2.0 Tdi BRE Jeździ odpala ale... DYMI
2.0 Tdi BRE Jeździ odpala ale... DYMI
Wiem że tematów jest od groma aczkolwiek zaden z nich nie opisuje konkretnie objawów które pojawiły się u mnie
Zatem od początku:
samochód kupiony z uszkodzonym silnikiem (brak turbo)
przyczyna: pompa oleju (wadliwa jak wszyscy wiemy)
Zatem została zamontowana regenerowana (na zębatkach) z usuniętą typową usterką
Nowe Turbo i vacum pompa gdyz nie bylo Hamulca. Nowy filtr i oleje oczywiscie w zestawie.
Samochód odpalił wszystko chulało, z racji iż turbo na dotarciu nie przeciągałem powyżej 2tyś obrotów
po 3 dniach jazdy delikatnie zwiększyłem zakres obrotów do 2,5tyś jednak delikatnie silnik przerywał jak by się dławił
w zakresie 2,200 - 2,300 obrotów pozniej ciągnął normalnie
Silnik się zbiera ładnie pracuje. JEDNAK 5dnia wracając ze szkoły zauważyłem delikatną smugę białego dymku za autem.
Pomyslałem że to najzwyczajniej wilgoć w tłumiku.
Na dzien dzisiejszy samochód jezdzi, odpala normalnie, zbiera się, ciśnienie ma, zawór egr chodzi, wtryski mają odpowiednią dawkę( pierwszy
ma lekko zawyżoną ale jest w granicach normy). olej trzyma, w zbiorniczku wyrównawczym też oleju nie ma, za to za samochodem dymu co nie miara smierdzącego.
Mało tego raz dymi raz nie jak mu się chce.
cóż to jest ? Każdy mechanik ma swoją wersję oczywiscie co jeden to droższą.
Edit. Przed chwilą odpalalem samochod odpalil z malym marudzeniem i chodzil jak by na 3gary. jednak sam zgasł. odpalilem i juz dziala normalnie.
dodam tylko że od strony grodzi pod Vakum pompą jest jakiś króciec który jest nie dokręcony i z niego wycieka delikatnie płyn chłodniczy.
Zatem od początku:
samochód kupiony z uszkodzonym silnikiem (brak turbo)
przyczyna: pompa oleju (wadliwa jak wszyscy wiemy)
Zatem została zamontowana regenerowana (na zębatkach) z usuniętą typową usterką
Nowe Turbo i vacum pompa gdyz nie bylo Hamulca. Nowy filtr i oleje oczywiscie w zestawie.
Samochód odpalił wszystko chulało, z racji iż turbo na dotarciu nie przeciągałem powyżej 2tyś obrotów
po 3 dniach jazdy delikatnie zwiększyłem zakres obrotów do 2,5tyś jednak delikatnie silnik przerywał jak by się dławił
w zakresie 2,200 - 2,300 obrotów pozniej ciągnął normalnie
Silnik się zbiera ładnie pracuje. JEDNAK 5dnia wracając ze szkoły zauważyłem delikatną smugę białego dymku za autem.
Pomyslałem że to najzwyczajniej wilgoć w tłumiku.
Na dzien dzisiejszy samochód jezdzi, odpala normalnie, zbiera się, ciśnienie ma, zawór egr chodzi, wtryski mają odpowiednią dawkę( pierwszy
ma lekko zawyżoną ale jest w granicach normy). olej trzyma, w zbiorniczku wyrównawczym też oleju nie ma, za to za samochodem dymu co nie miara smierdzącego.
Mało tego raz dymi raz nie jak mu się chce.
cóż to jest ? Każdy mechanik ma swoją wersję oczywiscie co jeden to droższą.
Edit. Przed chwilą odpalalem samochod odpalil z malym marudzeniem i chodzil jak by na 3gary. jednak sam zgasł. odpalilem i juz dziala normalnie.
dodam tylko że od strony grodzi pod Vakum pompą jest jakiś króciec który jest nie dokręcony i z niego wycieka delikatnie płyn chłodniczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
No więc tak. Jak pisał przedmówca wykręciłem odmę. jest cała w oleju łącznie z wlotem do turba.
rozebrałem ją więc i znajduje się tam jak by memranka ze sprężynką.
gumowa mębranka jest pokrzywiona jak by od temperatury się pokrzywiła.
może byc przyczyną ?
jezdziłem dzisiaj dosc dynamiczniej w granicach 3 tys obrotów zauważyłem ze kopci mniej jak by wypaliło olej z wydechu.
rozebrałem ją więc i znajduje się tam jak by memranka ze sprężynką.
gumowa mębranka jest pokrzywiona jak by od temperatury się pokrzywiła.
może byc przyczyną ?
jezdziłem dzisiaj dosc dynamiczniej w granicach 3 tys obrotów zauważyłem ze kopci mniej jak by wypaliło olej z wydechu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
trzeba będzie ściągnąć dekiel i wyczyścić zawór jeśli dalej będzie nie tak trzeba będzie wymienić, zobacz także od strony chłodnicy spalin czy wszystko jest w porządku
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
Dzisiaj odwróciłem Membrankę którą mam zniekształconą w Odmie (pod deklem na pokrywie zaworów) jest lepiej kopci sporadycznie no ale jednak. powiedzcie mi czy można ominąć tą odmę ? zaslepic ? załozyc z 1.9tdi ? mozna kupic sama Membranę ?
chłodnica spalin ? gdzie i jak ją sprawdzić pierwszy raz mam styczność z tak "nową jednostką napędową"
chłodnica spalin ? gdzie i jak ją sprawdzić pierwszy raz mam styczność z tak "nową jednostką napędową"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
jak patrzysz na to zdjęcie to widać gumowe węże końca chłodnicy spalin, jest tam także rurka prowadząca do wydechu ona u nasady potrafi się od drgań urwać i rozszczelnić wtedy zarzuca terz okolice czarnym nalotem i plamkami
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
Wiec pojechałem do niezależnego mechanika. świeża głowa. w ciągu 15 minut dokręcił króciec sprawdził ciśnienie, podpioł komputer
pogmerał, wymienił filtr powietrza diagnoza: Turbina.
Zapłaciłem 50zł za wszystko
Jutro wybieram się na wymianę łożyska(sprzęgiełka w alternatorze 150zł) nie jak za radą poprzedniego mechanika (pasek, rolki i pompa wspomagania)
Pokrywa najprawdopodobniej do wymiany. jest nierozbieralna od środka po ściągnięciu więc odma raczej nie do wyczyszczenia
Więc jeśli ktoś ma podobne objawy. Jeździ, Odpala, nie traci bóg wie jak na mocy, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma Bąbelkowania.
Niech sprawdzi odmę i turbo. Wbrew pozorom 2.0tdi nie jest takie straszne jak o nim piszą
pogmerał, wymienił filtr powietrza diagnoza: Turbina.
Zapłaciłem 50zł za wszystko
Jutro wybieram się na wymianę łożyska(sprzęgiełka w alternatorze 150zł) nie jak za radą poprzedniego mechanika (pasek, rolki i pompa wspomagania)
Pokrywa najprawdopodobniej do wymiany. jest nierozbieralna od środka po ściągnięciu więc odma raczej nie do wyczyszczenia
Więc jeśli ktoś ma podobne objawy. Jeździ, Odpala, nie traci bóg wie jak na mocy, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma Bąbelkowania.
Niech sprawdzi odmę i turbo. Wbrew pozorom 2.0tdi nie jest takie straszne jak o nim piszą
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga