[ AKN 2.5 150 KM] Jak jeżdzić ekonomicznie 2,5 tdi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
[ AKN 2.5 150 KM] Jak jeżdzić ekonomicznie 2,5 tdi?
Witajcie.
Chciałbym dowiedzieć się jak jeździć ekonomicznie i przepisowo , powiedzmy 90 wg GPS, wiec 95 na liczniku
Mam skrzynię DQS 6-biegową manualną.
Jakie są minimalne obroty silnika , by jeździć na 6 biegu, a nie zajechać silnika i dwumasa? 1600? 1800? 2000?
Oczywiście bez obciążenia, po prostym terenie, a do wyprzedzania oczywiście redukcja
pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Chciałbym dowiedzieć się jak jeździć ekonomicznie i przepisowo , powiedzmy 90 wg GPS, wiec 95 na liczniku
Mam skrzynię DQS 6-biegową manualną.
Jakie są minimalne obroty silnika , by jeździć na 6 biegu, a nie zajechać silnika i dwumasa? 1600? 1800? 2000?
Oczywiście bez obciążenia, po prostym terenie, a do wyprzedzania oczywiście redukcja
pozdrawiam i czekam na wasze opinie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 359
- Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
1) wyłaczyc klime.Jak jezdzisz po miescie i krótkie dystanse to bardziej opłaca sie otworzyc okna jak predkosc nie przekracza 50km/h. Klima w miescie moze spalic do 1.5l ropy.
2)Ruszac dynamicznie pierwszy bieg-tylko zeby ruszyc biegi zmieniac w przedziale 2000-2200obr/m rozpedzac sie dynamicznie do predkosci z jaką chcemy jechac tz. 1-bieg gaz 3/4 do podłogi obroty 2000tys i 2 bieg i tak do uzyskania predkosci przelotowej, dlaczego szybko sie rozpedzac a nie wolno...?Poniewaz silnik przy wieszym obciazeniu ma wieksza sprawnosc przez co szybciej uzyska predkosc przelotowom paląc mniej paliw niz gdyby sie rozpedzac powoli i ospale zmieniac biegi.
3)Jazda w trasie jak jest okazja mozna (czepic sie tira) jadac z nim mozna sporo zaoszdzecic. moj przykład skoda oktawia 1.9tdi 90ps 100km za tirem srednie spalanie 3.2l predkosc 90-100km/h przykład mojego auta 2.5tdi 180ps predkosc 90km tempomat+klima 6-6.5l na fisie a za tirem 4-5.5l, co prawda jazda jest mecząca ale mozna zaoszczedzic kilka litrów.
4) Jak chcesz zeby twój dwumas zył długo to 6 bieg uzywaj do jazdy w trasie mozesz miec 1500 obrtów i jechac na 6 biegu ale nie przyspieszaj na nim lepiej zredukowac do 5.Ogólnie dwumasz nie lubi przyspieszania z niskich obrotów.
2)Ruszac dynamicznie pierwszy bieg-tylko zeby ruszyc biegi zmieniac w przedziale 2000-2200obr/m rozpedzac sie dynamicznie do predkosci z jaką chcemy jechac tz. 1-bieg gaz 3/4 do podłogi obroty 2000tys i 2 bieg i tak do uzyskania predkosci przelotowej, dlaczego szybko sie rozpedzac a nie wolno...?Poniewaz silnik przy wieszym obciazeniu ma wieksza sprawnosc przez co szybciej uzyska predkosc przelotowom paląc mniej paliw niz gdyby sie rozpedzac powoli i ospale zmieniac biegi.
3)Jazda w trasie jak jest okazja mozna (czepic sie tira) jadac z nim mozna sporo zaoszdzecic. moj przykład skoda oktawia 1.9tdi 90ps 100km za tirem srednie spalanie 3.2l predkosc 90-100km/h przykład mojego auta 2.5tdi 180ps predkosc 90km tempomat+klima 6-6.5l na fisie a za tirem 4-5.5l, co prawda jazda jest mecząca ale mozna zaoszczedzic kilka litrów.
4) Jak chcesz zeby twój dwumas zył długo to 6 bieg uzywaj do jazdy w trasie mozesz miec 1500 obrtów i jechac na 6 biegu ale nie przyspieszaj na nim lepiej zredukowac do 5.Ogólnie dwumasz nie lubi przyspieszania z niskich obrotów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2011, 17:05
- Lokalizacja: war-maz
mam 2,5 tdi i jeżdżąc do pracy co dzień pali mi 6,20 bez żadnego problemu a w trasie 5,5 mam zatkany egr i chyba silnik mapowany bo jak go kupowałem to niby ma 180 k oczywiście 6 skrzynia nie wiem jak można narzekać na ten silnik jak depne to idzie a 1,9 to za mały silnik do tej budy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez patryk780920, łącznie zmieniany 1 raz.
nigdy w życiu 1.9 turboklekot, sam dzwiek tego silnika to... , i jeszcze tyle kasy trzeba wiecej przy kupnie wylozyc, a to tylko ze wzgledu na to ze jest tego malopatryk780920 pisze:mam 2,5 tdi i jeżdżąc do pracy co dzień pali mi 6,20 bez żadnego problemu a w trasie 5,5 mam zatkany egr i chyba silnik mapowany bo jak go kupowałem to niby ma 180 k oczywiście 6 skrzynia nie wiem jak można narzekać na ten silnik jak depne to idzie a 1,9 to za mały silnik do tej budy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ekonomicznie jeździć tym autem nie jest trudno. Wystarczy nie przekraczać 130km/h i nie przyspieszać gwałtownie. Przepisowo ? To już przejrzeć sobie kodeks wykroczeń w naszym cudownym kraju
RafiA6 pisze:A czy wg Ciebie Kolego, cena nie idzie w parze w związku z awaryjnością oby wersji silnikowych ?:) Miałem (w sumie dopóki go nie sprzedam to nadal mam) klekota 2.5tdi przed liftem i ile ja pieniędzy w niego włożyłem żeby jeździł i pracy to uwierz mi że wiem co mówię... A teraz nawet nikt go kupić nie chce za marne kilka tysięcy...patryk780920 pisze: i jeszcze tyle kasy trzeba wiecej przy kupnie wylozyc, a to tylko ze wzgledu na to ze jest tego malo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga