witam,
jakis czas temu rozciekł mi sie silnik, wyglądało na uszczedlke górną pokrywy zaworów. Wymieniłem ją ale po jakims czasie auto zostawiało olej na ziemi. Myślałem ze to wina uszczelki bo kupiłem zamiennik z febi ale okazało sie ze to z kolektora cieknie i zalewa cały silnik
Czy to jest normalne ze w kolektorze jest olej? czy moze jest cos uszkodzone i dlatego ten olej wypycha??
odziwo turbo suche (minimlne ilości oleju) a egr czysciutki
[ AVG 1.9 110 KM] olej z kolektora ssącego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
[ AVG 1.9 110 KM] olej z kolektora ssącego
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Normalne, ale nie w takiej ilości że zalewa Ci silnik. Demontuj kolektor i szukaj przyczyny zwiększonego wycieku.MotoRider pisze:Czy to jest normalne ze w kolektorze jest olej? czy moze jest cos uszkodzone i dlatego ten olej wypycha??
Jak dokładnie to zrobić i czego szukać, proszę kolegów o uzupełnienie.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
dokładnie, należałoby szukać od miejsca wycieku jeżeli jest to w tym przypadku kolektor dolotowy to demontaż i jego obadanie. najpewniejsza droga oleju do niego poprzez intercooler a wcześniej turbo i wreszcie odpowietrzenie pokrywy zaworów. nie ma co od razu przesądzać o uszkodzonym uszczelnieniu turbo, warto też sprawdzić połączenia wszystkich przewodów, i pytanie czy auto kopci przy rozruchu i po nagrzaniu silnika? czy dużo oleju ubywa? wątków w tym temacie jest wiele
Witam !
Jedyne miejsce przed kolektorem gdzie olej może sie dostawac to turbina. Prawdopodobnie będzie do wymiany. Co prawda każda turbina "daje" olejem, ale gdy jest to dużą ilość to zwiastuje jej koniec. Następnie ssący trzeba uszczelnić gdyż wyciek to jedno, drugie masz mniejsze doładowanie i tym samym mniejszą moc motoru.
pzdr
Jedyne miejsce przed kolektorem gdzie olej może sie dostawac to turbina. Prawdopodobnie będzie do wymiany. Co prawda każda turbina "daje" olejem, ale gdy jest to dużą ilość to zwiastuje jej koniec. Następnie ssący trzeba uszczelnić gdyż wyciek to jedno, drugie masz mniejsze doładowanie i tym samym mniejszą moc motoru.
pzdr
Turbo pod tym względem można bardzo prosto sprawdzić wyjmując wąż odmy z rury łączącej turbo z przepływomierzem a dziurę zaślepić, końcówkę węża odmy włożyć do jakiegoś pojemnika w którym będzie się zbierał ewentualny olej, pojemnik najlepiej ze swobodnym odpowietrzeniem. Pozostaje obserwować czy pojawi się olej w dolocie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
okazuje sie jednak ze to chyba nie waliło z kolektora bo wymieniłem uszczelke i dalej widze pod autem po jezdzie kropki oleju
Bede musiał doporzadku umyc ten silnik i dopiero szukać bo mam juz wymienioną uszczelke pokrywy zaworów i kolektora ssącego
[ Dodano: 2013-06-24, 18:52 ]
umyłem go wstępnie a z tego co widac to olej zbiera sie na sprężarce klimy i potem skapuje na ziemie
Bede musiał doporzadku umyc ten silnik i dopiero szukać bo mam juz wymienioną uszczelke pokrywy zaworów i kolektora ssącego
[ Dodano: 2013-06-24, 18:52 ]
umyłem go wstępnie a z tego co widac to olej zbiera sie na sprężarce klimy i potem skapuje na ziemie
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
ja miałem coś podobnego u siebie w afn, u mnie olej walił z dołu turba, demontowałem głowicę i przy skręcaniu nie dokręciłem dobrze tego przewodu metalowego który odprowadza olej z turba (z góry jest zasilanie olejem jak mniemam) no i nie był dobrze dokręcony kolektor wydechowy ale z niego raczej nie waliłoby olejem bo skąd tam olej w każdym bądÂź razie sprawdÂź ten metalowy przewód co wchodzi do turba od dołu tylko że jak masz sprężarkę klimy której ja nie posiadam to ciężko będzie Ci coś zobaczyć ale w każdym bądÂź razie jeśli nie z dolotu ani spod pokrywy zaworów to jeszcze stamtąd może ciec olej.
Mi w AJMie ciapie z EGRa, ale to chyba normalna przypadłość
silnik cały uwalony dośc tak sobie właśnie pod EGRem i tam dalej w stronę kabiny. Oleju nie ubywa więc od czasu do czasu przeczyszczę ile się da i nie przejmuje się tym za bardzo. W dolocie też dużo się nie zbiera, po prostu nalot to chyba jeszcze zdrowe turbo?
