Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJK 2.7 230 KM] 2,7 BiT błędy, za mało mocy i stuki. G236 a

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[AJK 2.7 230 KM] 2,7 BiT błędy, za mało mocy i stuki. G236 a

Post autor: SoloZiP » 16 paź 2013, 15:16

Witam, zaopatrzyłem się w końcu w VAG'a kabel i zamierzam wziąść się trochę za moje 2,7 T.

Niepokojące objawy:

1. brak mocy (nie to że jakiś kompletny muł ale nie idzie jak 230 koni)
2. jak wrzucam bieg na D i trzymam na hamulcu to są lekkie drgania budy, gdy puszczę hamulec albo wrzucę pozycję P to już nie telepie
3. lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym
4. stuknięcie (chyba w skrzyni) podczas gwałtownego odpuszczenia gazu i przy hamowaniu do zera

Na początek zczytałem błędy a oto wynik:
17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
P1457 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

2 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

2 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

2 Faults Found:
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground
00774 - Level Control System Sensor: Left Rear (G76)
31-00 - Open or Short to Ground

Na początek postanowiłem zająć się błędem czujnika EGT G236 a resztą będę martwił się później.


No więc jeśli chodzi o czujnik G236 to już zaopatrzyłem się w elektronikę od naszego klubowego kolegi i dziś planowałem wziąć się za wymianę. Wczoraj zajrzałem pod maskę żeby sprawdzić położenie tych czujników, z tego co wiem czujnik G236 powinien być czarny a g235 powinien być czerwony (jeśli się mylę - proszę poprawcie) i tu niespodzianka mam dwa czarne czujniki EGT :|

1. Który czujnik mam walnięty? Od strony pasażera czy od strony kierowcy?
2. Czym różni się G235 od G236 i czy da się sprawdzić który jest który? A może to normalne że 2 są czarne?
3. Czy nie działające zawory DV mogą powodować błędy czujnika EGT?
4. Jak sprawdzić działanie zaworu DV? Gdzie trzeba dmuchnąć a gdzie pociągnąć? Bo z tego co widzę to są 3 kroćce - rysunek poniżej


Obrazek

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 17 paź 2013, 07:45

G236 to czujnik od strony kierowcy
Niczym się nie różnią
Nie działające zawory DV nie wywalą błędu EGT
Jeśli możesz zassać lub wdmuchnąć powietrze przez podciśnienie(nr1)to jest uwalony
Pozdrawiam
340KM i 500NM :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 29 paź 2013, 15:46

no więc sprawdziłem zawory DV tak:
otwór nr 1 - nie da się dmuchnąć, jak sie zassie to słychać że zaworek się otwiera
otór nr 2 i 3 - nie da się ani dmuchnąć ani zassać

jeden zawór był do wymiany - wymieniłem i zniknął objaw stuku przy odpuszczeniu gazu, lecz dalej występuje objaw stuku przy zatrzymywaniu się

Moje pytanie brzmi, czy mogę teraz wymienić czujnik G236 czy najpierw powinienem raczej sprawdzić zawór N75 i N249?

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 29 paź 2013, 15:57

Jeśli puka przy zatrzymywaniu to przyczyny szukał bym w zawieszeniu.
G236 i tak musisz wymienić. A co do N75 i N249 to powinien wywalić błąd. Ale sprawdzić nie zaszkodzi; ) Najlepiej zrobić logi.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 lis 2013, 15:14

SoloZiP pisze:A może to normalne że 2 są czarne?
SoloZiP pisze:stuknięcie (chyba w skrzyni) podczas gwałtownego odpuszczenia gazu i przy hamowaniu do zera
U mnie to stuknięcie najpierw powodowała uszkodzona podpora tylnego dyferencjału, a późnej uszkodzona podpora wału (z tym jeszcze walcze - wymieniłem też krzyżak, i teraz muszę wyważyć wał)

Mam do Ciebie prośbę. Zanim wymienisz elektronikę G236, zrób log dynamiczne (szczególnie grupa 115 - ciśnienie doładowania). Później zrób to samo po wymianie elektroniki. Od jakiegoś czasu mam dziwną przypadłość, że silnik steruje jakoś dziwnie turbinami - sprawdziłem już chyba wszystko co było do sprawdzenia. Jakiś czas przed wymianą było wszystko OK, jakiś czas po wymianie jest to co zaobserwowałem. Chciałbym wykluczyć wpływ elektroniki tych czujników na zachowanie mojego silnika - a nie chciałbym być zmuszony do kupna nowych EGT :-)

Zawór DV sprawdzasz tak jak jest jego normalna praca - tzn dmuchasz w króciec 3 - nie może przepuszczać. Ciągniesz z króćca 2 - nie może przepuszczać. Ciągniesz z któćca 1 - nie może przepuszczać - powinien otworzyć zawór w DV :-)

Z góry dziękuję za logi <okok>

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 22 lis 2013, 16:48

kot919, niestety dopiero teraz przeczytałem twój post a jestem już po wymianie (a raczej regeneracji) G236. Wiem że w ASO jest drogo bo sam pytałem krzyczą 1000 pln za G236 ale jest super promocja jak kupisz dwa to ci sprzedadzą za 1700 normalnie oferta nie do odrzucenia. Polecam zakupić samą elektronikę ja tak zrobiłem i błędu już nie wyrzuca cena w aso jest poprostu chora.

Ja miałem jeden zawór DV uwalony i jak go wymieniłem (polecam kupić w ASO Skody bo jest około 100 pln tańszy niż w Audi) to zniknął objaw stuknięcia przy gwałtownym odpuszczeniu gazu, ale przy zatrzymywaniu się dalej jest ten stuk, wydaje mi się też że mam luzy na półośkach, przeguby zewnętrzne były wymienione ale wewnętrzne już nie i zastanawiam się czy to też może być przyczyną <mysli>

Co do logów to i tak chciałbym je zrobić bo wydaje mi się, że wciąż auto nie zbiera się tak jak powinno.

Jakie grupy powinienem logować?
Logować kilka grup naraz czy każdą pojedynczo?
Robić logi na benzynie czy na gazie? A może na jednym i drugim?
Do ilu obrotów mam kręcić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga