Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Nierówna praca na zimnym silniku

Silniki wysokoprężne
Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

[ BRE 2.0 140 KM] Nierówna praca na zimnym silniku

Post autor: Komboss » 20 lip 2013, 17:58

witam. zakupiłem ostatnio a6 2.0tdi 140km z niedużym przebiegiem 85tys km. Skusil mnie pprzebieg i cena ale to mniejsza o to. auto ma orginalny przebieg ale od jakiegoś czasu na zimnym silniku wariują mi obroty. tzn nie wiem od za co odpowiedzialna jest ta dzwigineka przy kolektorze ssącym ale w momencie wibracji się domyka i otwiera caly czas. jak się silnik rozgrzeje to wszystko jest ok. co to może być za przyczyna? dzieje się to tylko na nierozgrzanym silniku i konczy w momencie kiedy dodam gazu. vcds nie pokazuje zadnych bledow poza poduszka silnika ale to ponoc standard. proszę o porady i sugestie i dokładny opis za co odpowiedzialna jest ta dzwignia. szukałem na forum i nie znalazłem dodam.. dzięki.

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 20 lip 2013, 18:08

Ta dÂźwigienka steruje (otwiera bądÂź zamyka) klapy w kanałach kierujących. Polepsza to przepływ w cylindrach i tworzenie się mieszanki. Ostatnio u siebie z czystej ciekawości ściągnąłem wężyk podciśnieniowy z gruszki sterującej tą dÂźwigienka i okazało się, że nie miało to wpływu na pracę silnika. Myślę, że powinieneś pójść w innym kierunku. ÂŻyczę, żebyś szybko się z tym uporał i najważniejsze, jak najtaniej. :)

[ Dodano: 2013-07-20, 18:09 ]
A skanowałeś pod kątem błędów?

Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

Post autor: Komboss » 20 lip 2013, 18:23

tak skanowałem i zadnych bledow. dziwne trochę bo z początku myslalem ze to szpryce padaja ale to się dzieje po minucie od odpalenia. filtry wymienione. może trzeba adaptacje robic bo z tego co kojarze to się zaczelo dziac jak skasowałem blad silnika poduszek gdy silnik pracowal.

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 20 lip 2013, 18:27

a to się dzieje tylko na zimnym silniku?

[ Dodano: 2013-07-20, 18:28 ]
Sprawdzałeś, czy czujnik od temperatury właściwie wskazuje?

Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

Post autor: Komboss » 20 lip 2013, 18:32

tak tylko na zimnym. czujnik pokazuje wporzadku. po jakiś pieciu minutach już jest ok.

[ Dodano: 2013-07-20, 17:38 ]
tak w nawiasie to jaka funkcje sprawują te pneumatyczne poduszki silnika. o co chodzi?

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 20 lip 2013, 18:42

No właśnie sam się teraz zastanawiam. Wczoraj wymieniałem olej i im się troszkę przyjrzałem. Prawa to poduszka olejowo-gumowa, lewa to poduszka olejowo-gumowa- elektryczna (tak też podaje etka). Poszperam coś w materiałach na ten temat. Dam ci znać!

[ Dodano: 2013-07-20, 18:43 ]
A pro po... Skąd wiesz, że czujnik pokazuje właściwie? Z zegarów? Zegary korzystaja z innego czujnika

Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

Post autor: Komboss » 20 lip 2013, 19:15

no wlasnie z zegarow. a jak sprawdzić inny czujnik?

[ Dodano: 2013-07-20, 18:59 ]
czujniki dzialaja ok. nic nadzwyczajnego się z nimi nie dzieje.

x4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: x4n » 20 lip 2013, 22:56

Proponuje ci dla testu podczas kiedy falują ci obroty odłączyć przepływkę. Wyskoczy ci bład , ale daj znać czy silnik przestał mieszać obrotami.
Rozumiem że te obroty falują do momentu dodania gazu ??? czy jak silnik osiągnie większa temperaturę ???

pozdrawiam

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 21 lip 2013, 09:05

Wskazania czujnika dla zegarów możesz sprawdzić w module (zespół wskaÂźników) w blokach pomiarowych, grupa 003 (pierwsza wartość). Wskazania czujnika dla sterownika silnika w module elektronika silnika, w blokach pomiarowych grupa 007 (czwarta wartość) Oba wskazania powinny być podobne. Proponuje jeszcze przed uruchomieniem silnika sprawdzić obie wartości, następnie przejść w bloki pomiarowe dla silnika, grupa pomiarowa 007, uruchomić silnik i obserwować wskazania podczas tej nierównej pracy silnika.

Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

Post autor: Komboss » 21 lip 2013, 20:59

sprawdzałem czujniki i sa ok. zadnych anomalii. dzisiaj go dopalilem w trochę chłodniejszy dzień i jak chodzil na ssaniu to wygladalo ok a po czasie jak się chwile rozgrzal zaczal falowac a po chwili jakiejś 1,5 min przestal. nie wiem o co chodzi. dodam ze jak odepne przewod ciśnienia od sztangi to normalnie pracuje silnik.

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 22 lip 2013, 08:12

sztangi? Od trubo czy od klap w kolektorze? W benzyniakach takie falowanie to najczęściej efekt padającej sondy lambda. Masz u siebie to ustrojstwo?

Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

Post autor: Komboss » 22 lip 2013, 21:33

sztanga od klap kolektora. sondy chyba sa spoko bo nic nie pokazuje vcds. nagram następnym razem filmik i wrzuce na yt. jakies pomysły????

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 23 lip 2013, 09:25

A sprawdzałeś szczelność gruszki (siłownika) od tych klap? Albo czy ci podciśnienie gdzieś po drodze nie ucieka? Na biegu jałowym klapy powinny być zamknięte (zamykają one kanał napełniający) i powietrze napływa przez kanał zawirowujący. Polepsza to przepływ gazów przy małej ich ilości. Dlatego myślę, że sterownik próbuje je zamknąć, a ewentualna nieszczelność to uniemożliwia. I sytuacja się powtarza. Jak zdejmiesz wężyk z gruchy, to ewentualne zmiany wprowadzane przez sterownik tych obrotów nie podnoszą. Pytanie: Jak zdejmiesz wężyk to jakie masz obroty? I jeszcze jedno: Te falowanie to znaczy,że obroty ewidentnie spadają ponad normę, czy może się podnoszą? Daj e'maila, to wyślę ci trochę na temat tych klap.

Komboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2010, 23:22
Lokalizacja: Dublin/Elbląg

Post autor: Komboss » 23 lip 2013, 22:39

to trochę dziwne bo jak zdjalem wężyk to samochod zaczal normalnie pracować. trzymając palec na tym wężyku nie czulem zmian ciśnienia. tez tak myslalem ze to może ta grucha nieszczelna ale to by wtedy obroty caly czas wariowaly i sztanga by skakala a tu po czasie nic. może to cos ma wspólnego z egr??

[ Dodano: 2013-10-06, 11:37 ]
marski24 pisze:A sprawdzałeś szczelność gruszki (siłownika) od tych klap? Albo czy ci podciśnienie gdzieś po drodze nie ucieka? Na biegu jałowym klapy powinny być zamknięte (zamykają one kanał napełniający) i powietrze napływa przez kanał zawirowujący. Polepsza to przepływ gazów przy małej ich ilości. Dlatego myślę, że sterownik próbuje je zamknąć, a ewentualna nieszczelność to uniemożliwia. I sytuacja się powtarza. Jak zdejmiesz wężyk z gruchy, to ewentualne zmiany wprowadzane przez sterownik tych obrotów nie podnoszą. Pytanie: Jak zdejmiesz wężyk to jakie masz obroty? I jeszcze jedno: Te falowanie to znaczy,że obroty ewidentnie spadają ponad normę, czy może się podnoszą? Daj e'maila, to wyślę ci trochę na temat tych klap.

jak to sprawdzić? nie ma tam na wężykach jakiegoś elektrozaworka?

mati99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 sty 2016, 14:10
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mati99 » 29 mar 2016, 12:06

czesc wszystkim
mam taki problem jak na filmie
nierówno pracuje po dopaleniu po nocy

następne odpalenie jest już ok nie rzuca na obrotach

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga