[ BRE 2.0 140 KM] Nierówna praca na zimnym silniku
[ BRE 2.0 140 KM] Nierówna praca na zimnym silniku
witam. zakupiłem ostatnio a6 2.0tdi 140km z niedużym przebiegiem 85tys km. Skusil mnie pprzebieg i cena ale to mniejsza o to. auto ma orginalny przebieg ale od jakiegoś czasu na zimnym silniku wariują mi obroty. tzn nie wiem od za co odpowiedzialna jest ta dzwigineka przy kolektorze ssącym ale w momencie wibracji się domyka i otwiera caly czas. jak się silnik rozgrzeje to wszystko jest ok. co to może być za przyczyna? dzieje się to tylko na nierozgrzanym silniku i konczy w momencie kiedy dodam gazu. vcds nie pokazuje zadnych bledow poza poduszka silnika ale to ponoc standard. proszę o porady i sugestie i dokładny opis za co odpowiedzialna jest ta dzwignia. szukałem na forum i nie znalazłem dodam.. dzięki.
Ta dÂźwigienka steruje (otwiera bądÂź zamyka) klapy w kanałach kierujących. Polepsza to przepływ w cylindrach i tworzenie się mieszanki. Ostatnio u siebie z czystej ciekawości ściągnąłem wężyk podciśnieniowy z gruszki sterującej tą dÂźwigienka i okazało się, że nie miało to wpływu na pracę silnika. Myślę, że powinieneś pójść w innym kierunku. ÂŻyczę, żebyś szybko się z tym uporał i najważniejsze, jak najtaniej.
[ Dodano: 2013-07-20, 18:09 ]
A skanowałeś pod kątem błędów?
[ Dodano: 2013-07-20, 18:09 ]
A skanowałeś pod kątem błędów?
No właśnie sam się teraz zastanawiam. Wczoraj wymieniałem olej i im się troszkę przyjrzałem. Prawa to poduszka olejowo-gumowa, lewa to poduszka olejowo-gumowa- elektryczna (tak też podaje etka). Poszperam coś w materiałach na ten temat. Dam ci znać!
[ Dodano: 2013-07-20, 18:43 ]
A pro po... Skąd wiesz, że czujnik pokazuje właściwie? Z zegarów? Zegary korzystaja z innego czujnika
[ Dodano: 2013-07-20, 18:43 ]
A pro po... Skąd wiesz, że czujnik pokazuje właściwie? Z zegarów? Zegary korzystaja z innego czujnika
Wskazania czujnika dla zegarów możesz sprawdzić w module (zespół wskaÂźników) w blokach pomiarowych, grupa 003 (pierwsza wartość). Wskazania czujnika dla sterownika silnika w module elektronika silnika, w blokach pomiarowych grupa 007 (czwarta wartość) Oba wskazania powinny być podobne. Proponuje jeszcze przed uruchomieniem silnika sprawdzić obie wartości, następnie przejść w bloki pomiarowe dla silnika, grupa pomiarowa 007, uruchomić silnik i obserwować wskazania podczas tej nierównej pracy silnika.
sprawdzałem czujniki i sa ok. zadnych anomalii. dzisiaj go dopalilem w trochę chłodniejszy dzień i jak chodzil na ssaniu to wygladalo ok a po czasie jak się chwile rozgrzal zaczal falowac a po chwili jakiejś 1,5 min przestal. nie wiem o co chodzi. dodam ze jak odepne przewod ciśnienia od sztangi to normalnie pracuje silnik.
A sprawdzałeś szczelność gruszki (siłownika) od tych klap? Albo czy ci podciśnienie gdzieś po drodze nie ucieka? Na biegu jałowym klapy powinny być zamknięte (zamykają one kanał napełniający) i powietrze napływa przez kanał zawirowujący. Polepsza to przepływ gazów przy małej ich ilości. Dlatego myślę, że sterownik próbuje je zamknąć, a ewentualna nieszczelność to uniemożliwia. I sytuacja się powtarza. Jak zdejmiesz wężyk z gruchy, to ewentualne zmiany wprowadzane przez sterownik tych obrotów nie podnoszą. Pytanie: Jak zdejmiesz wężyk to jakie masz obroty? I jeszcze jedno: Te falowanie to znaczy,że obroty ewidentnie spadają ponad normę, czy może się podnoszą? Daj e'maila, to wyślę ci trochę na temat tych klap.
to trochę dziwne bo jak zdjalem wężyk to samochod zaczal normalnie pracować. trzymając palec na tym wężyku nie czulem zmian ciśnienia. tez tak myslalem ze to może ta grucha nieszczelna ale to by wtedy obroty caly czas wariowaly i sztanga by skakala a tu po czasie nic. może to cos ma wspólnego z egr??
[ Dodano: 2013-10-06, 11:37 ]
jak to sprawdzić? nie ma tam na wężykach jakiegoś elektrozaworka?
[ Dodano: 2013-10-06, 11:37 ]
marski24 pisze:A sprawdzałeś szczelność gruszki (siłownika) od tych klap? Albo czy ci podciśnienie gdzieś po drodze nie ucieka? Na biegu jałowym klapy powinny być zamknięte (zamykają one kanał napełniający) i powietrze napływa przez kanał zawirowujący. Polepsza to przepływ gazów przy małej ich ilości. Dlatego myślę, że sterownik próbuje je zamknąć, a ewentualna nieszczelność to uniemożliwia. I sytuacja się powtarza. Jak zdejmiesz wężyk z gruchy, to ewentualne zmiany wprowadzane przez sterownik tych obrotów nie podnoszą. Pytanie: Jak zdejmiesz wężyk to jakie masz obroty? I jeszcze jedno: Te falowanie to znaczy,że obroty ewidentnie spadają ponad normę, czy może się podnoszą? Daj e'maila, to wyślę ci trochę na temat tych klap.
jak to sprawdzić? nie ma tam na wężykach jakiegoś elektrozaworka?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga