Wyskakuje i powtarza mi się błąd:
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -
1. Czy to katalizator do wymiany, może jakiś czujnik lub coś innego
mam drobny wyciek z pod pokrywy zaworów po stronie pasażera, olej chyba chlapie na wydech i troszke śmierdzi, jak dłużej i ostro się pojeździ, czy to może mieć wpływ? chyba nie?
2. czy auto może przez ten błąd wpadać w jakiś tryb awaryjny i gorzej jeździć?
3. czy da się wyrzucić katy i wyłączyć jakoś sondy za nimi? albo przeczyścić kata
4. czy druga sonda sprawdza tylko stan kata, czy też odpowiada za jakieś korygowanie parametrów spalania
wchodzą w gre jeszcze emulatory oszukujące ecu, ze kat jest dobry np ze strony http://lepard.eu/?p=983
5. czy zda to egzamin, na forum nie znalazłem nikogo kto potwierdzi skuteczność emulatorów elektronicznych
6. czy gdybym stosował emulatory to na dwa katy czy tylko tam gdzie bład wyskakuje?
7. jaką mam sonde przed katem i za, czy któraś jest tzw szerokopasmowa?
z góry dzięki za podpowiedzi, nawet jak ktoś zna odpowiedz na jeden punkt, piszcie
[BES 2.7 250 KM] Bład 16815 czy to katalizator do wymiany
[BES 2.7 250 KM] Bład 16815 czy to katalizator do wymiany
Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 22:55 przez matt4, łącznie zmieniany 1 raz.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [BES 2.7 250 KM] Bład 16815 czy to katalizator do wymian
A na 7 można pisaćmatt4 pisze:Wyskakuje i powtarza mi się błąd:
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -
1. Czy to katalizator do wymiany, może jakiś czujnik lub coś innego
mam drobny wyciek z pod pokrywy zaworów po stronie pasażera, olej chyba chlapie na wydech i troszke śmierdzi, jak dłużej i ostro się pojeździ, czy to może mieć wpływ? chyba nie?
2. czy auto może przez ten błąd wpadać w jakiś tryb awaryjny i gorzej jeździć?
3. czy da się wyrzucić katy i wyłączyć jakoś sondy za nimi? albo przeczyścić kata
4. czy druga sonda sprawdza tylko stan kata, czy też odpowiada za jakieś korygowanie parametrów spalania
wchodzą w gre jeszcze emulatory np http://allegro.pl/emulator-katalizatora ... 19863.html
5. czy zda to egzamin, na forum nie znalazłem nikogo kto potwierdzi skuteczność emulatorów elektronicznych
6. czy gdybym stosował emulatory to na dwa katy czy tylko tam gdzie bład wyskakuje?
7. jaką mam sonde przed katem i za, czy któraś jest tzw szerokopasmowa?
z góry dzięki za podpowiedzi, nawet jak ktoś zna odpowiedz na jeden punkt, piszcie
1. - sam błąd może powstać na skutek nieszczelności w układzie wydechowym przez katalizatorem - sprawdzić szczelność plecionek - może też niestety oznaczać śmierć katalizatora.
2. - może - ale nie będzie to tryb awaryjny - powinno jeździć normalnie - to nie jest usterka w układzie sterowania silnika - a tylko występek przeciw ekologii
3. - o czyszczeniu nie słyszałem, wyrzucić jak najbardziej (ale oba), wstawić co chcesz (ja preferuję metalowe sportowe katy), albo dac sterownik tunerowi, który "wytnie" sondy diagnostyczne
4. - 2-gie sondy to tylko diagnostyczne, nie biorą udziału w tworzeniu mieszanki paliwowej
5/6. - Nie wiem, nie stosowałem, na metalowym katalizatorze jest dobrze - system widzi poprawnie pracujący układ.
7. - nie, żadna z sond zamontowanych w Twoim aucie nie jest sondą szerokopasmową
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga