Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] Bład 16815 czy to katalizator do wymiany

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

[BES 2.7 250 KM] Bład 16815 czy to katalizator do wymiany

Post autor: matt4 » 01 paź 2013, 23:57

Wyskakuje i powtarza mi się błąd:

16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -

1. Czy to katalizator do wymiany, może jakiś czujnik lub coś innego

mam drobny wyciek z pod pokrywy zaworów po stronie pasażera, olej chyba chlapie na wydech i troszke śmierdzi, jak dłużej i ostro się pojeździ, czy to może mieć wpływ? chyba nie?

2. czy auto może przez ten błąd wpadać w jakiś tryb awaryjny i gorzej jeździć?

3. czy da się wyrzucić katy i wyłączyć jakoś sondy za nimi? albo przeczyścić kata

4. czy druga sonda sprawdza tylko stan kata, czy też odpowiada za jakieś korygowanie parametrów spalania

wchodzą w gre jeszcze emulatory oszukujące ecu, ze kat jest dobry np ze strony http://lepard.eu/?p=983

5. czy zda to egzamin, na forum nie znalazłem nikogo kto potwierdzi skuteczność emulatorów elektronicznych

6. czy gdybym stosował emulatory to na dwa katy czy tylko tam gdzie bład wyskakuje?

7. jaką mam sonde przed katem i za, czy któraś jest tzw szerokopasmowa?

z góry dzięki za podpowiedzi, nawet jak ktoś zna odpowiedz na jeden punkt, piszcie
Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 22:55 przez matt4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 02 paź 2013, 13:07

matt4,
_link
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BES 2.7 250 KM] Bład 16815 czy to katalizator do wymian

Post autor: Zagór » 02 paź 2013, 13:44

matt4 pisze:Wyskakuje i powtarza mi się błąd:

16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -

1. Czy to katalizator do wymiany, może jakiś czujnik lub coś innego

mam drobny wyciek z pod pokrywy zaworów po stronie pasażera, olej chyba chlapie na wydech i troszke śmierdzi, jak dłużej i ostro się pojeździ, czy to może mieć wpływ? chyba nie?

2. czy auto może przez ten błąd wpadać w jakiś tryb awaryjny i gorzej jeździć?

3. czy da się wyrzucić katy i wyłączyć jakoś sondy za nimi? albo przeczyścić kata

4. czy druga sonda sprawdza tylko stan kata, czy też odpowiada za jakieś korygowanie parametrów spalania

wchodzą w gre jeszcze emulatory np http://allegro.pl/emulator-katalizatora ... 19863.html

5. czy zda to egzamin, na forum nie znalazłem nikogo kto potwierdzi skuteczność emulatorów elektronicznych

6. czy gdybym stosował emulatory to na dwa katy czy tylko tam gdzie bład wyskakuje?

7. jaką mam sonde przed katem i za, czy któraś jest tzw szerokopasmowa?

z góry dzięki za podpowiedzi, nawet jak ktoś zna odpowiedz na jeden punkt, piszcie
A na 7 można pisać ?? ;)

1. - sam błąd może powstać na skutek nieszczelności w układzie wydechowym przez katalizatorem - sprawdzić szczelność plecionek - może też niestety oznaczać śmierć katalizatora.
2. - może - ale nie będzie to tryb awaryjny - powinno jeździć normalnie - to nie jest usterka w układzie sterowania silnika - a tylko występek przeciw ekologii ;)
3. - o czyszczeniu nie słyszałem, wyrzucić jak najbardziej (ale oba), wstawić co chcesz (ja preferuję metalowe sportowe katy), albo dac sterownik tunerowi, który "wytnie" sondy diagnostyczne
4. - 2-gie sondy to tylko diagnostyczne, nie biorą udziału w tworzeniu mieszanki paliwowej
5/6. - Nie wiem, nie stosowałem, na metalowym katalizatorze jest dobrze - system widzi poprawnie pracujący układ.
7. - nie, żadna z sond zamontowanych w Twoim aucie nie jest sondą szerokopasmową

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 05 sty 2014, 19:24

czy to może być powodem późnego wstawania turbo?

wstaje od ponad 2500 dopiero

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja