[A6 C5] wspomaganie kierownicy servotronic
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
[A6 C5] wspomaganie kierownicy servotronic
Witam wszystkch audimaniakow :mrgreen:
Mam problem ze wspomaganiem kierownicy od pewnego czasu zle działa servotronic tzn kierownica chodzi ciezej niz powinna czasem nawet przez kilka sekund jak włącze auto niema wspomagania a czasem jest ok i przez chwile kierownica chodzi lekko i jeszcze gdy dodam gazu i krece kierownica to słychac dziwny dzwiek i niewiem co to moze byc Prosze o pomoc
z góry dziekuje i Pozdrawiam
Mam problem ze wspomaganiem kierownicy od pewnego czasu zle działa servotronic tzn kierownica chodzi ciezej niz powinna czasem nawet przez kilka sekund jak włącze auto niema wspomagania a czasem jest ok i przez chwile kierownica chodzi lekko i jeszcze gdy dodam gazu i krece kierownica to słychac dziwny dzwiek i niewiem co to moze byc Prosze o pomoc
z góry dziekuje i Pozdrawiam
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
Kolego ja mam podobne objawy z tym wspomaganiem a mianowicie w miejscu chodzi dobrze a przy obciążeniach np na zakrętach z górki jakoś ciaściej chodzi ale działa . a do tego ja się silnik nagrzaje to zaczyna buczeć przy skręcie , zauważylem ze mam troche za dużo płynu w zbiorniczku poniezaz po rozgrzaniu jest ponad max, jak znajde troche czasu to wyciągne nadmiar i zobacze co dalej, bo jak czytałem w instrukcji o tym servotronicu i o jego awarii to objawy również podchodzą
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
Może ja się nie znam , moze servotronic to coś innego niz zwykłe wspomaganie w audi , ale wspomaganie to teoretycznie czysta hydraulika więc wątpie by vag coś tu pomógł. Pisze to ponieważ mam ten sam problem. Mam A6 C5 2.7 T Q i na wolnych obrotach nie ma wspomagania na obrotach żedu 1000 juz działa. Mechanik obejrzal zawieszenie stwierdził małe pękniecie osłony przekładni ale nic poza tym i stwierdził że to ewidentnie wina pompy. Oby się nie mylił ponieważ zamówiłem juz nową ori pompę z serwisu. Niestety mam takie szczeście ze patrząc na allegro do większości audiczek nowa pompa to koszt żedu 350 zł bez koła pasowego u mnie 1200
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
- Doc
- Administrator
- Posty: 2680
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Cześć.
Ja mam prawie to samo
Problem ze wspomaganiem na zimnym (wrzesień temperatura: +10C ). Jak skręca w lewo to albo jest bardzo ciężko skręcić albo w ogóle się nie da, w prawo normalnie działa wspomaganie.
Jak się chwilę odczeka to zaczyna łapać normalnie po włączeniu silnika , tak za ok. 3 minuty.
Lato (lipiec temperatura: +28C ) i wszystko jest ok!
Płyn wspomagania został wymieniony i jest go tyle ile trzeba. VAG nie wypluwa żadnych błędów.
Myślę, że jest rozwalona pompa wspomagania, lub zawór na maglownicy.
(zatkane, zajechane zaworki)
Jeśli będę miał kasę, pójdę do warsztatu (Warszawa).
Ja mam prawie to samo
Problem ze wspomaganiem na zimnym (wrzesień temperatura: +10C ). Jak skręca w lewo to albo jest bardzo ciężko skręcić albo w ogóle się nie da, w prawo normalnie działa wspomaganie.
Jak się chwilę odczeka to zaczyna łapać normalnie po włączeniu silnika , tak za ok. 3 minuty.
Lato (lipiec temperatura: +28C ) i wszystko jest ok!
Płyn wspomagania został wymieniony i jest go tyle ile trzeba. VAG nie wypluwa żadnych błędów.
Myślę, że jest rozwalona pompa wspomagania, lub zawór na maglownicy.
(zatkane, zajechane zaworki)
Jeśli będę miał kasę, pójdę do warsztatu (Warszawa).
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
Panowie, orientuje się ktoś czy są tam jakieś zaworki, czujniki, które mogą się przycinać, zabrudzić etc. Może można to jakoś wyczyścić...
Auto mam od dwóch tygodni, i do piątku było wszystko ok, i ot tak w piątek wspomaganie zaczęło się dziwnie zachowywać. W lewo mogę kręcić jednym palcem, w prawo natomiast trzeba się przyłożyć, ale nie zawsze. Czasem pół obrotu idzie ciężko, a dalej normalnie. Często jak włącze wsteczny, to idzie luźno, tak jakby momentalnie opór ustępuje. Jakaś siła wspomagania jednak jest, ale tak około 30% (jedną ręką da się kręcić). Pozatym mam wrażenie że przy wyższych prędkościach, kierownica obraca się zbyt luźno (nie jeździłem wcześniej A6, nie wiem, może tttm , ale z servotronikiem miałem do czynnienia, i zazwyczaj było tak że jadąc pomału było luźno, jadąc szybciej, był większy opór)
Samo wspomaganie nie wyje, nie skrzypi, płynu jest max...
Na moje oko, jest jakiś problem z elektroniką, sterowaniem siłą wspomagania...
Może idzie się tego pozbyć, wyłączyć... niech by sobie było tradycyjne wspomaganie
Auto mam od dwóch tygodni, i do piątku było wszystko ok, i ot tak w piątek wspomaganie zaczęło się dziwnie zachowywać. W lewo mogę kręcić jednym palcem, w prawo natomiast trzeba się przyłożyć, ale nie zawsze. Czasem pół obrotu idzie ciężko, a dalej normalnie. Często jak włącze wsteczny, to idzie luźno, tak jakby momentalnie opór ustępuje. Jakaś siła wspomagania jednak jest, ale tak około 30% (jedną ręką da się kręcić). Pozatym mam wrażenie że przy wyższych prędkościach, kierownica obraca się zbyt luźno (nie jeździłem wcześniej A6, nie wiem, może tttm , ale z servotronikiem miałem do czynnienia, i zazwyczaj było tak że jadąc pomału było luźno, jadąc szybciej, był większy opór)
Samo wspomaganie nie wyje, nie skrzypi, płynu jest max...
Na moje oko, jest jakiś problem z elektroniką, sterowaniem siłą wspomagania...
Może idzie się tego pozbyć, wyłączyć... niech by sobie było tradycyjne wspomaganie
witam
ja mam jak kolega wcześniej, w prawo wszystko OK w lewo lipa, im bardziej zimny tym gorzej. do pewnego momentu nie chce iść potem tak jakby przeskakiwało. mechanik twierdzi że to zaworek przy maglownicy, ale wolę się upewnić żeby się nie okazało że maglownica wymieniona a to wina pompy.
miał ktoś podobnie??
ja mam jak kolega wcześniej, w prawo wszystko OK w lewo lipa, im bardziej zimny tym gorzej. do pewnego momentu nie chce iść potem tak jakby przeskakiwało. mechanik twierdzi że to zaworek przy maglownicy, ale wolę się upewnić żeby się nie okazało że maglownica wymieniona a to wina pompy.
miał ktoś podobnie??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga