Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Przelaczanie na PB - problem z temperatura

Silniki benzynowe
GooRyL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2013, 14:36
Lokalizacja: Żory

Przelaczanie na PB - problem z temperatura

Post autor: GooRyL » 26 lis 2013, 17:20

Witam ,

Jak w temacie autkko notorycznie przelaczna na PB gdy manualnie przezuce na gaz no to znowu czeka na odpowiednie parametry ( temp na reduktorze ). Reduktor i termostatn wymienione na nowe. W aucie temp pokazuje 90C a reduktor zimny. Dziwne jest to że chlodnica odrazu robi sie ciepla a po przejechaniu jakis 3-5 km w dzisiejszych warunkach mam temp 90C.Dodam rowniez ze zbiorniczek wyrownawczy jest zimny. Ktos ma jakies pomysly?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 26 lis 2013, 18:00

było tak od początku czy dopiero po czasie zaczęły się problemy? jaki był powód wymiany reduktora? może nowy termostat wcale nie jest sprawny. byłeś przy wymianie czy tylko ktoś tobie powiedział, że wymienił? może reduktor źle wpięty i nie ma obiegu. możliwości jest sporo a podałeś za mało informacji żeby jednoznacznie coś powiedzieć. sprawdź jeszcze czy czujnik temperatury podaje prawidłowe wartości na zegary.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lis 2013, 19:03

GooRyL pisze:Reduktor i termostatn wymienione na nowe
A po wymianie reduktor został odpowietrzony ?? Jak nie to musisz to zrobić.

GooRyL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2013, 14:36
Lokalizacja: Żory

Post autor: GooRyL » 26 lis 2013, 21:14

A wiec tak w zasadzie problemy zaczely sie po tym jak padl termostat, silnik trzymal okolo 65 stopni i podczas przelaczania na gaz auto strasznie trzepalo przez kilka km, na benzynie bylo ok .Pozniej rozszczelnil sie reduktor i mega smierdzialo gazem.. redutkor to byl magic 3 i zostal wymieniony na nowy innej firmy przez gazownika.Termostat jest na bank sprawny bylem przy zakladaniu, autko ladnie grzeje i trzyma 90C vag pokazuje ok 91,5C
Bledow brak , jedynie w module klimatyzacji : 01810 i 01273
Zauwazylem ze wisko kreci sie caly zas, nie wiem czy po dodaniu gazu kreci sie szybciej bo nie mialem nikogo pod reka, drugi wentylator chodzi na wysokich obrotach gdy tylko klima jest wlaczona , ponizej przedstawiam filmik ktory to przedstawia.
Rowniez korek ze zbiorniczka wyrownawczego nie syczy gdy odkreca sie go na cieplym silniku, jest delikatny opor ale nic pozatym.





przepraszam za jakosc i dzwiek ale nagrywane telefonem


EDIT:

zapomnialem dodac ze gazownik spedzil dzis caly dzien na wpinaniu sie w rozne miejsca z tym samym skutkiem..

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lis 2013, 22:13

GooRyL pisze:zapomnialem dodac ze gazownik spedzil dzis caly dzien na wpinaniu sie w rozne miejsca z tym samym skutkiem..
Najlepiej się wpiąć równolegle w przewody idące do nagrzewnicy.

GooRyL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2013, 14:36
Lokalizacja: Żory

Post autor: GooRyL » 27 lis 2013, 08:55

Gazownik stwierdzil ze w tym silniku nie da sie wpiąć bezpośrednio w te przewody bo sa za krótkie.
Dziś na trasie ÂŻory - Katowice gaz włączył się w katowicach bo stałem w korku..
Silnik osiągnoł temp 90C po 4 km, w środku było już ciepło i przyjemnie dużo wcześniej, gdy dojechałem na miejsce i otwierałem zbiorniczek mogłem go odkrecić z łatwością.. było tylko delikatne sykniecie, włożyłem palucha w zbiorniczek wyrównawczy .. woda lodowata !! Dziś zamówiłem nowy korek. Jakieś sugestie ? pierwsze co przyszło mi do głowy to pompa wody, jak ją zdiagnozować?




Zadzwoniłem do kilku mechaników, każdy sugerował że układ gazu jest zapowietrzony... ktoś zna jakiegoś dobrego magika od gazu lub mógłby poradzić jak odpowietrzyć układ gazowy?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, 13:14 przez GooRyL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 lis 2013, 17:09

jeśli problemy pojawiły się po wymianie reduktora to może z nim jest coś nie tak i trzeba go reklamować. albo zmień gazownika albo niech spróbuje zamontować inny sprzęt i sprawdzi czy jest ok

GooRyL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2013, 14:36
Lokalizacja: Żory

Post autor: GooRyL » 27 lis 2013, 17:23

grzemo pisze:
GooRyL pisze:Reduktor i termostatn wymienione na nowe
A po wymianie reduktor został odpowietrzony ?? Jak nie to musisz to zrobić.


Czy mogłbyś podpowiedzieć czy jestem w stanie sam go odpoweitrzyć?



Problem pojawił się po wymianie termostatu

Anielski

Post autor: Anielski » 27 lis 2013, 17:32

Ktoś ładnego burdeliku narobił :[ Skoro masz reduktor zimny,to zaraz wykończysz kolejny...Nie wiem co może być..to jakaś masakra...w zbiorniczku płyn też powinien być gorący,a u Ciebie jest zimny...gdzieś jest coś zablokowane,bo nie ma całkowitego obiegu...
Nie wiem jak jest z termostatem,ale w niektórych autach jest możliwość taka,że można go założyć odwrotnie...( czyli przez pomyłkę)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 27 lis 2013, 20:00

GooRyL pisze:Gazownik stwierdzil ze w tym silniku nie da sie wpiąć bezpośrednio w te przewody bo sa za krótkie.
To ciekawe co mówi <szok> , ale jest to bzdura. Wystarczy zdemontować dolot i przepustnicę i mamy dostęp aby zainstalować dwa trójniki. I zaręczam Ci że się da i większość tego typu silników ma tak zrobione, tylko że przez pożądanych gazowników.
Ciekawe gdzie jest wpięte u Ciebie, pewnie gdzieś w szereg.
GooRyL pisze:Czy mogłbyś podpowiedzieć czy jestem w stanie sam go odpoweitrzyć?
Oczywiście że tak, tylko nie wiem czy to wystarczy gdy skopane jest podłączenie reduktora.
Na pracującym, rozgrzanym silniku poluzuj opaskę na wyższym króćcu doprowadzającym płyn do reduktora i pozwól ujść powietrzu z reduktora.
Dobrze mieć pomocnika aby trochę podnosił obroty silnika aby bardziej wymusić obieg,
a druga osoba luzuje przewód. Powodzenia.

[ Dodano: 2013-11-27, 20:05 ]
GooRyL pisze:ktoś zna jakiegoś dobrego magika od gazu lub mógłby poradzić jak odpowietrzyć układ gazowy?
Davanti Katowice

GooRyL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2013, 14:36
Lokalizacja: Żory

Post autor: GooRyL » 27 lis 2013, 21:27

grzemo dzięki śliczne za te informacje... bardzo cenne dla mnie. Jutro spróbuje odpowietrzyć reduktor jak nagrzeje silnik.. w międzyczasie wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego, woda w zbiorniczku dalej zimna.. czy byłby ktoś na tyle miły i sprawdził jaka jest woda w jego silniku? pytam bo spotkałem się z różnymi opiniami.. min z taka ze w taka pogodę powinien być zimny jeśli jestem w trasie a w mieście letni. A co z termostatem ? jest nowy i był sprawdzany przed założeniem.. z drugiej strony szybko się nagrzewa do 90 i tak ładnie trzyma.. już mi ręce opadają

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 lis 2013, 06:59

płyn w zbiorniczku również powinien być ciepły, co do termostatu może być ok, spróbuj za radą grzemo odpowietrzyć reduktor i zobaczysz czy będzie poprawa. może po prostu jest korek, który nie puszcza obiegu płynu i przez to się nie grzeje ale obieg przez silnik działa prawidłowo i termostat jest w porządku. jeśli gazownik źle się wpiął to możesz mieć kłopoty z użytkowaniem instalacji, będzie się długo nagrzewał i późno przełączał na lpg.
a jak to wszystko wyglądało wcześniej? pisałeś, że reduktor był wymieniany czyli został wpięty w istniejącą instalację, jak to się sprawowało wcześniej? nie było żadnych problemów? jeśli było ok to powinno nadal być w porządku.

GooRyL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2013, 14:36
Lokalizacja: Żory

Post autor: GooRyL » 28 lis 2013, 09:01

a wiec dzis przy temp -1 po dojechaniu do Katowic ( ok 40km) plyn w zbiorniczku najwyzej letni.. sprobuje dzis odpowietrzyc po pracy ten reduktor.. rozumiem ze ma sie z niego lac plyn tak ? jesli odrazu zaobserwuje ze leci plyn tzn ze jest odpowietrzony?

Wczesniej bylo ok dopoki termostat nie padl..reduktor w miare szybko lapal temperature i przelaczal sie na gaz , jednak strasznie smierdzialo gazem w srodku i samochod sie caly trzasl.. musialem przejechac kilka dobrych km zeby go jeszcze dogrzac, po wymianie termostatu bylo tylko gorzej.. gazem dalej smierdzialo w srodku a reduktor wlaczal sie dopiero po ok 20 km po czym wylaczal po jakis 5 km jak sie juz wychlodzil..wymienilem reduktor i szarpanie oraz smrod gazu ustaly, natomiast problem z niedogrzewaniem pozostal..



Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie powinien znajdować się reduktor pod maską? u mnie jest na samej górze, nad zbiorniczkiem z płynem od wspomagania.. przedchwilą doczytałem że powinien znajdować się na wysokości głowicy

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 28 lis 2013, 14:33

GooRyL pisze: Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie powinien znajdować się reduktor pod maską? u mnie jest na samej górze, nad zbiorniczkiem z płynem od wspomagania.. przedchwilą doczytałem że powinien znajdować się na wysokości głowicy
Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiorniczka płynu chłodzącego - poziomu płynu
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 lis 2013, 17:43

zrób zdjęcie jak to wygląda, może faktycznie reduktor masz umiejscowiony za wysoko i dlatego go nie dogrzewa. druga sprawa sprawdzić ustawioną temperaturę przełączania na gaz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja