Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AML 2.4 165 KM] problem-falowanie obrotów, gaśnięcie....

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

[AML 2.4 165 KM] problem-falowanie obrotów, gaśnięcie....

Post autor: lucasso22 » 21 gru 2013, 20:54

Witam!
Moje problemy zaczęły sie po założeniu instalacji jakieś parę dni po(instalacja lovato fast) Objawy to delikatne falowanie(na biegu jałowym) na benzynie i gazie, gasnięcie na wstecznym(obroty zaczynają świrować i gaśnie) tylko na zimnym lub malo rozgrzanym. Myślałem, że to problem z lambda bo taki bląd pokazywał komp, ale po wymianie błąd zniknął, pare dni po pojawiły sie inne związane też z lambdą i katalizatorem. Dodam, że wymieniłem świece, i odma była żle założona.Mam wrażenie, że na benie lepiej jeździ i przyspiesza i nie mam problemów z gaśnieciem. Gazownik twierdzi, że wszystko ok.Acha auto z multitronikiem. Ratujcie ludzie!jakies pomysły??pozdrawiam

17585 - Bank2: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached

P1177 - 35-00 - -

19718 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P3262 - 35-00 - Please Register/Activate

17584 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1176 - 35-00 - Please Register/Activate



Tuesday, 17 December 2013, 21:35:53.

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 3B0 907 552 AE

Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0002

Software Coding: 11582

Work Shop Code: WSC 51462

VCID: 67A1389F1675

Additional Info: WAUZZZ4BZ1N032585 AUZ7Z0Y1508564

1 Fault Found:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

---------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 gru 2013, 05:26

na początek proponuję czyszczenie i adaptację przepustnicy, jeśli auto kuleje na benie to na lpg będzie gorzej.

lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

Post autor: lucasso22 » 22 gru 2013, 09:49

Dzięki, spróbuje. Coś jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 gru 2013, 17:08

najpierw zrób to co pisałem, w większości przypadków pomaga, jeśli u Ciebie będzie inaczej to wtedy pomyślimy co dalej

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 gru 2013, 17:53

lucasso22 pisze:.Mam wrażenie, że na benie lepiej jeździ i przyspiesza i nie mam problemów z gaśnieciem. Gazownik twierdzi, że wszystko ok
Z tego co piszesz to też mam wrażenie że lpg jest źle dobrane lub nie ma porządnego ustawienia/regulacji.
Skasuj błędy, zrób z 50 km na pb i zrób nowy odczyt. Jeśli nic niepokojącego nie będzie to do gazownika.

lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

Post autor: lucasso22 » 22 gru 2013, 22:45

Dzieki Panowie zrobie jak piszecie i dam znać. Z gazownikiem to będzie problem, bo mi pociska kit, że tam się nic nie ustawia, że sterownik sam sobie pobiera wszystkie dane z ecu benzyny, ale instalacja na gwarancji, więc będe go męczył.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 gru 2013, 19:20

lucasso22 pisze:Z gazownikiem to będzie problem, bo mi pociska kit, że tam się nic nie ustawia, że sterownik sam sobie pobiera wszystkie dane z ecu benzyny
Tylko szkoda ze nie ma wpływu na dobór reduktora i wtrysków które mogą być np. za słabe do danej mocy. A po kalibracji to tylko ustawia czasy wtrysku dla jałowych i to też czasami słabo. Druga sprawa sterownik ma zaszyte wewnętrzne korekty, ale i tak trzeba jeszcze mu pomóc przeważnie ręczną korektą od obrotów i temperatury.

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 26 gru 2013, 11:17

Kolego przerabiałem dokładnie ten sam problem co Ty. Wg. mnie nie ma się co przejmować błędami kata, sondy itp, bo te błędy zawsze będą się pojawiać na jeździe na LPG. Twój problem tkwi w złej regulacji instalacji gazowej. W moim przypadku było tak samo jak u Ciebie, byłem tak zdeterminowany i zły na to wszystko, że chodziły po głowie pomysły sprzedaży auta :) ale na szczęście znalazłem mistrza świata w gazownictwie i gość wszystko to ogarnął :)

lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

Post autor: lucasso22 » 19 sty 2014, 22:45

Witam ponownie.
Po wielu męczarniach sytauacja wygląda następująco. Auto oddałem do drogiego, ale dobrego mechanika znanego z forum p. Sopy z Czernicy. Główną przyczyną była zamieniona wtyczka lambdy. Gazownik twierdzi, że oni nie grzebią w lambdzie, ale wszystko zaczęlo się po montażu instalacji więc jak to jest?Oprócz tego czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Pomogło tzn auto nie świruje tak bardzo i nie gaśnie na wstecznym, ale jak sie wpatruje w obrotomierz na luzie to delikatnie faluje no i mam wrażenie, że auto jest nadal troszke slabsze niz przed zalozeniem lpg. <mysli> Co jescze mógłbym sprawdzić?gazownik nadal podtrzymuje, że wszystko jest ustawione jak należy.Niestety gaz na gwarancj i musze sie dalej z nim męczyć. Licze na was chłopaki!pozdro

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 20 sty 2014, 19:14

Jak duże to falowanie??

Powiem Ci, że falowanie +/- 50 obrotów na wolnych przy LPG zdarza się bardzo często w tych silnikach i raczej tego nie wyeliminujesz.

Co do mocy to możliwe, że to twoja subiektywna ocena. Słyszałem kiedyś plotki, że po założeniu LPG nie odczuwa się różnicy ale jeszcze takim samochodem nie jechałem. (to już mój 4 samochód z LPG)

Dodam, że u mnie dla odmiany na LPG jest troszeczkę mocniejszy.
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

Post autor: lucasso22 » 20 sty 2014, 20:02

Slawek 100 pisze:Jak duże to falowanie??

Powiem Ci, że falowanie +/- 50 obrotów na wolnych przy LPG zdarza się bardzo często w tych silnikach i raczej tego nie wyeliminujesz.

Co do mocy to możliwe, że to twoja subiektywna ocena. Słyszałem kiedyś plotki, że po założeniu LPG nie odczuwa się różnicy ale jeszcze takim samochodem nie jechałem. (to już mój 4 samochód z LPG)

Dodam, że u mnie dla odmiany na LPG jest troszeczkę mocniejszy.
Vag pokazuje jakieś 720-740 obrotów czyli mieści się w tym przedziale co podałeś. Nie znam tych silników, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nic z tym nie można zrobic...troche to wkurzające. Też miałem pare auto juz z lpg i w zadnym nie miałem czegoś takiego. Z tym spadkiem mocy może rzeczywiscie subiektywne odczucie. sam juz nie wiem...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 sty 2014, 21:49

lucasso22 pisze: Nie znam tych silników, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nic z tym nie można zrobic...troche to wkurzające. Też miałem pare auto juz z lpg i w zadnym nie miałem czegoś takiego
Czyli na pb nie ma tego problemu ??
Czy dzieje się to na mocno rozgrzanym silniku?
Musiałbyś zalogować te zjawisko z podglądem korekt jakie wprowadza ecu.
Bo możliwe że trzeba lepiej dopracować wolne obroty na lpg, bo może przylewa lub potrzebna korekta od temp gazu.

lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

Post autor: lucasso22 » 20 sty 2014, 22:31

grzemo
Sorki, moja wina nie sprecyzowałem. Tak jak napisałem w pierwszym poście objawy miałem i na gazie i na pb, także dalej bym męczył temat pracy na benzynie. Od naprawy czyli od kilku dni jeżdze tylko na benie, bo zasugerowali żebym pojeździł jeszcze troche. Nie dotykałem jeszcze gazu, ale pewnie bedzie to samo.Musze zwrócić uwagę czy mam to tylko na rozgrzanym silniku ale chyba nie. ÂŚwiece wymienione niedawno.Co jeszcze sprawdzić z podstawowych rzeczy?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 21 sty 2014, 09:30

To pojeÂździj na samej pb aby nie szukać naraz na obu paliwach.
lucasso22 pisze:Co jeszcze sprawdzić z podstawowych rzeczy?
Wskazania z przepływki na jałowych, do sprawdzenia czujnik temperatury i sondy.

lucasso22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2013, 23:13
Lokalizacja: Śląsk/Mazury

Post autor: lucasso22 » 24 lut 2014, 20:47

Panowie!Wracam do problemu.Czujnik temperatury został wymieniony. Przepływki jeszcze nie sprawdzałem. Problem nadal ten sam.Wyjaśnijcie mi jak to jest z lambda. Wymieniłem ją na zamiennik ngk. Ostatnio jak byłem u mechaniora to powiedział, że musi byc oryginał bosch bo ta ma inna oporność i źle współpracuje z ta druga?czy to mozliwe ze od tego mam to falowanie?co teraz zrobić?znowu pakować sie w koszta?Od tej sondy chyba dostaje jeszcze błedu sporadycznego o wydajności kata(na benzynie tez).Co sądzicie?

[ Dodano: 2014-02-24, 20:47 ]
Jakieś pomysły?Koledzy pomoga?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja