
Zmiana radia na oryginalne cd audi oraz dodatkowy wzmacniacz
Zmiana radia na oryginalne cd audi oraz dodatkowy wzmacniacz
Witam, jak w temacie chciałbym zmienić kaseciaka na cd bądź usb oczywiście oryginalne audi, posiadam a6 c5 99r. Teraz pytanie w waszą stronę jakie radio polecacie oraz czy da radę pózniej wyjść z niego czinczami na kolejny wzmacniacz? Jest gdzieś rownież przyłącz w okolicach bagażnika żeby zasilić wzmacniacz około 500-1000 rms ? Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie 

- Doc
- Administrator
- Posty: 2958
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
matdriver, nie chcę Ci przeszkadzać, ale... pomyśl jednak z ORI radiem.
Albo emulator mp3 ze starym radiem, ale nowszym (CD) np concert II.
Albo emulator mp3 ze starym radiem, ale nowszym (CD) np concert II.

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
Dzięki za odpowiedź, też tak zrobię kupię więc Concert II tylko pytanie jak kupię przejściówke z iso na czincze to tylne głośniki przestaną grać ? Tzn z nich zabiorę sygnał ? Chciałbym zeby wszystkie głośniki grały plus zrobić wyjście na dodatkowy wzmacniacz jest jaki sposób ? Schemat miłe widziany
pozdrawiam

- Doc
- Administrator
- Posty: 2958
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
matdriver, a Ty nie masz oryginalnego subwoofera? Pytam, bo czasami nie było z a6 c5.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2958
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
matdriver, historia... 
Jeśli dodatkowy sub ma uzupełniać seryjny, to oczywiście można sobie odpuścić wszystkie wyżej wymienione czynności i zaczynać od elektryki, czyli od tego momentu:
ÂŚciągamy taśmę izolacyjną z wiązki suba. Potrzebne będą nastepujące rzeczy:
- stały plus - jest, czerwono-niebieski, PIN 1
- stała masa - jest, brązowy, PIN 4
- remote, czyli włączanie wzmacniacza po włączeniu radia - jest, biały, PIN 5
- sygnał lewego i prawego kanału - są, PIN 6 oraz 7
- masa wejściowa - jest, PIN 8
To wszystko co trzeba. Instalacja elektryczna jest wystarczająca na mały dodatkowy piecyk. Spokojnie uciągnie taki wzmacniacz, w razie czego można w skrzynce bezpieczników zmienić bezpiecznik na nieco większy. Obaw nie ma - przekrój przewodów wystarcza do przepływu prądu rzędu 30-40A więc spokojna głowa jeśli damy zamiast oryginalnego bezpiecznika 15A powiedzmy 20A. Doprowadzenie sygnału z pinów 6, 7 i 8 zrealizowałem przez kabelek chinch. Po prostu w krótkim, 50cm obciąłem z jednej strony wtyczki i dolutowałem do instalacji suba. Nie ma żadnych niepożądanych efektów.
Teraz rzezanie kabli... Ja zawsze oskubuję oryginalny przewód z izolacji na odcinku ok. 1c ale go nie przecinam. Po oskórowaniu cynuję i dolutowuję do niego dodatkowy przewód. Tak też zrobiłem i tu. Potem izolacja i to solidnie. Dla pewności dodatkowe dolutowane przewody złapałem niedaleko połączenia lutowanego trytytkami - zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem itp.
Włączamy sprzęcicho i testujemy. Ustawiamy gain żeby nie było przesteru albo zniekształceń i jazda... Obecnie mam to co najbardziej lubię: bas bardziej czuć niż słychać. I o to chodzi. Jeśli ktoś chciałby mocniejszy piecyk, to osobiście uważam, że można spokojnie pakować takiego, który ma na zabezpieczeniu 25-30A bezpiecznik. Fabryczna instalacja powinna dać radę.
Składamy całość do kupy. Jeśli piecyk gabarytowo nie jest za duży to spokojnie zmieści się obok fabrycznego suba i starczy wypuścić przewód do głośnika - właśnie tak zrobiłem ja.
![Obrazek]()

Jeśli dodatkowy sub ma uzupełniać seryjny, to oczywiście można sobie odpuścić wszystkie wyżej wymienione czynności i zaczynać od elektryki, czyli od tego momentu:
ÂŚciągamy taśmę izolacyjną z wiązki suba. Potrzebne będą nastepujące rzeczy:
- stały plus - jest, czerwono-niebieski, PIN 1
- stała masa - jest, brązowy, PIN 4
- remote, czyli włączanie wzmacniacza po włączeniu radia - jest, biały, PIN 5
- sygnał lewego i prawego kanału - są, PIN 6 oraz 7
- masa wejściowa - jest, PIN 8
To wszystko co trzeba. Instalacja elektryczna jest wystarczająca na mały dodatkowy piecyk. Spokojnie uciągnie taki wzmacniacz, w razie czego można w skrzynce bezpieczników zmienić bezpiecznik na nieco większy. Obaw nie ma - przekrój przewodów wystarcza do przepływu prądu rzędu 30-40A więc spokojna głowa jeśli damy zamiast oryginalnego bezpiecznika 15A powiedzmy 20A. Doprowadzenie sygnału z pinów 6, 7 i 8 zrealizowałem przez kabelek chinch. Po prostu w krótkim, 50cm obciąłem z jednej strony wtyczki i dolutowałem do instalacji suba. Nie ma żadnych niepożądanych efektów.
Teraz rzezanie kabli... Ja zawsze oskubuję oryginalny przewód z izolacji na odcinku ok. 1c ale go nie przecinam. Po oskórowaniu cynuję i dolutowuję do niego dodatkowy przewód. Tak też zrobiłem i tu. Potem izolacja i to solidnie. Dla pewności dodatkowe dolutowane przewody złapałem niedaleko połączenia lutowanego trytytkami - zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem itp.
Włączamy sprzęcicho i testujemy. Ustawiamy gain żeby nie było przesteru albo zniekształceń i jazda... Obecnie mam to co najbardziej lubię: bas bardziej czuć niż słychać. I o to chodzi. Jeśli ktoś chciałby mocniejszy piecyk, to osobiście uważam, że można spokojnie pakować takiego, który ma na zabezpieczeniu 25-30A bezpiecznik. Fabryczna instalacja powinna dać radę.
Składamy całość do kupy. Jeśli piecyk gabarytowo nie jest za duży to spokojnie zmieści się obok fabrycznego suba i starczy wypuścić przewód do głośnika - właśnie tak zrobiłem ja.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.