Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 Tdi BRE Jeździ odpala ale... DYMI

Silniki wysokoprężne
Masli

2.0 Tdi BRE Jeździ odpala ale... DYMI

Post autor: Masli » 24 paź 2013, 11:59

Wiem że tematów jest od groma aczkolwiek zaden z nich nie opisuje konkretnie objawów które pojawiły się u mnie :)

Zatem od początku:
samochód kupiony z uszkodzonym silnikiem (brak turbo)
przyczyna: pompa oleju (wadliwa jak wszyscy wiemy)

Zatem została zamontowana regenerowana (na zębatkach) z usuniętą typową usterką
Nowe Turbo i vacum pompa gdyz nie bylo Hamulca. Nowy filtr i oleje oczywiscie w zestawie.

Samochód odpalił wszystko chulało, z racji iż turbo na dotarciu nie przeciągałem powyżej 2tyś obrotów

po 3 dniach jazdy delikatnie zwiększyłem zakres obrotów do 2,5tyś jednak delikatnie silnik przerywał jak by się dławił

w zakresie 2,200 - 2,300 obrotów pozniej ciągnął normalnie

Silnik się zbiera ładnie pracuje. JEDNAK 5dnia wracając ze szkoły zauważyłem delikatną smugę białego dymku za autem.
Pomyslałem że to najzwyczajniej wilgoć w tłumiku.

Na dzien dzisiejszy samochód jezdzi, odpala normalnie, zbiera się, ciśnienie ma, zawór egr chodzi, wtryski mają odpowiednią dawkę( pierwszy
ma lekko zawyżoną ale jest w granicach normy). olej trzyma, w zbiorniczku wyrównawczym też oleju nie ma, za to za samochodem dymu co nie miara smierdzącego.

Mało tego raz dymi raz nie jak mu się chce.

cóż to jest ? Każdy mechanik ma swoją wersję oczywiscie co jeden to droższą.

Edit. Przed chwilą odpalalem samochod odpalil z malym marudzeniem i chodzil jak by na 3gary. jednak sam zgasł. odpalilem i juz dziala normalnie.

dodam tylko że od strony grodzi pod Vakum pompą jest jakiś króciec który jest nie dokręcony i z niego wycieka delikatnie płyn chłodniczy.

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 24 paź 2013, 14:18

jeśli jest dużo tego dymu to sprawdź dolot i odmę
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Masli

Post autor: Masli » 24 paź 2013, 15:35

Ok zauważyłem dzisiaj że mam olej najprawdopodoniej w katalizatorze. czego to może być rpzyczyna ?

Korek skacze tak samo

Jak tylko wrócę z pracy zobaczę odmę

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 paź 2013, 19:17

Masli pisze:Korek skacze tak samo
To może wskazywać na podwyższone ciśnienie... wypycha Ci także bagnet olejowy?

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 24 paź 2013, 19:37

jak sprawdziłes katalizator że masz w nim olej a może to wina turbiny kupiłeś regenerowana nową czy używkę

Masli

Post autor: Masli » 24 paź 2013, 19:39

No więc tak. Jak pisał przedmówca wykręciłem odmę. jest cała w oleju łącznie z wlotem do turba.

rozebrałem ją więc i znajduje się tam jak by memranka ze sprężynką. :)

gumowa mębranka jest pokrzywiona jak by od temperatury się pokrzywiła.
może byc przyczyną ?

jezdziłem dzisiaj dosc dynamiczniej w granicach 3 tys obrotów zauważyłem ze kopci mniej jak by wypaliło olej z wydechu.

x4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: x4n » 25 paź 2013, 08:18

Sprawdz jeszcze kolego filtr cząstek stałych, on generalnie przy cichym wypalaniu daje dużo białego dymu i lubi zalewać silnik duża ilością ropy.

Masli

Post autor: Masli » 26 paź 2013, 17:01

JAk go sprawdzić ? wyczyścic ? Za każdym razem po przejażdzce mam całą odmę w oleju ;(

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 26 paź 2013, 21:11

trzeba będzie ściągnąć dekiel i wyczyścić zawór jeśli dalej będzie nie tak trzeba będzie wymienić, zobacz także od strony chłodnicy spalin czy wszystko jest w porządku
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Masli

Post autor: Masli » 27 paź 2013, 19:49

Dzisiaj odwróciłem Membrankę którą mam zniekształconą w Odmie (pod deklem na pokrywie zaworów) jest lepiej :) kopci sporadycznie no ale jednak. powiedzcie mi czy można ominąć tą odmę ? zaslepic ? załozyc z 1.9tdi ? mozna kupic sama Membranę ?

chłodnica spalin ? gdzie i jak ją sprawdzić pierwszy raz mam styczność z tak "nową jednostką napędową"

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 27 paź 2013, 20:26

jak patrzysz na to zdjęcie to widać gumowe węże końca chłodnicy spalin, jest tam także rurka prowadząca do wydechu ona u nasady potrafi się od drgań urwać i rozszczelnić wtedy zarzuca terz okolice czarnym nalotem i plamkami
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Masli

Post autor: Masli » 01 lis 2013, 14:07

Wiec pojechałem do niezależnego mechanika. świeża głowa. w ciągu 15 minut dokręcił króciec sprawdził ciśnienie, podpioł komputer
pogmerał, wymienił filtr powietrza diagnoza: Turbina.

Zapłaciłem 50zł za wszystko

Jutro wybieram się na wymianę łożyska(sprzęgiełka w alternatorze 150zł) nie jak za radą poprzedniego mechanika (pasek, rolki i pompa wspomagania)

Pokrywa najprawdopodobniej do wymiany. jest nierozbieralna od środka po ściągnięciu więc odma raczej nie do wyczyszczenia

Więc jeśli ktoś ma podobne objawy. Jeździ, Odpala, nie traci bóg wie jak na mocy, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma Bąbelkowania.

Niech sprawdzi odmę i turbo. Wbrew pozorom 2.0tdi nie jest takie straszne jak o nim piszą ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga