Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVG 1.9 110 KM] olej z kolektora ssącego

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

[ AVG 1.9 110 KM] olej z kolektora ssącego

Post autor: MotoRider » 21 cze 2013, 23:18

witam,
jakis czas temu rozciekł mi sie silnik, wyglądało na uszczedlke górną pokrywy zaworów. Wymieniłem ją ale po jakims czasie auto zostawiało olej na ziemi. Myślałem ze to wina uszczelki bo kupiłem zamiennik z febi ale okazało sie ze to z kolektora cieknie i zalewa cały silnik

Czy to jest normalne ze w kolektorze jest olej? czy moze jest cos uszkodzone i dlatego ten olej wypycha??

odziwo turbo suche (minimlne ilości oleju) a egr czysciutki
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 22 cze 2013, 00:16

MotoRider pisze:Czy to jest normalne ze w kolektorze jest olej? czy moze jest cos uszkodzone i dlatego ten olej wypycha??
Normalne, ale nie w takiej ilości że zalewa Ci silnik. Demontuj kolektor i szukaj przyczyny zwiększonego wycieku.
Jak dokładnie to zrobić i czego szukać, proszę kolegów o uzupełnienie.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 22 cze 2013, 13:49

dokładnie, należałoby szukać od miejsca wycieku jeżeli jest to w tym przypadku kolektor dolotowy to demontaż i jego obadanie. najpewniejsza droga oleju do niego poprzez intercooler a wcześniej turbo i wreszcie odpowietrzenie pokrywy zaworów. nie ma co od razu przesądzać o uszkodzonym uszczelnieniu turbo, warto też sprawdzić połączenia wszystkich przewodów, i pytanie czy auto kopci przy rozruchu i po nagrzaniu silnika? czy dużo oleju ubywa? wątków w tym temacie jest wiele

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 22 cze 2013, 14:11

Witam !
Jedyne miejsce przed kolektorem gdzie olej może sie dostawac to turbina. Prawdopodobnie będzie do wymiany. Co prawda każda turbina "daje" olejem, ale gdy jest to dużą ilość to zwiastuje jej koniec. Następnie ssący trzeba uszczelnić gdyż wyciek to jedno, drugie masz mniejsze doładowanie i tym samym mniejszą moc motoru.
pzdr

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 22 cze 2013, 22:07

Turbo pod tym względem można bardzo prosto sprawdzić wyjmując wąż odmy z rury łączącej turbo z przepływomierzem a dziurę zaślepić, końcówkę węża odmy włożyć do jakiegoś pojemnika w którym będzie się zbierał ewentualny olej, pojemnik najlepiej ze swobodnym odpowietrzeniem. Pozostaje obserwować czy pojawi się olej w dolocie

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 24 cze 2013, 01:40

okazuje sie jednak ze to chyba nie waliło z kolektora bo wymieniłem uszczelke i dalej widze pod autem po jezdzie kropki oleju

Bede musiał doporzadku umyc ten silnik i dopiero szukać bo mam juz wymienioną uszczelke pokrywy zaworów i kolektora ssącego

[ Dodano: 2013-06-24, 18:52 ]
umyłem go wstępnie a z tego co widac to olej zbiera sie na sprężarce klimy i potem skapuje na ziemie
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 28 cze 2013, 04:15

ja miałem coś podobnego u siebie w afn, u mnie olej walił z dołu turba, demontowałem głowicę i przy skręcaniu nie dokręciłem dobrze tego przewodu metalowego który odprowadza olej z turba (z góry jest zasilanie olejem jak mniemam) no i nie był dobrze dokręcony kolektor wydechowy ale z niego raczej nie waliłoby olejem bo skąd tam olej w każdym bądÂź razie sprawdÂź ten metalowy przewód co wchodzi do turba od dołu tylko że jak masz sprężarkę klimy której ja nie posiadam to ciężko będzie Ci coś zobaczyć ale w każdym bądÂź razie jeśli nie z dolotu ani spod pokrywy zaworów to jeszcze stamtąd może ciec olej.

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 03 lip 2013, 01:47

u mnie ten przewód jak i samo turbo suchutkie a w tym momencie wygląda to na uszczelke pod głowicą, umyje go dokładnie i bede dalej obserwował <uoee>
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Awatar użytkownika
karol2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:18
Lokalizacja: Lewin Brzeski

Post autor: karol2 » 16 lip 2013, 11:39

Mi w AJMie ciapie z EGRa, ale to chyba normalna przypadłość <nerwus> silnik cały uwalony dośc tak sobie właśnie pod EGRem i tam dalej w stronę kabiny. Oleju nie ubywa więc od czasu do czasu przeczyszczę ile się da i nie przejmuje się tym za bardzo. W dolocie też dużo się nie zbiera, po prostu nalot to chyba jeszcze zdrowe turbo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga