Eksploatacja turbin
Eksploatacja turbin
Witam mam pytanie do znawców przy jakich obrotach zalacza sie biturbo w 2.7 230km i jak to jest z tym chlodzeniem bo wszyscy w kolo każą mi czekac gdy zaparkuje do wychlodzenia turbiny mechanik powiedział ze 30s ktoś inny ze minuta a dobry kolega twierdzi ze po dluzszej trasie nawet 5 min ! Chcialem dowiedziec sie ile w tym prawdy na allegro widzialem nowa oryginslna za 15000 zl czy to mozliwe zeby az taka droga byla Pzdr
Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 00:50 przez sewn8, łącznie zmieniany 1 raz.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: turbiny
Po kolei:sewn8 pisze:Witam mam pytanie do znawców przy jakich obrotach zalacza sie biturbo w 2.7 230km i jak to jest z tym chlodzeniem bo wszyscy w kolo każą mi czekac gdy zaparkuje do wychlodzenia turbiny mechanik powiedział ze 30s ktoś inny ze minuta a dobry kolega twierdzi ze po dluzszej trasie nawet 5 min ! Chcialem dowiedziec sie ile w tym prawdy na allegro widzialem nowa oryginslna za 15000 zl czy to mozliwe zeby az taka droga byla Pzdr
Turbiny pracuje od momentu załączenia silnika, ale ciśnienie robocze uzyskuje przy 1700-1800 obr/min.
Należy pamiętać: nie wolno intensywnie eksploatować auta gdy silnik jest zimny - to zabije turbo tak samo jak nie wystudzenie sprężarek przed zgaszeniem silnika, o czym dalej;
Turbiny należy wystudzić - przeznaczamy na to około minuty, ale należy pamiętać: jeżeli po zjechaniu z trasy jechaliśmy używając zazwyczaj niskich i średnich obrotów - to już wystudziliśmy turbiny. Sprężarka jest smarowana olejem i chłodzona wodą, wiec podejście że potrzeba aż pięciu minut by ostudzić turbinki jest nieuzasadnione.
Jeżeli jeÂździmy tylko po mieście, z umiarkowanymi prędkościami obrotowymi agregatu, to turbiny nie wymagają studzenia
I należy pamiętać, wszystkie zawory i czujniki odpowiedzialne za sterowanie i pracę turbin muszą być sprawne - cały dolot musi być szczelny. Wyhamowane wirniki i przeładowania również niszczą sprężarki
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 23:38 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Turbina to się obraca w zależności od ilości przepływających spalin po stronie gorącej i wyhamowywana jest gwałtownie a nie po jakimś tam czasie aż się zatrzymamy bo inaczej to by nadal pompowała na postoju i zawór wyrównujący ciśnienie po obu stronach przepustnicy na postoju nadal by był otwarty a tak nie jest.
Chodzi o powolne wychłodzenie żeliwnej obudowy turbiny żeby czasem przy szybkim obniżeniu temperatury po zatrzymaniu nie nabawić się pęknięcia.
Po spokojnej jeÂździe nie ma potrzeby ale jeśli dobrze używało się pedału gazu przed zatrzymaniem to dobrze jest zostawić auto na jałowym na około minutę lub dłużej w zależności jak bardzo używaliśmy gazu.
Chodzi o powolne wychłodzenie żeliwnej obudowy turbiny żeby czasem przy szybkim obniżeniu temperatury po zatrzymaniu nie nabawić się pęknięcia.
Po spokojnej jeÂździe nie ma potrzeby ale jeśli dobrze używało się pedału gazu przed zatrzymaniem to dobrze jest zostawić auto na jałowym na około minutę lub dłużej w zależności jak bardzo używaliśmy gazu.
zgadza sie to co pisze kolega fassi1 turbo wychładzamy po agresywnej jeździe gdzie turbo pracuje na swoich max obrotach. Dla chetnych - sprawdzcie sobie jak juz bedzie ciemno to mała rundka po uliczkach w rajdowym stylu i zaraz po zatrzymaniu (nie gasimy silnika) otwieramy maske i zerkamy na turbo bedzie wygladala jak by ktoś wyjoł ją z pieca kowalskiego rozgrzana do czerwoności.
proponuje jeszcze dla sopkoju zamontowac w pełni elastyczny przewod zasilający olej - w silnikach 1.8t i 2.7t cienka rurka sztywna lubiła sie z czasem zapiekac gdzie dochodziło do braku smarowania turbiny poniewaz szła przy kolektorze wydechowym. na ebay mozna znaleśc takie cuda za kilkadziesiąt $ ale z kolega poziek z zaprzyjaźnionego klubu a4-klub znaleźliśmy patent na to i przewod kosztował nas po 30 zł w firmie dorabiającej węże hydrauliczne w oplocie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga