Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Wycierające się wałki po paru tyś. km?

Silniki wysokoprężne
tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

[ AFB 2.5 150 KM] Wycierające się wałki po paru tyś. km?

Post autor: tibu » 30 cze 2013, 13:21

5tys km temu uszczelnialem silnik z góry sciągałem pokrywy i robiłem kosmetyke, wymieniełem samoregulatory i całą bizuterię tak dla pewności i utrzymania kultury pracy przez następne xxx tyś km.
Ostatnio tak z ciekawości odkręciłem korek wlewu oleju i się trochu wystraszyłem, na tych krzywkach co widać pojawiają się ślady wiadomo jakie.
Jak to jest z tymi wałkami one poprostu mają wytrzymać tyle i dość? Nawet sprawna hydraulika i reszta nie potrafi ich utrzymać?
Odme nie wymieniałem, pożądnie umyłem i wysuszyłem wygladala jak nowa. Co się więc może dziać?
dodam że auto ma juz 245000 przejechane

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 30 cze 2013, 14:53

w moim audi jeszcze jak ojciec nim jeÂździł wytarły się wałki i auto było robione w starym serwisie (był autoryzowany czy.stary) audi i vw więc im zaufałem. audi przejechało niespełna 1500km do Norwegii i wałki się zaczęły wycierać. Błąd serwisu,gdyż nie sprawdzili odmy,należało ją wymienić i znów cały remont. Ojciec się wkurzył i kupił nowy silnik z 2003 roku jeżdżony w automacie z przebiegiem 140tys km,pompę regenerował na wszelki wypadek i wymienił rozrząd i do teraz audi jeÂździ. Na tym silniku ma przebieg ok 190tys km,ale stan licznikowy pokazuje już 300tyś. Ciężko przy sprzedaniu aby ktoś uwierzył,że ma taki przebieg,bo są "znawcy". Mówię ludziom,że niech zadzwonią do BOSCH'a w Bydgoszczy tam był wymieniany silnik i leżą papiery. Od tamtego czasu wszystko chodzi ładnie pięknie,wszystko z silnikiem robione na czas i wszystko chodzi miodzio. Silnik mam 2.5 TDI 155km AYM-2003rok.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 01 lip 2013, 19:36

Hydropopychacze i dÂźwigienki wymienia się.....
Jednak wymiany można dokonać tylko i wyłącznie przy idealnym stanie wałków. W innym przypadku, jeżeli będą choć trochę widoczne ślady zużycia, destrukcja silnika/ etc wałków jest nie do uniknięcia.
Kiedyś czytałem że aby zachować długowieczność tego silnika , wymienia się obligatoryjnie, przy drugiej wymianie rozrządu, dÂźwigienki zaworowe i hydro... ale pod warunkiem ich idealnego stanu
W w/w przypadku wymienia się przy okazji odmę jeżeli stary typ, jeżeli nowy myje. Do tego czy stary czy nowy typ odmy należy wymienić zaworki zwrotne w podstawie filtra. Warunek konieczny długowieczności.

Zobacz co się dzieje jeżeli masz nierówności, jakiekolwiek, na krzywkach. Przychodzą nowe niewylatane dÂźwigienki, idealne i w pierwszym momencie zaczynają szlifować, na nowo dopasowując się do aktualnego stanu.
To dopasowanie w niektórych przypadkach prowadzi do przyspieszonego zużycia co efektem może być obraz bruzdania wypolerowanych powierzchni...
Wiesz jak wygląda wykres zużycia w maszynach......

Na osi rzędnych (strzałka pozioma) jest czas, ilość cykli. Na odciętych (pionowa) zużycie.
Patrząc od pkt. 0 wykres idzie pod kątem 45st, to jest docieranie, następnie pod kątem 10 st to jest normalna eksploatacja a kąt 10 st jest bo przecież części się zużywają. Potem następuje szybie zużycie wykres wchodzi w 70st.
Stopnie to oczywiście dla zobrazowania, może to w niektórych przypadkach się zmieniać ale generalnie tak jest.

Jeżeli wałki są na końcu 10 st (pkt2) to już niedaleko do destrukcji…..Wiecie o czym mówię? Siłą rzeczy staje się to normalne.

To tak po gwoli wykładu. :p
Taka normalość :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 01 lip 2013, 23:00

tak właśnie myślałem...za bardzo się napaliłem, myśląc że walki są idealne a na 2 krzywkach robily się takie kropki wrzery Myślełem że to bedzie chodzić przynajmniej 50 tyś ;/...PóÂźniej dopiero sobie uświadmoiłem że wszystko nowe a wałki nie wytrzymują idealnej pracy hydropopychaczy.
Dzięki za zobrazowanie i post dużo mówi;)

Co w takiej sytuacji zrobić? wymienić teraz same wałki ?
Czy dojeÂździć do zimy ? i wszytko wypieprzyć?
Myślałem tez o kapitalce czyli wyciągną silnik rozebrać i nowe wszystko tj. pierścienie, panewki korbowodowe, pompa oleju?, obróbka głowic zaworów, nowe uszczelniacze, regeneracja turbiny itd? w dodatku leje mi z pod misy to by to zrobił jak należy od podstaw?
Opłaca sie taka zabawa? Sprzedać to mi szkoda bo auto piękne, a tak to by się jeÂździło jak tralala dalej.
Jakie to są koszta? 5tys by starczylo na części ?
Pierścienie 600, panewki 300, obróbka i uszczelniacze z 300, uszczelki z 300, pompa oleju?..turbina 700 wałki i reszta 2500?
ehhh przeraża...

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 01 lip 2013, 23:51

Witam !
Ostatnio robiłem Lublina II 400 tys. przejechane na mineralu 15W40. Konstrukcja wałka i dÂźwigienek jak w 2,5. Praktycznie bez zużycia. Polska myśl techniczna przoduje <lol> .
pzdr

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 lip 2013, 00:10

spth pisze:Witam !
Ostatnio robiłem Lublina II 400 tys. przejechane na mineralu 15W40. Konstrukcja wałka i dÂźwigienek jak w 2,5. Praktycznie bez zużycia. Polska myśl techniczna przoduje .
Przoduje bo ty wiesz że ma 400....a my........
najgorszy jest poprzedni właściciel

...a my..tylko myślimy że mamy 186tys a tak naprawdę dużo dużo więcej.... oczywiście nie generalizje i żeby nikt tego sobie nie wziął do serca)
2,5 powstał w czasach kiedy mentalność była taka.. lać i jeÂździć ..nie sprostano myślowo tej jednostce....pewnie niektórzy się z tym zgodzą.
tibu pisze:Pierścienie 600, panewki 300, obróbka i uszczelniacze z 300, uszczelki z 300, pompa oleju?..turbina 700 wałki i reszta 2500?
ehhh przeraża...
Komplet wałków, dÂźwigienek i hydro to myślę 4 tys, a za jakiś czas dojdzie jeszcze rozrząd ok 1500pln (pompa, paski i inne pierdoły z olejami włącznie i pewnie w 1500 się nie zmieścisz) bo przecież nie założysz na wpół zużytego .

Nie wiem może coś na przekładkę np BAU....poczytaj na forum

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 02 lip 2013, 02:14

ja jeśli bym miał wywalać kasę na remont to bym tego nie zrobił. Mam 2.5 i ciężko teraz sprzedać,a jeśli by mi padł silnik jak kiedyś mojemu ojcu,bo mam po nim audi to bym robił przekładkę na 1.9,wydasz może troszkę więcej na silnik,stary sprzedasz i potem lepiej samochód sprzedać,a wiem o tym,że ciężko,sam nie mogę sprzedać,choć naprawdę mam przebiegu 190tyś,a na liczniku 300tyś,naprawdę..mam włożony silnik od 2003r AYM,bo 2x się wytarły wałki jak napisałem i nowy silnik. Jeśli chcesz zostać przy 2.5 to zostać,ale ja bym kupił rozbitego angola z tyłu i przekładka,albo w Polsce walonego z tyłu lub lekko z przodu i robił swapa na 1.9,ale to moje zdanie. Potem może wyjść Ci na lepsze.

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 02 lip 2013, 19:15

Witam kolegów moje wałeczki wykręciły 370 tyś km i są do wymiany ale czytając różne posty to powinny być dawno wymienione <zalamka>

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 03 lip 2013, 21:08

narazie zobacze jak się sytuacja potoczy;)...
żeby dojeździł do zimy to bedzie dobrze, a później bede grzebał...
sprzedać bedzie ciężko, przekładke? a jakby wsadził1.9 ajm? robił tak ktoś? ale tez niewiadomo na co się trafi

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 03 lip 2013, 22:03

motor 1.9 jest bardzo dobry ale w tej masie jest słaby to nie v6.

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 03 lip 2013, 22:05

do przekładki jest firma zajmująca się na allegro nawet się reklamuje,dają gwarancję,nawet załatwiają części choć pewnie drożej. a czy drożej wyjdzie? jeśli się sprzeda stare jakieś części to też coś będzie,kupić rozbitego audika lub angola,wymienić rozrząd i montować razem z elektryką itd. 1.9 dużo szybciej schodzą niż 2.5 i każdy maniak audi to wie,a wypas 2.5 wrzucić do 1.9 to już jest kosa moim zdaniem. jeśli bym miał u siebie remont to robiłbym przekładkę.

[ Dodano: 2013-07-03, 22:07 ]
mechanizator66 pisze:motor 1.9 jest bardzo dobry ale w tej masie jest słaby to nie v6.
co do słabości to bym nie powiedział ;p radzi sobie,kumpel ma a6 1.9 po swapie z 2.5 to naprawdę byłem w szoku,bo miałem takie samo podejście,że za słaby. Naprawdę daje radę! I ile oszczędniejszy!

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 03 lip 2013, 22:19

Ktoś tu mówi o przekładaniu samych głowic np od silnika BAU do poczciwego AKE i to będzie działać?

mechanizator66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2013, 13:16
Lokalizacja: Głogów

Post autor: mechanizator66 » 03 lip 2013, 22:22

kolego nie wciskaj kitu chyba z góry.

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 03 lip 2013, 23:23

[ Dodano: 2013-07-03, 22:07 ]
mechanizator66 pisze:motor 1.9 jest bardzo dobry ale w tej masie jest słaby to nie v6.
co do słabości to bym nie powiedział ;p radzi sobie,kumpel ma a6 1.9 po swapie z 2.5 to naprawdę byłem w szoku,bo miałem takie samo podejście,że za słaby. Naprawdę daje radę! I ile oszczędniejszy![/quote]
Witam !
Może 1,9 daje radę, ale radości z jazdy to na tym nie ma. Podstawową jednostką powinien być ( przynajmniej w gnojówce) 2,5 TDI. Co z tego, że 1,9 podkręci się na większą moc. Kto da gwarancję na trwałość motoru. Legendy o przebiegach 1,9 bazuja na SDI. W TDI czym większa moc - tym mniejszy przebieg.
pzdr

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 04 lip 2013, 08:43

czyli najlepsze wyjście swap gowicz bau na blok afb, rozumiem że juz tak ktos to robił i jest to opisane na forum czy? jest to poprostu plug&play?
"Jakie to są kosztaa? sprawnych głowic, mniej/wiecej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja