Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Eksploatacja turbin

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
sewn8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2013, 18:01
Lokalizacja: Gliwice

Eksploatacja turbin

Post autor: sewn8 » 05 lip 2013, 01:24

Witam mam pytanie do znawców przy jakich obrotach zalacza sie biturbo w 2.7 230km i jak to jest z tym chlodzeniem bo wszyscy w kolo każą mi czekac gdy zaparkuje do wychlodzenia turbiny mechanik powiedział ze 30s ktoś inny ze minuta a dobry kolega twierdzi ze po dluzszej trasie nawet 5 min !!! Chcialem dowiedziec sie ile w tym prawdy na allegro widzialem nowa oryginslna za 15000 zl czy to mozliwe zeby az taka droga byla ?? Pzdr
Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 00:50 przez sewn8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: turbiny

Post autor: Naprawa Audi A6 » 05 lip 2013, 14:31

sewn8 pisze:Witam mam pytanie do znawców przy jakich obrotach zalacza sie biturbo w 2.7 230km i jak to jest z tym chlodzeniem bo wszyscy w kolo każą mi czekac gdy zaparkuje do wychlodzenia turbiny mechanik powiedział ze 30s ktoś inny ze minuta a dobry kolega twierdzi ze po dluzszej trasie nawet 5 min !!! Chcialem dowiedziec sie ile w tym prawdy na allegro widzialem nowa oryginslna za 15000 zl czy to mozliwe zeby az taka droga byla ?? Pzdr
Po kolei:
Turbiny pracuje od momentu załączenia silnika, ale ciśnienie robocze uzyskuje przy 1700-1800 obr/min.
Należy pamiętać: nie wolno intensywnie eksploatować auta gdy silnik jest zimny - to zabije turbo tak samo jak nie wystudzenie sprężarek przed zgaszeniem silnika, o czym dalej;
Turbiny należy wystudzić - przeznaczamy na to około minuty, ale należy pamiętać: jeżeli po zjechaniu z trasy jechaliśmy używając zazwyczaj niskich i średnich obrotów - to już wystudziliśmy turbiny. Sprężarka jest smarowana olejem i chłodzona wodą, wiec podejście że potrzeba aż pięciu minut by ostudzić turbinki jest nieuzasadnione.
Jeżeli jeÂździmy tylko po mieście, z umiarkowanymi prędkościami obrotowymi agregatu, to turbiny nie wymagają studzenia <okok>

I należy pamiętać, wszystkie zawory i czujniki odpowiedzialne za sterowanie i pracę turbin muszą być sprawne - cały dolot musi być szczelny. Wyhamowane wirniki i przeładowania również niszczą sprężarki <okok>
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 23:38 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 09 lip 2013, 18:28

super...z tym ze po ostrej jezdzie chodzi raczej o smarowanie turbiny a nie jej schłodzenie!!!!!!w związku z tym ze ma ogromne obroty potrzebuje chwili by je wyhamować i aby w tym czasie była nadal smarowana
wystarczy ok 30 s

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lip 2013, 23:47

Turbina to się obraca w zależności od ilości przepływających spalin po stronie gorącej i wyhamowywana jest gwałtownie a nie po jakimś tam czasie aż się zatrzymamy bo inaczej to by nadal pompowała na postoju i zawór wyrównujący ciśnienie po obu stronach przepustnicy na postoju nadal by był otwarty a tak nie jest.
Chodzi o powolne wychłodzenie żeliwnej obudowy turbiny żeby czasem przy szybkim obniżeniu temperatury po zatrzymaniu nie nabawić się pęknięcia.
Po spokojnej jeÂździe nie ma potrzeby ale jeśli dobrze używało się pedału gazu przed zatrzymaniem to dobrze jest zostawić auto na jałowym na około minutę lub dłużej w zależności jak bardzo używaliśmy gazu.

Gość

Post autor: Gość » 16 wrz 2013, 18:54

zgadza sie to co pisze kolega fassi1 turbo wychładzamy po agresywnej jeździe gdzie turbo pracuje na swoich max obrotach. Dla chetnych - sprawdzcie sobie jak juz bedzie ciemno to mała rundka po uliczkach w rajdowym stylu i zaraz po zatrzymaniu (nie gasimy silnika) otwieramy maske i zerkamy na turbo bedzie wygladala jak by ktoś wyjoł ją z pieca kowalskiego rozgrzana do czerwoności.

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 16 wrz 2013, 19:06

A ja się zgodzę z kolegąkeri11, tu chodzi o smarowanie turbin .Do schłodzenia turbin po zgaszeniu silnika służy elektryczna(dodatkowa)pompka wody.
340KM i 500NM :)

platinium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:50
Lokalizacja: sulejówek

Post autor: platinium » 02 sty 2014, 22:14

proponuje jeszcze dla sopkoju zamontowac w pełni elastyczny przewod zasilający olej - w silnikach 1.8t i 2.7t cienka rurka sztywna lubiła sie z czasem zapiekac gdzie dochodziło do braku smarowania turbiny poniewaz szła przy kolektorze wydechowym. na ebay mozna znaleśc takie cuda za kilkadziesiąt $ ale z kolega poziek z zaprzyjaźnionego klubu a4-klub znaleźliśmy patent na to i przewod kosztował nas po 30 zł w firmie dorabiającej węże hydrauliczne w oplocie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga