Niepokojące objawy:
1. brak mocy (nie to że jakiś kompletny muł ale nie idzie jak 230 koni)
2. jak wrzucam bieg na D i trzymam na hamulcu to są lekkie drgania budy, gdy puszczę hamulec albo wrzucę pozycję P to już nie telepie
3. lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym
4. stuknięcie (chyba w skrzyni) podczas gwałtownego odpuszczenia gazu i przy hamowaniu do zera
Na początek zczytałem błędy a oto wynik:
17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
P1457 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
2 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
2 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
2 Faults Found:
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground
00774 - Level Control System Sensor: Left Rear (G76)
31-00 - Open or Short to Ground
Na początek postanowiłem zająć się błędem czujnika EGT G236 a resztą będę martwił się później.
No więc jeśli chodzi o czujnik G236 to już zaopatrzyłem się w elektronikę od naszego klubowego kolegi i dziś planowałem wziąć się za wymianę. Wczoraj zajrzałem pod maskę żeby sprawdzić położenie tych czujników, z tego co wiem czujnik G236 powinien być czarny a g235 powinien być czerwony (jeśli się mylę - proszę poprawcie) i tu niespodzianka mam dwa czarne czujniki EGT
1. Który czujnik mam walnięty? Od strony pasażera czy od strony kierowcy?
2. Czym różni się G235 od G236 i czy da się sprawdzić który jest który? A może to normalne że 2 są czarne?
3. Czy nie działające zawory DV mogą powodować błędy czujnika EGT?
4. Jak sprawdzić działanie zaworu DV? Gdzie trzeba dmuchnąć a gdzie pociągnąć? Bo z tego co widzę to są 3 kroćce - rysunek poniżej