Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Jak jeżdzić ekonomicznie 2,5 tdi?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[ AKN 2.5 150 KM] Jak jeżdzić ekonomicznie 2,5 tdi?

Post autor: vwpiotrek » 27 lip 2013, 14:30

Witajcie.

Chciałbym dowiedzieć się jak jeździć ekonomicznie i przepisowo , powiedzmy 90 wg GPS, wiec 95 na liczniku ;)
Mam skrzynię DQS 6-biegową manualną.
Jakie są minimalne obroty silnika , by jeździć na 6 biegu, a nie zajechać silnika i dwumasa? 1600? 1800? 2000?
Oczywiście bez obciążenia, po prostym terenie, a do wyprzedzania oczywiście redukcja ;)

pozdrawiam i czekam na wasze opinie

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 27 lip 2013, 20:13

1) wyłaczyc klime.Jak jezdzisz po miescie i krótkie dystanse to bardziej opłaca sie otworzyc okna jak predkosc nie przekracza 50km/h. Klima w miescie moze spalic do 1.5l ropy.
2)Ruszac dynamicznie pierwszy bieg-tylko zeby ruszyc biegi zmieniac w przedziale 2000-2200obr/m rozpedzac sie dynamicznie do predkosci z jaką chcemy jechac tz. 1-bieg gaz 3/4 do podłogi obroty 2000tys i 2 bieg i tak do uzyskania predkosci przelotowej, dlaczego szybko sie rozpedzac a nie wolno...?Poniewaz silnik przy wieszym obciazeniu ma wieksza sprawnosc przez co szybciej uzyska predkosc przelotowom paląc mniej paliw niz gdyby sie rozpedzac powoli i ospale zmieniac biegi.
3)Jazda w trasie jak jest okazja mozna (czepic sie tira) jadac z nim mozna sporo zaoszdzecic. moj przykład skoda oktawia 1.9tdi 90ps 100km za tirem srednie spalanie 3.2l predkosc 90-100km/h przykład mojego auta 2.5tdi 180ps predkosc 90km tempomat+klima 6-6.5l na fisie a za tirem 4-5.5l, co prawda jazda jest mecząca ale mozna zaoszczedzic kilka litrów.
4) Jak chcesz zeby twój dwumas zył długo to 6 bieg uzywaj do jazdy w trasie mozesz miec 1500 obrtów i jechac na 6 biegu ale nie przyspieszaj na nim lepiej zredukowac do 5.Ogólnie dwumasz nie lubi przyspieszania z niskich obrotów.

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 28 lip 2013, 16:49

Czy 1500 obr/min nie zabije dwumasa?

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 28 lip 2013, 21:55

jak bedziesz z takich obrotów przyspieszac to nie zabije ale skróci jego zywotnosc.

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 29 lip 2013, 12:47

Chodzi o jazdę trasową, jednostajnie prostoliniową ;)
do wyprzedzania oczywiście redukcja.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 29 lip 2013, 19:05

jak chodzi o trase to nie ma problemu.

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 30 lip 2013, 09:22

lukwoj21,

Dziękuję Ci bardzo za poświęcony czas.

patryk780920
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2011, 17:05
Lokalizacja: war-maz

Post autor: patryk780920 » 27 paź 2013, 16:12

mam 2,5 tdi i jeżdżąc do pracy co dzień pali mi 6,20 bez żadnego problemu a w trasie 5,5 mam zatkany egr i chyba silnik mapowany bo jak go kupowałem to niby ma 180 k oczywiście 6 skrzynia nie wiem jak można narzekać na ten silnik jak depne to idzie a 1,9 to za mały silnik do tej budy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez patryk780920, łącznie zmieniany 1 raz.

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 27 paź 2013, 23:19

patryk780920 pisze:mam 2,5 tdi i jeżdżąc do pracy co dzień pali mi 6,20 bez żadnego problemu a w trasie 5,5 mam zatkany egr i chyba silnik mapowany bo jak go kupowałem to niby ma 180 k oczywiście 6 skrzynia nie wiem jak można narzekać na ten silnik jak depne to idzie a 1,9 to za mały silnik do tej budy
nigdy w życiu 1.9 turboklekot, sam dzwiek tego silnika to... :), i jeszcze tyle kasy trzeba wiecej przy kupnie wylozyc, a to tylko ze wzgledu na to ze jest tego malo

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 01 lis 2013, 21:34

Ekonomicznie jeździć tym autem nie jest trudno. Wystarczy nie przekraczać 130km/h i nie przyspieszać gwałtownie. Przepisowo ? To już przejrzeć sobie kodeks wykroczeń w naszym cudownym kraju :)

RafiA6 pisze:
patryk780920 pisze: i jeszcze tyle kasy trzeba wiecej przy kupnie wylozyc, a to tylko ze wzgledu na to ze jest tego malo
A czy wg Ciebie Kolego, cena nie idzie w parze w związku z awaryjnością oby wersji silnikowych ?:) Miałem (w sumie dopóki go nie sprzedam to nadal mam) klekota 2.5tdi przed liftem i ile ja pieniędzy w niego włożyłem żeby jeździł i pracy to uwierz mi że wiem co mówię... A teraz nawet nikt go kupić nie chce za marne kilka tysięcy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga