Problemy z silnikiem, klekotanie, trzesienie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
Problemy z silnikiem, klekotanie, trzesienie
Witam posiadam a6 c6 2005r 2.4 benzynka
Do wczoraj wszystko super chodziło, nic nie pukało nic nie trzęsło nic nie klekotało aż w końcu...
...dzisiaj przy temperaturze -1 pojawił się pierwszy błąd (auto posiadam od 2 miesięcy)
Odpaliłem samochód i od razu zaczął głośno pracować, przygasały lekko światła w środku, podczas jazdy również lekko telepało buda. Mocy nie stracil, olej wymieniany 6tys km temu przez poprzedniego wlasciciela w ASO, pozwoliłem sobie nagrać film.
Po podłączeniu VCDS błędy jak na fotce poniżej.
Bardzo proszę o wasza pomoc w celu zdiagnozowania problemu. Będę bardzo wdzięczny.
Do wczoraj wszystko super chodziło, nic nie pukało nic nie trzęsło nic nie klekotało aż w końcu...
...dzisiaj przy temperaturze -1 pojawił się pierwszy błąd (auto posiadam od 2 miesięcy)
Odpaliłem samochód i od razu zaczął głośno pracować, przygasały lekko światła w środku, podczas jazdy również lekko telepało buda. Mocy nie stracil, olej wymieniany 6tys km temu przez poprzedniego wlasciciela w ASO, pozwoliłem sobie nagrać film.
Po podłączeniu VCDS błędy jak na fotce poniżej.
Bardzo proszę o wasza pomoc w celu zdiagnozowania problemu. Będę bardzo wdzięczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
Sunday,05,May,2013,17:39:06:59305
VCDS Version: Beta 12.10.3
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 0105000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 326BDC35ADC8C8FC9FE136
7 Faults Found:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:23:27
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 179.9 mg/str
Temperature: 42.0°C
Idle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h
000770 - Cylinder 2
P0302 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
000784 - Cylinder 10
P0310 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
000772 - Cylinder 4
P0304 -- 006 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 10
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
000031 - Unknown Error Code
P001F -- 008 -- - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:28:40
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 40.5°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°
000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:36:47
Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 67.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 103.12°
000784 - Cylinder 10
P0310 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:37:07
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
Readiness: 0000 0000
VCDS Version: Beta 12.10.3
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 0105000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 326BDC35ADC8C8FC9FE136
7 Faults Found:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:23:27
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 179.9 mg/str
Temperature: 42.0°C
Idle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h
000770 - Cylinder 2
P0302 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
000784 - Cylinder 10
P0310 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
000772 - Cylinder 4
P0304 -- 006 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 10
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
000031 - Unknown Error Code
P001F -- 008 -- - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:28:40
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 40.5°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°
000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:36:47
Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 67.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 103.12°
000784 - Cylinder 10
P0310 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:37:07
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
Readiness: 0000 0000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
MarcoPolandia, teraz jest już dobrze. Wskazania są na czujnik położenia wałka rozrządu. Zamień czujniki pomiędzy głowicami i zobacz, czy problem się 'przeniesie' na drugą głowicę...
To zrobisz sam, ew. z pomocą fachowca, bez dodatkowych kosztów. Niech ew. ktoś wklei schemat, aby zlokalizować ten czujnik lub poszukaj w Internecie po jego nazwie - G40. Ja nie dam rady, bo jestem na konferencji...
To zrobisz sam, ew. z pomocą fachowca, bez dodatkowych kosztów. Niech ew. ktoś wklei schemat, aby zlokalizować ten czujnik lub poszukaj w Internecie po jego nazwie - G40. Ja nie dam rady, bo jestem na konferencji...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 357
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problemy z silnikiem, klekotanie, trzesienie
Czujniki G163 i G40 można zamienić miejscami.
Zielona strzałka pokazuje przewód czujnika (po kabelku dojdziesz do czujnika)
Z objawów jakie opisujesz raczej wątpię aby to był czujnik.
SprawdÂź w grupie 93 kąty połorzenia obu wałków.
Wymieniałeś cewki na akcji serwisowej? (ja wymieniłem w lipcu)
Zielona strzałka pokazuje przewód czujnika (po kabelku dojdziesz do czujnika)
Z objawów jakie opisujesz raczej wątpię aby to był czujnik.
SprawdÂź w grupie 93 kąty połorzenia obu wałków.
To jest bardzo niepokojący objaw, nie jeÂździłbym tym autem.MarcoPolandia pisze:podczas jazdy również lekko telepało buda.
Wymieniałeś cewki na akcji serwisowej? (ja wymieniłem w lipcu)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
Dzieki za podpowiedzi. Wracam właśnie z serwisu Audi. Wstępne Wskazania sie potwierdziły czujnik położenia wałka rozrządu 1 - Dzieki kolego 0x4B25A. Powiedzieli mi ze tak sie wlasnie zachowuje auto po czym podlaczyli komputer. Pod ich komputerem byl ten wlasnie blad. Usuneli go, odpalili auto, po chwili znów połączyli sie z kompem i byl tylko ten jeden blad widoczny. Jutro mam auto do odbioru i dam znac.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moim zdaniem, to wymienią Ci czujnik, wezmą za to 500 zyla albo i więcej, a błedy zostanąMarcoPolandia pisze:Sunday,05,May,2013,17:39:06:59305
VCDS Version: Beta 12.10.3
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 0105000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 326BDC35ADC8C8FC9FE136
7 Faults Found:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:23:27
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 179.9 mg/str
Temperature: 42.0°C
Idle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h
000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:36:47
Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 67.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 103.12°
Readiness: 0000 0000
Błąd
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
dotyczy owszem czujnika wałka rozrządu ale nie swiadczy o jego uszkodzeniu (open, short to +), ale o niewłaściwej wartości odczytu - należy to rozumieć, że sterownikowi, nie zgadza się pozycja wałka rozrządu względem wału korbowego.
Drugi błąd
000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
niestety wałek nie osiąga zadanej przez ECU wartości przestawienia i IMO również w tym wypadku, wymiana czujnika nic nie da
Nie ma sprawyMarcoPolandia pisze:Dzieki kolego 0x4B25A
Moja mała sugestia, o której już wspominałem... niech zmienią czujniki stronami, aby nie było to, o czym wspomina Zagór:
Zagór pisze:Moim zdaniem, to wymienią Ci czujnik, wezmą za to 500 zyla albo i więcej, a błedy zostaną
Ja jednak dalej obstaję przy czujniku, bo opisane błędy mogą być z nim jak najbardziej związane...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga