Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wspomaganie kierownicy servotronic

Zawieszenie
Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

[A6 C5] wspomaganie kierownicy servotronic

Post autor: pawulon_90 » 15 gru 2008, 15:29

Witam wszystkch audimaniakow :mrgreen:


Mam problem ze wspomaganiem kierownicy od pewnego czasu zle działa servotronic tzn kierownica chodzi ciezej niz powinna czasem nawet przez kilka sekund jak włącze auto niema wspomagania a czasem jest ok i przez chwile kierownica chodzi lekko i jeszcze gdy dodam gazu i krece kierownica to słychac dziwny dzwiek i niewiem co to moze byc :-/ Prosze o pomoc
z góry dziekuje i Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 15 gru 2008, 18:17

a mozesz mi powiedziec jak sprawdzic ta pompe? i w ktorym miejscu sie znajduje

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 15 gru 2008, 18:37

Może sprawdz poziom płynu od wspomagania?

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 15 gru 2008, 19:09

censored, Niektórzy nie wiedzą ,że istnieje coś takiego jak płyn do wspomagania... Przeisadają sie z różnych marek na A6 C5... U mojego Taty w Peugeocie jest elektryczne wspomaganie... Więc najlepiej w tej kwesti zacząć od podstaw... <ok>

Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 15 gru 2008, 19:16

płyn sprawdziłem w pierwszej kolejnosci i jest max i wpomaganie działa tylko na psotoju nie tak lekko jak powinno i jak powiedzmy na rondzie skrecam kierownice to w połowie obrotu czuc jak ciezej chodzi :-/

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 15 gru 2008, 19:24

Ehhhh... Może to pompa od wspomagania... Hmmm może podpięcie pod VAG-a coś pomoże? :-/

przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: przemek-rybnik » 28 gru 2008, 12:52

Kolego ja mam podobne objawy z tym wspomaganiem a mianowicie w miejscu chodzi dobrze a przy obciążeniach np na zakrętach z górki jakoś ciaściej chodzi ale działa . a do tego ja się silnik nagrzaje to zaczyna buczeć przy skręcie , zauważylem ze mam troche za dużo płynu w zbiorniczku poniezaz po rozgrzaniu jest ponad max, jak znajde troche czasu to wyciągne nadmiar i zobacze co dalej, bo jak czytałem w instrukcji o tym servotronicu i o jego awarii to objawy również podchodzą

Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 28 gru 2008, 15:10

ok to jak sprawdzisz to daj znac co i jak ja narazie mam niesprawne auto wiec nic przytym niezrobie...

przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: przemek-rybnik » 07 sty 2009, 22:15

Kolego zrobiłem tak jak napisałem i niestety nic to nie dało a na dodatek teraz odczówam lekkie drgania na kierownicy przy lekkik skręcie w miejscu, musze na vaga jechac...

liberro

Post autor: liberro » 09 sty 2009, 21:57

Może ja się nie znam , moze servotronic to coś innego niz zwykłe wspomaganie w audi , ale wspomaganie to teoretycznie czysta hydraulika więc wątpie by vag coś tu pomógł. Pisze to ponieważ mam ten sam problem. Mam A6 C5 2.7 T Q i na wolnych obrotach nie ma wspomagania na obrotach żedu 1000 juz działa. Mechanik obejrzal zawieszenie stwierdził małe pękniecie osłony przekładni ale nic poza tym i stwierdził że to ewidentnie wina pompy. Oby się nie mylił ponieważ zamówiłem juz nową ori pompę z serwisu. Niestety mam takie szczeście ze patrząc na allegro do większości audiczek nowa pompa to koszt żedu 350 zł bez koła pasowego u mnie 1200 :/

przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: przemek-rybnik » 09 sty 2009, 23:10

Masz racje że vag tu nic nie da , u nie występuje zjawisko które opisałem tylko na rozgrzanym silniku i wtedy przy obciążeniu na malych obrotach ciasniej chodzi i do serwisu musze podjechać w momecie jak to się objawi bo wystarczy go na chwile zgasić i sie traci

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2680
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 wrz 2010, 22:52

Cześć.
Ja mam prawie to samo ;-)

Problem ze wspomaganiem na zimnym (wrzesień temperatura: +10C ). Jak skręca w lewo to albo jest bardzo ciężko skręcić albo w ogóle się nie da, w prawo normalnie działa wspomaganie.

Jak się chwilę odczeka to zaczyna łapać normalnie po włączeniu silnika , tak za ok. 3 minuty.
Lato (lipiec temperatura: +28C ) i wszystko jest ok! :/
Płyn wspomagania został wymieniony i jest go tyle ile trzeba. VAG nie wypluwa żadnych błędów.

Myślę, że jest rozwalona pompa wspomagania, lub zawór na maglownicy.
(zatkane, zajechane zaworki)

Jeśli będę miał kasę, pójdę do warsztatu (Warszawa).
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 11 wrz 2016, 18:16

Panowie, orientuje się ktoś czy są tam jakieś zaworki, czujniki, które mogą się przycinać, zabrudzić etc. Może można to jakoś wyczyścić...

Auto mam od dwóch tygodni, i do piątku było wszystko ok, i ot tak w piątek wspomaganie zaczęło się dziwnie zachowywać. W lewo mogę kręcić jednym palcem, w prawo natomiast trzeba się przyłożyć, ale nie zawsze. Czasem pół obrotu idzie ciężko, a dalej normalnie. Często jak włącze wsteczny, to idzie luźno, tak jakby momentalnie opór ustępuje. Jakaś siła wspomagania jednak jest, ale tak około 30% (jedną ręką da się kręcić). Pozatym mam wrażenie że przy wyższych prędkościach, kierownica obraca się zbyt luźno (nie jeździłem wcześniej A6, nie wiem, może tttm ;) , ale z servotronikiem miałem do czynnienia, i zazwyczaj było tak że jadąc pomału było luźno, jadąc szybciej, był większy opór)

Samo wspomaganie nie wyje, nie skrzypi, płynu jest max...
Na moje oko, jest jakiś problem z elektroniką, sterowaniem siłą wspomagania...
Może idzie się tego pozbyć, wyłączyć... niech by sobie było tradycyjne wspomaganie

zajden
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2016, 18:22
Lokalizacja: Ostrowiec

Post autor: zajden » 04 lis 2016, 18:32

witam
ja mam jak kolega wcześniej, w prawo wszystko OK w lewo lipa, im bardziej zimny tym gorzej. do pewnego momentu nie chce iść potem tak jakby przeskakiwało. mechanik twierdzi że to zaworek przy maglownicy, ale wolę się upewnić żeby się nie okazało że maglownica wymieniona a to wina pompy.
miał ktoś podobnie??

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 04 lis 2016, 18:36

zajden u Ciebie bardziej to wygląda na rozdzielacz w maglownicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga