Przelaczanie na PB - problem z temperatura
Przelaczanie na PB - problem z temperatura
Witam ,
Jak w temacie autkko notorycznie przelaczna na PB gdy manualnie przezuce na gaz no to znowu czeka na odpowiednie parametry ( temp na reduktorze ). Reduktor i termostatn wymienione na nowe. W aucie temp pokazuje 90C a reduktor zimny. Dziwne jest to że chlodnica odrazu robi sie ciepla a po przejechaniu jakis 3-5 km w dzisiejszych warunkach mam temp 90C.Dodam rowniez ze zbiorniczek wyrownawczy jest zimny. Ktos ma jakies pomysly?
Jak w temacie autkko notorycznie przelaczna na PB gdy manualnie przezuce na gaz no to znowu czeka na odpowiednie parametry ( temp na reduktorze ). Reduktor i termostatn wymienione na nowe. W aucie temp pokazuje 90C a reduktor zimny. Dziwne jest to że chlodnica odrazu robi sie ciepla a po przejechaniu jakis 3-5 km w dzisiejszych warunkach mam temp 90C.Dodam rowniez ze zbiorniczek wyrownawczy jest zimny. Ktos ma jakies pomysly?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
było tak od początku czy dopiero po czasie zaczęły się problemy? jaki był powód wymiany reduktora? może nowy termostat wcale nie jest sprawny. byłeś przy wymianie czy tylko ktoś tobie powiedział, że wymienił? może reduktor źle wpięty i nie ma obiegu. możliwości jest sporo a podałeś za mało informacji żeby jednoznacznie coś powiedzieć. sprawdź jeszcze czy czujnik temperatury podaje prawidłowe wartości na zegary.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
A wiec tak w zasadzie problemy zaczely sie po tym jak padl termostat, silnik trzymal okolo 65 stopni i podczas przelaczania na gaz auto strasznie trzepalo przez kilka km, na benzynie bylo ok .Pozniej rozszczelnil sie reduktor i mega smierdzialo gazem.. redutkor to byl magic 3 i zostal wymieniony na nowy innej firmy przez gazownika.Termostat jest na bank sprawny bylem przy zakladaniu, autko ladnie grzeje i trzyma 90C vag pokazuje ok 91,5C
Bledow brak , jedynie w module klimatyzacji : 01810 i 01273
Zauwazylem ze wisko kreci sie caly zas, nie wiem czy po dodaniu gazu kreci sie szybciej bo nie mialem nikogo pod reka, drugi wentylator chodzi na wysokich obrotach gdy tylko klima jest wlaczona , ponizej przedstawiam filmik ktory to przedstawia.
Rowniez korek ze zbiorniczka wyrownawczego nie syczy gdy odkreca sie go na cieplym silniku, jest delikatny opor ale nic pozatym.
przepraszam za jakosc i dzwiek ale nagrywane telefonem
EDIT:
zapomnialem dodac ze gazownik spedzil dzis caly dzien na wpinaniu sie w rozne miejsca z tym samym skutkiem..
Bledow brak , jedynie w module klimatyzacji : 01810 i 01273
Zauwazylem ze wisko kreci sie caly zas, nie wiem czy po dodaniu gazu kreci sie szybciej bo nie mialem nikogo pod reka, drugi wentylator chodzi na wysokich obrotach gdy tylko klima jest wlaczona , ponizej przedstawiam filmik ktory to przedstawia.
Rowniez korek ze zbiorniczka wyrownawczego nie syczy gdy odkreca sie go na cieplym silniku, jest delikatny opor ale nic pozatym.
przepraszam za jakosc i dzwiek ale nagrywane telefonem
EDIT:
zapomnialem dodac ze gazownik spedzil dzis caly dzien na wpinaniu sie w rozne miejsca z tym samym skutkiem..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Gazownik stwierdzil ze w tym silniku nie da sie wpiąć bezpośrednio w te przewody bo sa za krótkie.
Dziś na trasie ÂŻory - Katowice gaz włączył się w katowicach bo stałem w korku..
Silnik osiągnoł temp 90C po 4 km, w środku było już ciepło i przyjemnie dużo wcześniej, gdy dojechałem na miejsce i otwierałem zbiorniczek mogłem go odkrecić z łatwością.. było tylko delikatne sykniecie, włożyłem palucha w zbiorniczek wyrównawczy .. woda lodowata
Dziś zamówiłem nowy korek. Jakieś sugestie ? pierwsze co przyszło mi do głowy to pompa wody, jak ją zdiagnozować?
Zadzwoniłem do kilku mechaników, każdy sugerował że układ gazu jest zapowietrzony... ktoś zna jakiegoś dobrego magika od gazu lub mógłby poradzić jak odpowietrzyć układ gazowy?
Dziś na trasie ÂŻory - Katowice gaz włączył się w katowicach bo stałem w korku..
Silnik osiągnoł temp 90C po 4 km, w środku było już ciepło i przyjemnie dużo wcześniej, gdy dojechałem na miejsce i otwierałem zbiorniczek mogłem go odkrecić z łatwością.. było tylko delikatne sykniecie, włożyłem palucha w zbiorniczek wyrównawczy .. woda lodowata

Zadzwoniłem do kilku mechaników, każdy sugerował że układ gazu jest zapowietrzony... ktoś zna jakiegoś dobrego magika od gazu lub mógłby poradzić jak odpowietrzyć układ gazowy?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, 13:14 przez GooRyL, łącznie zmieniany 1 raz.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ktoś ładnego burdeliku narobił
Skoro masz reduktor zimny,to zaraz wykończysz kolejny...Nie wiem co może być..to jakaś masakra...w zbiorniczku płyn też powinien być gorący,a u Ciebie jest zimny...gdzieś jest coś zablokowane,bo nie ma całkowitego obiegu...
Nie wiem jak jest z termostatem,ale w niektórych autach jest możliwość taka,że można go założyć odwrotnie...( czyli przez pomyłkę)

Nie wiem jak jest z termostatem,ale w niektórych autach jest możliwość taka,że można go założyć odwrotnie...( czyli przez pomyłkę)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
To ciekawe co mówi <szok> , ale jest to bzdura. Wystarczy zdemontować dolot i przepustnicę i mamy dostęp aby zainstalować dwa trójniki. I zaręczam Ci że się da i większość tego typu silników ma tak zrobione, tylko że przez pożądanych gazowników.GooRyL pisze:Gazownik stwierdzil ze w tym silniku nie da sie wpiąć bezpośrednio w te przewody bo sa za krótkie.
Ciekawe gdzie jest wpięte u Ciebie, pewnie gdzieś w szereg.
Oczywiście że tak, tylko nie wiem czy to wystarczy gdy skopane jest podłączenie reduktora.GooRyL pisze:Czy mogłbyś podpowiedzieć czy jestem w stanie sam go odpoweitrzyć?
Na pracującym, rozgrzanym silniku poluzuj opaskę na wyższym króćcu doprowadzającym płyn do reduktora i pozwól ujść powietrzu z reduktora.
Dobrze mieć pomocnika aby trochę podnosił obroty silnika aby bardziej wymusić obieg,
a druga osoba luzuje przewód. Powodzenia.
[ Dodano: 2013-11-27, 20:05 ]
Davanti KatowiceGooRyL pisze:ktoś zna jakiegoś dobrego magika od gazu lub mógłby poradzić jak odpowietrzyć układ gazowy?
grzemo dzięki śliczne za te informacje... bardzo cenne dla mnie. Jutro spróbuje odpowietrzyć reduktor jak nagrzeje silnik.. w międzyczasie wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego, woda w zbiorniczku dalej zimna.. czy byłby ktoś na tyle miły i sprawdził jaka jest woda w jego silniku? pytam bo spotkałem się z różnymi opiniami.. min z taka ze w taka pogodę powinien być zimny jeśli jestem w trasie a w mieście letni. A co z termostatem ? jest nowy i był sprawdzany przed założeniem.. z drugiej strony szybko się nagrzewa do 90 i tak ładnie trzyma.. już mi ręce opadają
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
płyn w zbiorniczku również powinien być ciepły, co do termostatu może być ok, spróbuj za radą grzemo odpowietrzyć reduktor i zobaczysz czy będzie poprawa. może po prostu jest korek, który nie puszcza obiegu płynu i przez to się nie grzeje ale obieg przez silnik działa prawidłowo i termostat jest w porządku. jeśli gazownik źle się wpiął to możesz mieć kłopoty z użytkowaniem instalacji, będzie się długo nagrzewał i późno przełączał na lpg.
a jak to wszystko wyglądało wcześniej? pisałeś, że reduktor był wymieniany czyli został wpięty w istniejącą instalację, jak to się sprawowało wcześniej? nie było żadnych problemów? jeśli było ok to powinno nadal być w porządku.
a jak to wszystko wyglądało wcześniej? pisałeś, że reduktor był wymieniany czyli został wpięty w istniejącą instalację, jak to się sprawowało wcześniej? nie było żadnych problemów? jeśli było ok to powinno nadal być w porządku.
a wiec dzis przy temp -1 po dojechaniu do Katowic ( ok 40km) plyn w zbiorniczku najwyzej letni.. sprobuje dzis odpowietrzyc po pracy ten reduktor.. rozumiem ze ma sie z niego lac plyn tak ? jesli odrazu zaobserwuje ze leci plyn tzn ze jest odpowietrzony?
Wczesniej bylo ok dopoki termostat nie padl..reduktor w miare szybko lapal temperature i przelaczal sie na gaz , jednak strasznie smierdzialo gazem w srodku i samochod sie caly trzasl.. musialem przejechac kilka dobrych km zeby go jeszcze dogrzac, po wymianie termostatu bylo tylko gorzej.. gazem dalej smierdzialo w srodku a reduktor wlaczal sie dopiero po ok 20 km po czym wylaczal po jakis 5 km jak sie juz wychlodzil..wymienilem reduktor i szarpanie oraz smrod gazu ustaly, natomiast problem z niedogrzewaniem pozostal..
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie powinien znajdować się reduktor pod maską? u mnie jest na samej górze, nad zbiorniczkiem z płynem od wspomagania.. przedchwilą doczytałem że powinien znajdować się na wysokości głowicy
Wczesniej bylo ok dopoki termostat nie padl..reduktor w miare szybko lapal temperature i przelaczal sie na gaz , jednak strasznie smierdzialo gazem w srodku i samochod sie caly trzasl.. musialem przejechac kilka dobrych km zeby go jeszcze dogrzac, po wymianie termostatu bylo tylko gorzej.. gazem dalej smierdzialo w srodku a reduktor wlaczal sie dopiero po ok 20 km po czym wylaczal po jakis 5 km jak sie juz wychlodzil..wymienilem reduktor i szarpanie oraz smrod gazu ustaly, natomiast problem z niedogrzewaniem pozostal..
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie powinien znajdować się reduktor pod maską? u mnie jest na samej górze, nad zbiorniczkiem z płynem od wspomagania.. przedchwilą doczytałem że powinien znajdować się na wysokości głowicy
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiorniczka płynu chłodzącego - poziomu płynuGooRyL pisze: Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie powinien znajdować się reduktor pod maską? u mnie jest na samej górze, nad zbiorniczkiem z płynem od wspomagania.. przedchwilą doczytałem że powinien znajdować się na wysokości głowicy
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: