Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

sondy lambda 2.4 aga, błąd mieszanki strona druga

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

sondy lambda 2.4 aga, błąd mieszanki strona druga

Post autor: Frugo1 » 08 wrz 2013, 09:38

Mam problem z sondami. Autko kupiłem prawie dwa lata temu i zaraz poszła instalacja LPG. Zaraz po założeniu auto paliło 20 l LPG ( po podpięciu pod vag sondy miały korekty po 25 %, na benzynie chodziły bez problemu)), po wielu scysjach z gaziarzem okazało się ze był za mały reduktor i pęknięte kolanko i gaz zwyczajnie uciekał. Po tym wszystkim wyskakiwał sporadyczny błąd mieszanki ( za uboga i za bogata) na stronie 2 ale nie wnikałem w to( miałem w planach jechać do innego serwisu ale $...). Ostatnio byłem na regulacji LPG u innego, polecanego gaziarza, niestety nie dało się wyregulować bo lały dwa wtryski(valtec, przejechane 15 tys km). Nie chciałem już badziewia wiec we wtorek pod maskę poszły czerwone hana ale chyba dalej jest to samo :| nie wiem czy tak ma być czy sondy do wymiany(nie wymieniane od nowości) nagrałem krotki filmik z pracy na LPG i benzynie oraz zrobiłem jakiś log :( Nie znam się za dobrze na vagu - dopiero się uczę <zalamka> Nie wiem czy to dalej instalacja (regulowana podczas jazdy) czy sonda poszła ?

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 08 wrz 2013, 21:03

Rozjazd pomiędzy bankami na lpg okrutny. Wrzuć zdjecie jak są zasilone gazem strony silnika.
Poza tym za ubogo na gazie. Sprawdź korekty długoterminowe.
Na PB sondy pracują normalnie.




--------
bawół1

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 09 wrz 2013, 06:40

tkamicki5 pisze: Wrzuć zdjecie jak są zasilone gazem strony silnika.
Poza tym za ubogo na gazie. Sprawdź korekty długoterminowe.





--------
bawół1
Dzięki za odpowiedź :) Nie wiem czy dobrze rozumiem, chodzi o zdjęcie jak są zamontowane wtryski pod maska ? <mysli>
Jak sprawdzić korekty długoterminowe ? :(

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 09 wrz 2013, 20:57

Zdjęcie zasilenia lpg zaczynając od reduktora na wtryskach kończąc.Szczególnie zasilenie listew/ rozdzielaczy przed wtryskami .

Korekty - daj screeny z kanałów 06 i 07 .




-----------
bawół1

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 10 wrz 2013, 20:29

Zrobiłem zdjęcia, jutro zrobię bardziej dokładne bo ciemno juz. A screny zaraz wrzucę tylko do auta pójdę z laptopem :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

grupa 06: Obrazek
na grupie 07 wszędzie mam N/A <uoee>
Dziwnie te sondy pracują, teraz jak odpaliłem silnik to na gazie ok a na benzynie rozjazd.. Może na poprzednich wtryskach popsuła się mapa benzyny i teraz się sypie? Spróbuje jutro odłączyć akumulator i przejechać z 50 km na benzynie :)

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 10 wrz 2013, 20:56

Tak pobocznie zapytam - czy hanek w listwie nie da się lepiej zamontować? Bo takie pół poziome ułożenie to im dobrze nie robi chyba, a że zastanawiam się nad kupnem używanych czerwonych hana to nie wiem czy brać na listwie czy koniecznie pojedyncze?

Po drugie wężyki na pojedynczych da się zrobić po 5 cm. Nie masz kompensacji, ciekawe jaka różnica między długością węży z reduktora do poszczególnych listew. A reduktor jaki masz?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 10 wrz 2013, 21:17

przemoprzem pisze:Tak pobocznie zapytam - czy hanek w listwie nie da się lepiej zamontować? Bo takie pół poziome ułożenie to im dobrze nie robi chyba, a że zastanawiam się nad kupnem używanych czerwonych hana to nie wiem czy brać na listwie czy koniecznie pojedyncze?

Po drugie wężyki na pojedynczych da się zrobić po 5 cm. Nie masz kompensacji, ciekawe jaka różnica między długością węży z reduktora do poszczególnych listew. A reduktor jaki masz?
Właśnie w moim przypadku ciężko było inaczej zamontować bo mam nawiertaki zrobione za wysoko - po valtekach i chcąc dać krótkie wężyki to by się one łamały, z kolei w pionie znacznie by wystawały. Reduktor mam zawoli zeta S, długości węży jutro porównam :)

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 10 wrz 2013, 21:52

Frugo1, u ciebie korekty najwidoczniej są w kanale 32.
Tak jak kolega napisał brak kompensacji miedzy listwami. Na lpg chodzi teraz lepiej bo zapewne korekty wypracował sobie pod tak zrobioną instalację.
Skasuj błedy Vagiem zamiast odłączać aku , ten sam efekt będzie.
Przed skasowaniem zrób screen kanału 32 , skasuj pojeździj na PB i znowu sprawdź kanał 32.
Wtedy bedzie wiadomo co jest na benzynie.


Jeśli miałeś za wysoko nawierty to można było zaslepić je i nawiercić na nowo. Lub jeśli nie chcesz patentów to na allegro można wyrwać kolektor nawet za 50-60 zł.




-----
bawół1

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 11 wrz 2013, 21:04

zawaliłem :( wymieniałem dzisiaj przekładnie, klocki i wahacze, końcówki drążków i odpiąłem akumulator ... pojeżdżę chwile i sprawdzę wszytko jeszcze raz i napisze co się dzieje :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja