Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 obr/m

Silniki wysokoprężne
lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

[ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 obr/m

Post autor: lobo94 » 27 cze 2013, 10:27

Witam, zrobiłem logi statyczne ale nie wiem,czy dobrze,ponieważ tutorial z którego chciałem skorzystać został usunięty to oparłem się na innej stronie czymś podobnym.
Problem mam taki,że auto niekiedy ma problem z mocą,tzn. dochodzi do 3 000 obr/min i nie chce się wkręcić tak jakby coś go przydusiło albo coś w tym stylu. I w tym momencie mogę wrzucić na wyższy bieg ale nie mogę zredukować (automat). Proszę o pomoc.
Dodam jeszcze,że to nie ma znaczenia,czy silnik jest zimny,czy jest ciepły po prostu w każdej chwili to może stać się. Trochę to jest nie bezpiecznę,ponieważ ostatnio jechałem i było wszystko ok ale przyszło mi do wyprzedzania Tira i tu zonk, brak mocy i nie umiem wyprzedzić.

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B2 907 401 J  
   Component:  2.5l/4VTEDC 0000AG D07  
   Coding: 01016
   Shop #: WSC 02325
   00005059 130 106LC150_1.V79266921284
3 Faults Found:
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
            P1649 - 35-00 - -
00575 - Intake Manifold Pressure
            11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal to Low - Intermittent
Readiness: N/A

Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 927 156 ER 
   Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
18228 - Pressure Control Valve 2 (N216): Short to Plus
            P1820 - 35-10 - - - Intermittent
17086 - Transm. Control Module Electrical Malfunction (SAE) or Control Module Defective (VAG)
            P0702 - 35-10 - - - Intermittent
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
            P1850 - 35-10 - - - Intermittent

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 614 517 G  
   Component: ABS/ESP front       1728
   Coding: 06457
   Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 ___ Ăś4_ ___
   Note: Excessive Comm Errors

Address 15     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 959 655 M  
   Component: Airbag 8.4E         5003
   Coding: 0000306
   Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 920 933 G  
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D11
   Coding: 00060
   Shop #: WSC 05311
   WAUZZZ4B32N138261     AUZ7Z0B2111490
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            49-10 - No Communications - Intermittent

Address 35     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 962 258 D  
   Component: Zentralverriegelung D35
   Coding: 06721
   Shop #: WSC 00001
2 Faults Found:
01561 - Left Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 37     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 919 887 E  
   Component: BNS 4.2 H05    BNO 0060
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
            00-00 -  -

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 035 186 G  
   Component: concert II  GRO    0008
   Coding: 00011
   Shop #: WSC 02325
No fault code found.

End   -------------------------------------------------------
a tutaj daje logi,które uzyskałem.

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131846.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131847.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131848.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131849.html

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 28 cze 2013, 06:23

Miałem podobnie. Najpierw wymieniłem przepływomierz a następnie oddałem turbinę do regeneracji. Teraz śmiga dobrze ale poza tymi rzeczami które mi dolegały to równie dobrze morze być zawór N75 lub coś innego
Obrazek

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 28 cze 2013, 08:50

przede wszystkim to pokasuj wszystkie błedy,bo trochę ich wyskoczyło,i zobacz które powrócą.możesz mieć problem z zaworkiem N75.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 28 cze 2013, 09:52

Przepływkę wymieniłem, błędy skasowałem i nic nie wyskoczyło tak jak za każdym razem ale po jakimś tam czasie,kursie znowu pojawiają się. Można jakoś zobaczyć,tzn sprawdzić zaworek N75? Bo jak próbowałem wytworzyć podciśnienie lub ciśnienie na tym zaworku przez zassysanie powietrza to w obie strony przelatuje. Mi też coś się zdaję,że turbinka może zacinać się, ta zmienna geometria. Ale właśnie nie wiem jak to sprawdzić. Chciałem także zaślepić EGR ale nie miałem pojęcia jak się dostać do niego,bo od dołu są dwie śruby, chyba na klucz 13 ale nie mam jak tam dojść,eh.. Max1985, a ile kosztowała Ciebie regeneracja i gdzie ją robili? Bo widzę,że dość blisko mieszkamy to może po sąsiedzku jakoś bym to załatwił. A znowu żeby upewnić się,czy na 100% to przepływka to też nie mam jak pożyczyć ze sprawnej Audicy

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 28 cze 2013, 21:35

lobo94 pisze:Mi też coś się zdaję,że turbinka może zacinać się, ta zmienna geometria.
1. Włącz Vaga 011bs, idź pod maskę i obserwuj ruchy sztangi- powinna cyklicznie się podnosić i opadać- dosyć energicznie w całym zakresie.
lobo94 pisze:Chciałem także zaślepić EGR ale nie miałem pojęcia jak się dostać do niego
2. poluzuj dwa imbusy 6-ki przy kolektorze ssącym (łącznik z egr-em) i wsuń kawałek blaszki i skręć( blaszka może być wykonana chociażby z puchy browarowej, ale pamiętaj !!- musi być po WARCE <radocha> -jej szerokość= odstępowi śrub)). Po tym zabiegu wykonaj 003bs lub statycznie- obojętne. Ja bym od tego zaczął. pzdr.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 28 cze 2013, 21:43

Dobra, to jutro skocze do garażu i sprawdzę ruchy sztangi,a dodatkowo zrobię filmik i wrzucę go tutaj. A co do zaślepienia EGRu to nie będzie za cienka ta blaszka aluminiowa po piwku? To nie muszę wyciągać całego EGRu ? Hmm ? <mysli>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 28 cze 2013, 22:11

lobo94 pisze: A co do zaślepienia EGRu to nie będzie za cienka ta blaszka aluminiowa po piwku?
W celach edukacyjnych- nie. Jeżeli zaślepisz przelot spalin temperatura w tym miejscu nie będzie wysoka. Dla świętego spokoju możesz odpiąć wtyczkę od N18- wywali błąd, ale sobie go potem skasujesz.

ps. Nie wiem czy mimo młodego wieku jesteś majsterkowiczem, ale jeśli tak to priorytetem dla Ciebie powinno być doregulowanie kąta wtrysku celem ochrony pompy wtryskowej- aż dziw że nie wspominasz o problemie z rozruchem. Musisz go przyspieszyć co najmniej o 5-7 stopni, co może skutkować nawet przestawieniem paska na kole pompy o jeden ząbek.

Zrób co Ci zaproponowałem i pochwal się nowymi logami. pzdr.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 28 cze 2013, 22:15

Jestem z wykształcenia elektromechanikiem :) No to prawda,że nie kiedy ciężko pali. Ok. poszukam jakiegoś poradnika co i jak :)
jutro coś dodam nowego.
P.S szukałem jak ustawić kąt wtrysku paliwa ale nic specjalnego nie znalazłem. Miałby ktoś jakiś "tutorial" ?

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 29 cze 2013, 09:33

lobo94 pisze:P.S szukałem jak ustawić kąt wtrysku paliwa ale nic specjalnego nie znalazłem. Miałby ktoś jakiś "tutorial" ?
tutaj znajdziesz wszystko co potrzebujesz,również to,że nie powinno sie na stałe zaślepiać EGR-a. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez gacuś, łącznie zmieniany 1 raz.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 29 cze 2013, 10:19

Wlasnie kiedys widzialem,ze pogorszy się zaslepieniem parametry. Ale myslalem zeby wyciagnac egr i mam srodek do usuwania nagaru itd i chcialem go wyczyscic :( ale kłopotliwie się wyciąga,bo nie mam jak od dolu go odkrecic :(

[ Dodano: 2013-06-29, 13:37 ]
a więc tak, pierwszy skan błędów wyszło od groma.. Więc wziąłem prostownik i z godzinkę ładowałem aku,bo miał 11.78V. Usunąłem jeden błąd 575,a resztę zostawiłem tak jak było. Jak akuś miał ponad 12V to zrobiłem kolejny skan błędów i wszystko znikło. Chociaż z tym się uporałem. Teraz wezmę się za obserwację sztangi turbiny ale to można na zimnym silniku sprawdzić tak? Dodam wieczorkiem filmik jak pracuje sztanga. Będę jechał zatankować i załatwić kilka spraw to go rozgrzeje do 90*C to zrobię kolejne logi i też dodam.

Tutaj dodaje filmik z pracy sztangi ;

Praca sztangi

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 cze 2013, 17:39

No faktycznie, w żadnym przypadku nie może być takich skoków.
Najlepiej to rozłączyć sterowanie od turbo i ręcznie sprawdzić czy kierownice chodzą bez oporów, a wygląda na to że nie...że się zawiesza w pewnym momencie i dlatego masz to co masz i tak się dzieje że łapie zawieche w czasie jazdy.

W takim przypadku może będzie trzeba turbinę wymontować i przeczyścić kierownice VNT i wszystko wróci do normy.
Tak myślę

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 29 cze 2013, 17:47

citrin, dziękuje :) A są jakieś problemy z wymontowaniem Turbiny? Na coś trzeba uważać ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 cze 2013, 18:57

Problemem może być jedynie strona gorąca , śruby mogą być zapieczone.

Czyszczenie turbo jednak dałbym do fachowca który już to robił i wie jak się zabrać. Koszt nie wiem 200, 300 coś w tym stylu.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 29 cze 2013, 21:44

A jest gdzieś jakiś TUT jak wyjąć ? Bo bym pierw na sucho przestudiował to :D

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 cze 2013, 23:29

na sucho to masz rozkręcić to ustrojstwo i paluszkiem se pofiglować...ops <lol>
powachlować
Od razu powinieneś wyczuć czy się przycina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja