Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

(A6 C6) 2.0 TDI 140KM

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
awakeman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
Imię: Bartek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Irlandia

(A6 C6) 2.0 TDI 140KM

Post autor: awakeman » 25 lip 2013, 18:00

Witam, mam pytanko odnosnie powiekszenia mocy mojego samochodu, A6 z silnikiem 2.0 TDI BRE 140 KM z 2008r. Otoz, czy ryzykowac zalozenie chipa do auta z przebiegiem prawie 250 tys km? Co prawda auto ma dopiero 5 lat, a km sa tzw autostradowe, ale wiem ze to juz jest duzy przebieg.
Jesli tak to co polecacie i na ile KM extra moglbym sobie pozwolic? Wyczytalem, ze najbezpieczniej jest jakies 15-18% wartosi fabtycznej KM.

Co o tym myslicie?

Z gory dzieki za odpowiedz.

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 26 lip 2013, 00:53

Podnoszenie mocy to nie zabawa w kalkulator walutowy ze mozna procentami sie bawic.
250tys a mozesz miec laleczke a rownie dobrze dobite padlo ....
Kazde inaczej zareaguje na podobne modyfikacje, kazde inaczej bedzie chcialo wspopracowac na rolkach.
Jedz do ogarnietego tunera co sprawdzi najpierw co i jak na serii a pozniej zacznie delikatnie wirusic baczac na overboosty w turbinie bo to najwieksza zmora tych silnikow

awakeman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
Imię: Bartek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: awakeman » 26 lip 2013, 08:05

A mógłbyś to samo opisać tak w miarę po polskiemu, żebym szukając pana od chipa wiedział jakie pytania mu zadawać? Rozumiem, że ważniejszy od stanu silnika w tym przypadku jest stan turbiny, tak?

Czy sama ingerencja w nasz samochód poprzez podłączony komputer w cenie około 1000zł (bo tyle kosztuje w miejscu w którym mieszkam) jest ok, czy taki chip jest o kant d**y rozbić? Może lepiej dołożyć kilka stówek i zrobić zupełnie coś innego?

Dzięki za pomoc.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 26 lip 2013, 21:01

Od stanu turbiny i układu wtryskowego zależy czy da się wydusić z silnika dodatkowe kucyki i niutonometry. Dobry tuner robi diagnostykę silnika przed chip tuningiem. Jeżeli silnik i osprzęt jest ok, to pisze program indywidualny pod zużycie silnika i osprzętu. Jeżeli masz przebieg 250 tys. to nie ma czym się zbytnio przejmować, to dla diesla połowa życia jeszcze. Kwestia tylko czy przez te 250 tys było auto regularnie serwisowane, olej wymieniany w porę itp.
Moc myślę że 160-170 koników można śmiało z takiego silnika wydusić i ok 360 NM. Ale to kwestia co stwierdzi tuner po diagnostyce.
Obowiązkowo hamownia przy takim zabiegu a nie podłączenie pod kompa i tyle.

awakeman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
Imię: Bartek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: awakeman » 27 lip 2013, 00:40

Dzięki wielkie, pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja