - wtedy silnik wykona jeden pełny obrót. Może być tez tak, że silnik będzie działał tak długo jak będzie podane +12V na zielono-żółty. Niestety mogę tylko zgadywać jak wygląda logika na podstawie schematu.
Może wypowie się w tym temacie ktoś, kto kiedyś robił z nim próby
Może wypowie się w tym temacie ktoś, kto kiedyś robił z nim próby
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga