[AML 2.4 165 KM] problem-falowanie obrotów, gaśnięcie....
[AML 2.4 165 KM] problem-falowanie obrotów, gaśnięcie....
Witam!
Moje problemy zaczęły sie po założeniu instalacji jakieś parę dni po(instalacja lovato fast) Objawy to delikatne falowanie(na biegu jałowym) na benzynie i gazie, gasnięcie na wstecznym(obroty zaczynają świrować i gaśnie) tylko na zimnym lub malo rozgrzanym. Myślałem, że to problem z lambda bo taki bląd pokazywał komp, ale po wymianie błąd zniknął, pare dni po pojawiły sie inne związane też z lambdą i katalizatorem. Dodam, że wymieniłem świece, i odma była żle założona.Mam wrażenie, że na benie lepiej jeździ i przyspiesza i nie mam problemów z gaśnieciem. Gazownik twierdzi, że wszystko ok.Acha auto z multitronikiem. Ratujcie ludzie!jakies pomysły??pozdrawiam
17585 - Bank2: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
P1177 - 35-00 - -
19718 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3262 - 35-00 - Please Register/Activate
17584 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1176 - 35-00 - Please Register/Activate
Tuesday, 17 December 2013, 21:35:53.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 3B0 907 552 AE
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0002
Software Coding: 11582
Work Shop Code: WSC 51462
VCID: 67A1389F1675
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N032585 AUZ7Z0Y1508564
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
---------------------------------------------------------------------------
Moje problemy zaczęły sie po założeniu instalacji jakieś parę dni po(instalacja lovato fast) Objawy to delikatne falowanie(na biegu jałowym) na benzynie i gazie, gasnięcie na wstecznym(obroty zaczynają świrować i gaśnie) tylko na zimnym lub malo rozgrzanym. Myślałem, że to problem z lambda bo taki bląd pokazywał komp, ale po wymianie błąd zniknął, pare dni po pojawiły sie inne związane też z lambdą i katalizatorem. Dodam, że wymieniłem świece, i odma była żle założona.Mam wrażenie, że na benie lepiej jeździ i przyspiesza i nie mam problemów z gaśnieciem. Gazownik twierdzi, że wszystko ok.Acha auto z multitronikiem. Ratujcie ludzie!jakies pomysły??pozdrawiam
17585 - Bank2: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
P1177 - 35-00 - -
19718 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3262 - 35-00 - Please Register/Activate
17584 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1176 - 35-00 - Please Register/Activate
Tuesday, 17 December 2013, 21:35:53.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 3B0 907 552 AE
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0002
Software Coding: 11582
Work Shop Code: WSC 51462
VCID: 67A1389F1675
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N032585 AUZ7Z0Y1508564
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
---------------------------------------------------------------------------
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Z tego co piszesz to też mam wrażenie że lpg jest źle dobrane lub nie ma porządnego ustawienia/regulacji.lucasso22 pisze:.Mam wrażenie, że na benie lepiej jeździ i przyspiesza i nie mam problemów z gaśnieciem. Gazownik twierdzi, że wszystko ok
Skasuj błędy, zrób z 50 km na pb i zrób nowy odczyt. Jeśli nic niepokojącego nie będzie to do gazownika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tylko szkoda ze nie ma wpływu na dobór reduktora i wtrysków które mogą być np. za słabe do danej mocy. A po kalibracji to tylko ustawia czasy wtrysku dla jałowych i to też czasami słabo. Druga sprawa sterownik ma zaszyte wewnętrzne korekty, ale i tak trzeba jeszcze mu pomóc przeważnie ręczną korektą od obrotów i temperatury.lucasso22 pisze:Z gazownikiem to będzie problem, bo mi pociska kit, że tam się nic nie ustawia, że sterownik sam sobie pobiera wszystkie dane z ecu benzyny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kolego przerabiałem dokładnie ten sam problem co Ty. Wg. mnie nie ma się co przejmować błędami kata, sondy itp, bo te błędy zawsze będą się pojawiać na jeździe na LPG. Twój problem tkwi w złej regulacji instalacji gazowej. W moim przypadku było tak samo jak u Ciebie, byłem tak zdeterminowany i zły na to wszystko, że chodziły po głowie pomysły sprzedaży auta
ale na szczęście znalazłem mistrza świata w gazownictwie i gość wszystko to ogarnął 


Witam ponownie.
Po wielu męczarniach sytauacja wygląda następująco. Auto oddałem do drogiego, ale dobrego mechanika znanego z forum p. Sopy z Czernicy. Główną przyczyną była zamieniona wtyczka lambdy. Gazownik twierdzi, że oni nie grzebią w lambdzie, ale wszystko zaczęlo się po montażu instalacji więc jak to jest?Oprócz tego czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Pomogło tzn auto nie świruje tak bardzo i nie gaśnie na wstecznym, ale jak sie wpatruje w obrotomierz na luzie to delikatnie faluje no i mam wrażenie, że auto jest nadal troszke slabsze niz przed zalozeniem lpg.
Co jescze mógłbym sprawdzić?gazownik nadal podtrzymuje, że wszystko jest ustawione jak należy.Niestety gaz na gwarancj i musze sie dalej z nim męczyć. Licze na was chłopaki!pozdro
Po wielu męczarniach sytauacja wygląda następująco. Auto oddałem do drogiego, ale dobrego mechanika znanego z forum p. Sopy z Czernicy. Główną przyczyną była zamieniona wtyczka lambdy. Gazownik twierdzi, że oni nie grzebią w lambdzie, ale wszystko zaczęlo się po montażu instalacji więc jak to jest?Oprócz tego czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Pomogło tzn auto nie świruje tak bardzo i nie gaśnie na wstecznym, ale jak sie wpatruje w obrotomierz na luzie to delikatnie faluje no i mam wrażenie, że auto jest nadal troszke slabsze niz przed zalozeniem lpg.

- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
Jak duże to falowanie??
Powiem Ci, że falowanie +/- 50 obrotów na wolnych przy LPG zdarza się bardzo często w tych silnikach i raczej tego nie wyeliminujesz.
Co do mocy to możliwe, że to twoja subiektywna ocena. Słyszałem kiedyś plotki, że po założeniu LPG nie odczuwa się różnicy ale jeszcze takim samochodem nie jechałem. (to już mój 4 samochód z LPG)
Dodam, że u mnie dla odmiany na LPG jest troszeczkę mocniejszy.
Powiem Ci, że falowanie +/- 50 obrotów na wolnych przy LPG zdarza się bardzo często w tych silnikach i raczej tego nie wyeliminujesz.
Co do mocy to możliwe, że to twoja subiektywna ocena. Słyszałem kiedyś plotki, że po założeniu LPG nie odczuwa się różnicy ale jeszcze takim samochodem nie jechałem. (to już mój 4 samochód z LPG)
Dodam, że u mnie dla odmiany na LPG jest troszeczkę mocniejszy.
Vag pokazuje jakieś 720-740 obrotów czyli mieści się w tym przedziale co podałeś. Nie znam tych silników, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nic z tym nie można zrobic...troche to wkurzające. Też miałem pare auto juz z lpg i w zadnym nie miałem czegoś takiego. Z tym spadkiem mocy może rzeczywiscie subiektywne odczucie. sam juz nie wiem...Slawek 100 pisze:Jak duże to falowanie??
Powiem Ci, że falowanie +/- 50 obrotów na wolnych przy LPG zdarza się bardzo często w tych silnikach i raczej tego nie wyeliminujesz.
Co do mocy to możliwe, że to twoja subiektywna ocena. Słyszałem kiedyś plotki, że po założeniu LPG nie odczuwa się różnicy ale jeszcze takim samochodem nie jechałem. (to już mój 4 samochód z LPG)
Dodam, że u mnie dla odmiany na LPG jest troszeczkę mocniejszy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Czyli na pb nie ma tego problemulucasso22 pisze: Nie znam tych silników, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nic z tym nie można zrobic...troche to wkurzające. Też miałem pare auto juz z lpg i w zadnym nie miałem czegoś takiego

Czy dzieje się to na mocno rozgrzanym silniku?
Musiałbyś zalogować te zjawisko z podglądem korekt jakie wprowadza ecu.
Bo możliwe że trzeba lepiej dopracować wolne obroty na lpg, bo może przylewa lub potrzebna korekta od temp gazu.
grzemo
Sorki, moja wina nie sprecyzowałem. Tak jak napisałem w pierwszym poście objawy miałem i na gazie i na pb, także dalej bym męczył temat pracy na benzynie. Od naprawy czyli od kilku dni jeżdze tylko na benie, bo zasugerowali żebym pojeździł jeszcze troche. Nie dotykałem jeszcze gazu, ale pewnie bedzie to samo.Musze zwrócić uwagę czy mam to tylko na rozgrzanym silniku ale chyba nie. ÂŚwiece wymienione niedawno.Co jeszcze sprawdzić z podstawowych rzeczy?
Sorki, moja wina nie sprecyzowałem. Tak jak napisałem w pierwszym poście objawy miałem i na gazie i na pb, także dalej bym męczył temat pracy na benzynie. Od naprawy czyli od kilku dni jeżdze tylko na benie, bo zasugerowali żebym pojeździł jeszcze troche. Nie dotykałem jeszcze gazu, ale pewnie bedzie to samo.Musze zwrócić uwagę czy mam to tylko na rozgrzanym silniku ale chyba nie. ÂŚwiece wymienione niedawno.Co jeszcze sprawdzić z podstawowych rzeczy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Panowie!Wracam do problemu.Czujnik temperatury został wymieniony. Przepływki jeszcze nie sprawdzałem. Problem nadal ten sam.Wyjaśnijcie mi jak to jest z lambda. Wymieniłem ją na zamiennik ngk. Ostatnio jak byłem u mechaniora to powiedział, że musi byc oryginał bosch bo ta ma inna oporność i źle współpracuje z ta druga?czy to mozliwe ze od tego mam to falowanie?co teraz zrobić?znowu pakować sie w koszta?Od tej sondy chyba dostaje jeszcze błedu sporadycznego o wydajności kata(na benzynie tez).Co sądzicie?
[ Dodano: 2014-02-24, 20:47 ]
Jakieś pomysły?Koledzy pomoga?!
[ Dodano: 2014-02-24, 20:47 ]
Jakieś pomysły?Koledzy pomoga?!