sewn8 pisze:Witam mam pytanie do znawców przy jakich obrotach zalacza sie biturbo w 2.7 230km i jak to jest z tym chlodzeniem bo wszyscy w kolo każą mi czekac gdy zaparkuje do wychlodzenia turbiny mechanik powiedział ze 30s ktoś inny ze minuta a dobry kolega twierdzi ze po dluzszej trasie nawet 5 min

! Chcialem dowiedziec sie ile w tym prawdy na allegro widzialem nowa oryginslna za 15000 zl czy to mozliwe zeby az taka droga byla

Pzdr
Po kolei:
Turbiny pracuje od momentu załączenia silnika, ale
ciśnienie robocze uzyskuje przy 1700-1800 obr/min.
Należy pamiętać:
nie wolno intensywnie eksploatować auta gdy silnik jest zimny - to zabije turbo tak samo jak nie wystudzenie sprężarek przed zgaszeniem silnika, o czym dalej;
Turbiny należy wystudzić - przeznaczamy na to około minuty, ale należy pamiętać: jeżeli po zjechaniu z trasy jechaliśmy używając zazwyczaj niskich i średnich obrotów - to już wystudziliśmy turbiny. Sprężarka jest smarowana olejem i chłodzona wodą, wiec podejście że potrzeba aż pięciu minut by ostudzić turbinki jest nieuzasadnione.
Jeżeli jeÂździmy tylko po mieście, z umiarkowanymi prędkościami obrotowymi agregatu, to turbiny nie wymagają studzenia
I należy pamiętać, wszystkie zawory i czujniki odpowiedzialne za sterowanie i pracę turbin muszą być sprawne - cały dolot musi być szczelny. Wyhamowane wirniki i przeładowania również niszczą sprężarki 