Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] Gorsza praca silnika po wymianie rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kamsonx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2009, 09:32
Lokalizacja: Warszawa

[ AFN 1.9 110 KM] Gorsza praca silnika po wymianie rozrządu

Post autor: kamsonx » 23 paź 2013, 20:07

Witam,
Panowie, proszę podpowiedzcie coś.
Ostatnio miałem wymieniany rozrząd. Od tej pory zauważyłem, że auto jakoś tak bardziej traktorowato chodzi. Niby silnik ma dobre osiągi, trzyma równo obroty na jałowym, ale podczas jazdy przenosi wibracje na auto i jest głośniejszy. Czy niepoprawne założenie rozrządu może mieć na to wpływ? W warsztacie powiedzieli mi, że rozrząd jest dobrze założony, bo jakby był źle to silnik by wtedy zupełnie niepoprawnie pracował.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, 10:31 przez kamsonx, łącznie zmieniany 1 raz.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 23 paź 2013, 21:50

siema może przeskoczył zabek na pompie przy wymianie rozrządu jak z palenie nie jest nieco dłuższe pozdro

kamsonx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2009, 09:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamsonx » 23 paź 2013, 22:11

Możliwe, że ząbek przeskoczył bo w sumie auto dlatego trafiło na wymianę bo zaczęło gasnąć po odpaleniu. Mechanik powiedział, że pasek rozrządu jest poluzowany i trzeba wymienić rozrząd. Po wymianie działa prawie normalnie, po za tymi objawami z powodu których założyłem wątek. Ale czy przeskoczenie o ząbek powodowałoby takie objawy czy raczej kompletnie by silnik nie działał?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 23 paź 2013, 23:38

Może po prostu chodzić gorzej. 1 ząbek to jeszcze nie dużo na pompie.

kamsonx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2009, 09:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamsonx » 23 paź 2013, 23:55

chodzi o pompę wtryskową czy pompę wody? Czy rozwiązaniem będzie tylko wymiana tej pompy czy coś jeszcze?

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 24 paź 2013, 04:29

pompa wtryskowa pompa wody jest neutralna obojetnie jak jak ją ustawisz

kamsonx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2009, 09:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamsonx » 24 paź 2013, 10:02

Wystarczy wymienić tą pompę czy remont silnika?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 paź 2013, 11:24

Wystarczy ustawić jeszcze raz rozrząd.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 24 paź 2013, 22:07

Zapytaj się czy odkręcali Ci koło zębate od wałka popychaczy, raczej nie powinni ale jeśli to zrobili to przy przykręcaniu koła zębatego do wałka mogli przesunąć koło zębate względem wałka i wtedy nie będzie to przesunięcie o ząbek na pasku lecz przesunięcie mniejsze niż o jeden ząbek tak jakby o pół ząbka w przypadku wałka popychaczy jest to możliwe bo koło zębate nie jest na sztywno przytwierdzone do wałka tylko jest przykręcone śrubą albo po prostu sam sprawdÂź jak ustawiony jest rozrząd, odkręć pokrywę zaworów, ustaw znak z tyłu wałka względem głowicy poziomo, potem włóż tam suwmiarkę, na skrzyni widać w jakiej pozycji jest wał korbowy a do otworu w kole zębatym pompy jako blokada idealnie pasuje nasadka 10 przedłużana do małej grzechotki (albo 13, nie pamiętam dobrze) i będziesz widział jak jest, ja jak zdejmowałem głowicę u siebie to potem Âźle skręciłem właśnie wałek i koło zębate wynikiem tego było to że tłok uderzał o zawór, silnik klekotał i pracował twardo ale mocy mu nie ubyło a pracy nierównej nie było więc głupie gadanie mechaników że silnik pracowałby nie równo itp przepuść mimo uszu...

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 30 paź 2013, 22:44

kamsonx jesli rozrzad jest zlozony dobrze czyli tak jak chelsea78 pisze, na linial w walku itd. To pozostaje regulacja kata wtrysku (jest bedzie bardzo wczesny silnik bedzie pracowal twardo) mozec wrzucic log z kanalem 000 na rozrgrzanym silniku na biegu jalowym <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja