Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] Spalanie, a przestawienie rozrzadu 1.8t AEB

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

[AEB 1.8 150 KM] Spalanie, a przestawienie rozrzadu 1.8t AEB

Post autor: NPT » 27 paź 2013, 16:28

Witam

Mam takie pytanie czy mozliwe jest ze pasek rozrzadu przeskoczyl np o 1 zabek i przez to auto spala zamiast 13 litrow 20?
Silnik przy tym pracuje jak zegarek, a Vag nie wykazuje bledow. TO samo jest na benzynie i gazie.

A jesli nie to co to moze byc?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 27 paź 2013, 17:34

Omawiany silnik ma niewiele czujników diagnostycznych dlatego nie ma błędów.
Warto skasować korekty, pojeździć na samej pb i wtedy sprawdzić faktyczne spalanie.
Przy wysokim spalaniu warto sprawdzić czujnik temperatury, maf i jak pracuje sonda.

krejzi89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 lip 2013, 09:36
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: krejzi89 » 27 paź 2013, 19:47

raczej niemozliwe jak by sie przestawił to odczuwalnie wyczuł byś różnice w pracy silnika,
a co do spalania to hmmmm?? mozna strzelać i wymieniać ...

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 27 paź 2013, 20:11

Nie ma tyle czujników co nowsze 1.8T, ale czujnik halla i czujnik położenia wałka rozrządu ma ;) Gdyby przeskoczył pasek mógłby walić błędem ;) Raczej tak dużym spalaniem by się to nie objawiało, szybciej nie równą pracą silnika. A cóż to za LPG?

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 28 paź 2013, 09:38

LPG poprzedni wlasciciel zakladal i jest raczej kiepski, ale to bez znaczenia bo ma PB pali tez za duzo. Jak kupilem auto to byla w nim sonda od lupo...., wlozylem wlasciwa. czujnik temp tez zmienilem, ale z jakiegos powodu raz pokazuje dobra temp a raz nie.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 28 paź 2013, 10:05

Skoro wariuje mu temp to tu bym szukał. a taki banał jak termostat?

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 28 paź 2013, 21:08

Okazalo sie ze rozrzad dobry, ale wyskoczyl znow blad czujnika temp silnika...sporadyczny, wiec znow wymieniono. Ale czy uszkodzony czujnik moze powodowac spalanie o tyle wieksze?

Mialem jeszcze blad adaptacji mieszanki a po wymianie czujnika juz go nie mam. To chyba dobry znak nie :)?

[ Dodano: 2013-10-29, 21:28 ]
Dobra Vag wykazuje ZERO błędów, silnik cyka jak laleczka, podłączam Vaga jade i mierze spalanie i w miare jest zgodne z Vagiem, i wychodzi normalne czyli ok 10l a kur**** pali dalej 20 ........

POMOZCIE !!

TeEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TeEs » 29 paź 2013, 21:33

NPTnie chcę się mądrzyć, ale ...
Może po prostu zamiast działać na ślepo i ponosić koszty, być może niepotrzebnie, podjedź do jakiegoś dobrego warsztatu gdzie Ci to zdiagnozują... AEB 15 lat temu to był populany silnik w samochodach VAG
Widzę , że podałeś lokalizację warszawską- jakby co, to polecę Ci na PW warsztat, gdzie sam serwisuję auto od 15 lat i goście znają ten silnik na pamięć.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 30 paź 2013, 07:41

NPT, przez błędną temerature może zwiększyć się spalanie, tak samo jak przez uszkodzony termostat. skoro sytuacja tak wygląda to może masz wężyki poprzerywane i się zwyczajnie gdzieś leje. jak by tyle palił to myślę że by niesamowicie Ci kopcił.

A jeśli Ci wskazuje spalanie 10 to i tak to jest dużo. ja mam 6 :P

krejzi89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 lip 2013, 09:36
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: krejzi89 » 30 paź 2013, 08:18

mas0n
mas0n pisze:A jeśli Ci wskazuje spalanie 10 to i tak to jest dużo. ja mam 6 :P
nie chce sie czepiać, ale 6l-100km jest raczej nie możliwą rzeczą w silniku 1.8t no chyba ze cały czas jezdzisz z wiatrem w plecy po autostradzie z prędkością 75km/h to ok, :P
nie sciemniaj koledze ze jest mozliwe zejscie do 6l bo sie poprostu nieda:)

maestro100

Post autor: maestro100 » 30 paź 2013, 08:34

krejzi89, koledze mas0n chodziło pewnie o spalanie 2.5TDI AEL 140KM, takiego jak ma w niku NPT ;).

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 30 paź 2013, 10:42

ups. rzeczywiście w temacie 1.8. a myślałem o silniku z opisu NPT, sory :)krejzi89, tak tak. w 1.8T to 10 to taka norma

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga