Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKN 2.5 150 KM] Auto zaczęło mi szarpać na wolnych obrotac

Silniki wysokoprężne
MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

[ AKN 2.5 150 KM] Auto zaczęło mi szarpać na wolnych obrotac

Post autor: MIKU » 22 sie 2013, 10:51

Witam. Po raz kolejny dały mi się we znaki uroki silnika 2.5 TDI ... Auto nagle po odpaleniu zaczęło szarpać delikatnie co kilka sekund na biegu jałowym jakby przygasał na jednym cylindrze. Takie "tyk" robi i silnik lekko szarpie , po paru sekundach znowu. Podczas jazdy przy delikatnej jeździe też tak podszarpuje. Jak się da buta to jest wszystko wporządku. Dodam że stało się to w dniu po wymianie płynu od wspomagania. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego. Auto mam miesiąc czasu. Poprzednik mówił że wtryski były wymieniane, są suche. Auto z początku miało problemy z mocą ale po wykasowaniu błędów odżyło ale pozostały błędy P00575 oraz P00741. Jednak od samego początku auto nigdy nie szarpało. Proszę o pomoc.

PS. Zauważyłem że może to coś mieć wspólnego z odpalaniem auta. Bo czasami jak już przy samym odpaleniu jest ok to i później jeździ auto okej. W instrukcji jest napisane żeby odpalać auto zaraz po zgaszeniu kontrolki od nagrzewania świec żarowych. U mnie to dzieje się bardzo szybko. Do tego po przekręceniu kluczyka słychać kilka piknięć i nie wiem od czego to. Dodam że auto odpala od cyknięcia. Więc jak to też jest z tym prawidłowym odpalaniem ? Czekać aż zgasną wszystkie kontrolki czy odpalać sekundę po przekręceniu kluczyka ?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 sie 2013, 20:02

Czekaj az zgaśnie kontrolka od świec i odpalaj

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 23 sie 2013, 21:45

A sprawdziłeś czy nie zapowietrza Ci się układ paliwowy?? Wg tego co piszesz, objawy mogą na to wskazywać.
Warsztat, naprawy Audi A6.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 24 sie 2013, 16:03

Układ paliwowy sprawdzony. Nic zero żadnych bąbelków powietrza. A wczoraj np auto przejeździło koło 50 km i chyba tylko raz szarpnęło...a zdarzało się że szarpało po kila razy na minutę.

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 28 sie 2013, 21:15

A czy auto dobrze zbiera sie do 2000 obr? Jesli muli od dolu to obstawiam wtrysk sterujacy potrafi niezle wyprowadzic silnik z rownowagi.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 28 sie 2013, 21:29

Proponuje zrobić kompletną diagnostykę-chyba że postrzelamy tu jeszcze troche

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 28 sie 2013, 21:35

Auto ogólnie nie jest demonem prędkości. Od początku były problemy z mocą. Po wykasowaniu jakichś błędów trochę odżyło i parę dni później zaczęło szarpać.

Diagnostyka nic nie wykazała. Kąty wtrysków itp , praca turbiny bardzo dobrze wszystko. Tak mi powiedział fachowiec . Jest podejrzenie że pompa wtryskowa się może przycierać :/

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 28 sie 2013, 22:01

Mało który fachowiec ogarnia ten silnik- jak nie chcesz wydać za dużo kasy kup kabel zdiagnozuj auto wrzóc na forum i wszystkiego sie dowiesz

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 30 sie 2013, 12:52

Odświeżam temat układu paliwowego...wcześniej sprawdzając go nie zauważyłem żadnych bąbelków powietrza. Dzisiaj się przypatrzyłem jeszcze dokładniej i to wtedy kiedy silnik dosyć często podszarpywał. No i zauważyłem że po środku tego przeźroczystego wężyka który idzie do pompy wtryskowej pojawiają się takie maciupeńkie bąbelki i krążą do pompy i spowrotem tak jakby cyrkulowały wewnątrz przewodu. Pogniotłem troche ten wąż i pojawił się jeden wielki bąbel zamiast tego ale za chwile gdzieś uciekł i już go nie ma. Czytałem już na forum o odpowietrzeniu tego ustrojstwa i widzę że to nie jest takie hop siup. Chyba że te takie malutkie bąbelki to normalne jest ?

Pytanie teraz tylko w jaki sposób się to wogóle zapowietrzyło ? Bo wcześniej tego nie było i nie było szarpania silnika. Bo co z tego że odpowietrzę a za chwilę się stanie to samo ? Dodam że to szarpanie to sobie występuje kiedy chce i nie ma na to reguły. Najczęściej jak się stoi w miejscu.

Emide
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2011, 17:05
Lokalizacja: Nielbark

Post autor: Emide » 01 wrz 2013, 10:06

Vp 44 potrafi się zapowietrzyć od jazdy na rezerwie, co gorsza możesz zniszczyć pompę jak tak dalej będziesz jezdził.
Przerabiałem ten temat, tak jak i regeneracje pompy-tuż po zakupie auta. Wiec wiem, że niestety ale trzeba bardzo ostrożnie z tą pompą. Niestety u mnie naprawa wyszła dość drogo-zaciął się tłoczek w pompie-właśnie od jazdy na rezerwie i następnie ,powietrzu w układzie paliwowym

druga opcja jest taka ,że masz nieszczelny układ paliwowy i łapie powietrze gdzieś na wężach.

Odpowietrzanie zostaw mechanikowi jeżeli masz mało pojęcia,nie będzie to wielki koszt ,tylko podpytaj kto się na tym zna w twoich okolicach, ponieważ nie każdy chce naprawiać te auta.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 01 wrz 2013, 21:03

No muszę przyznać że raz było mało w baku...i wtedy zaczęło tak ostrzej szarpać. Teraz trzymam połowe zbiornika ale to nic nie daje. Być może już po ptakach... Ale jedna rzecz mnie ciekawi... W weekend zrobiłem prawie 400km ... Podczas jazdy w trasie rzadko kiedy szarpnie... Kiedy dojeżdża się do świateł itd potrafi poszarpać.....czy to na luzie czy na biegu dojeżdżając. I jeszcze jedno...zauważyłem że zaczyna szarpać jak się ostrzej wejdzie w zakręt...tudzież przez rondo się ostro wychyli. Kurde węże sprawdzałem tam gdzie jest normalne dojście...opaski dociskałem na wszelki wypadek :/ Jest możliwość że układ zapowietrza się gdzieś we wnętrzu tej pompy VP44 ?? Bo te bombelki malutkie jakby z niej wypływały i zaraz wracały spowrotem ??

kaju25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2011, 01:31
Lokalizacja: gorzow

Post autor: kaju25 » 04 wrz 2013, 20:01

Afiltr wymieniony

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 05 wrz 2013, 15:18

Nie sądzę żeby to była wina filtru skoro auto potrafi zrobić 100km bez zająknięcia a jak je coś trzepnie to 5 min co jakiś czas szarpie.

kaju25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2011, 01:31
Lokalizacja: gorzow

Post autor: kaju25 » 05 wrz 2013, 18:51

Dostaje paliwo z powietrzem sprawdz wezyki przelewowe od strony pasazewra tam gdzie wtrysk sterujacy piszesz ze wtryski wymienione sprawdz czy koncowki od przelewu dobrze dokrecone i te miedziane podkładki sa nowe mam nadzieje. W przezroczystym nie moze byc zadnego powietrza Koszt filtra 60 do120 z ł dasz do mechanika i tak ci go wymieni a skasuje za wymiane wtrysku sterujacego. Jak rozwiazesz problem to napisz co było jego przyczyna.pozdrawiam

Emide
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2011, 17:05
Lokalizacja: Nielbark

Post autor: Emide » 07 wrz 2013, 12:23

Powiem jeszcze raz, odpowietrz układ ,wtedy dopiero zauważysz co się dzieje, Fakt przed odpowietrzeniem warto wymienić filtr,
Szkoda byłoby zajechać pompę jak tak dalej będziesz jeÂździł.
Nie masz na co czekać- działaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl