[ AFN 1.9 110 KM] Gorsza praca silnika po wymianie rozrządu
[ AFN 1.9 110 KM] Gorsza praca silnika po wymianie rozrządu
Witam,
Panowie, proszę podpowiedzcie coś.
Ostatnio miałem wymieniany rozrząd. Od tej pory zauważyłem, że auto jakoś tak bardziej traktorowato chodzi. Niby silnik ma dobre osiągi, trzyma równo obroty na jałowym, ale podczas jazdy przenosi wibracje na auto i jest głośniejszy. Czy niepoprawne założenie rozrządu może mieć na to wpływ? W warsztacie powiedzieli mi, że rozrząd jest dobrze założony, bo jakby był źle to silnik by wtedy zupełnie niepoprawnie pracował.
Panowie, proszę podpowiedzcie coś.
Ostatnio miałem wymieniany rozrząd. Od tej pory zauważyłem, że auto jakoś tak bardziej traktorowato chodzi. Niby silnik ma dobre osiągi, trzyma równo obroty na jałowym, ale podczas jazdy przenosi wibracje na auto i jest głośniejszy. Czy niepoprawne założenie rozrządu może mieć na to wpływ? W warsztacie powiedzieli mi, że rozrząd jest dobrze założony, bo jakby był źle to silnik by wtedy zupełnie niepoprawnie pracował.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, 10:31 przez kamsonx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
Możliwe, że ząbek przeskoczył bo w sumie auto dlatego trafiło na wymianę bo zaczęło gasnąć po odpaleniu. Mechanik powiedział, że pasek rozrządu jest poluzowany i trzeba wymienić rozrząd. Po wymianie działa prawie normalnie, po za tymi objawami z powodu których założyłem wątek. Ale czy przeskoczenie o ząbek powodowałoby takie objawy czy raczej kompletnie by silnik nie działał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Zapytaj się czy odkręcali Ci koło zębate od wałka popychaczy, raczej nie powinni ale jeśli to zrobili to przy przykręcaniu koła zębatego do wałka mogli przesunąć koło zębate względem wałka i wtedy nie będzie to przesunięcie o ząbek na pasku lecz przesunięcie mniejsze niż o jeden ząbek tak jakby o pół ząbka w przypadku wałka popychaczy jest to możliwe bo koło zębate nie jest na sztywno przytwierdzone do wałka tylko jest przykręcone śrubą albo po prostu sam sprawdÂź jak ustawiony jest rozrząd, odkręć pokrywę zaworów, ustaw znak z tyłu wałka względem głowicy poziomo, potem włóż tam suwmiarkę, na skrzyni widać w jakiej pozycji jest wał korbowy a do otworu w kole zębatym pompy jako blokada idealnie pasuje nasadka 10 przedłużana do małej grzechotki (albo 13, nie pamiętam dobrze) i będziesz widział jak jest, ja jak zdejmowałem głowicę u siebie to potem Âźle skręciłem właśnie wałek i koło zębate wynikiem tego było to że tłok uderzał o zawór, silnik klekotał i pracował twardo ale mocy mu nie ubyło a pracy nierównej nie było więc głupie gadanie mechaników że silnik pracowałby nie równo itp przepuść mimo uszu...