Wymiana maglownicy Audi A6 C6.
a) nasadki 10 ( 12 kątna ) , 13 , 16 , 19 ( 12 kątna )
b) grzechotka , kilka przedłużek
c) klucze oczkowe 10 , 19 , 22.
1. Odkręcamy krzyżak/przegub kolumny kierowniczej od maglownicy oraz gumową osłonę. (Widać czerwone namalowane strzałki.)
2. Z prawej strony odkręcamy końcówkę drążka (podnosimy auto na lewarku , nie ma potrzeby zdejmowania koła) i lewej strony (zdejmujemy koło) odkręcamy końcówkę drążka.
3. Zdejmujemy plastikowe podszybie.
4. We wnęce na podszybiu są 2 śruby , pierwsza od strony kierowcy na 10 (12kątną) , druga od strony pasażera 19 (12kątna) znajduje się pod małym ustrojstwem przykręconym trzema nakrętkami na klucz 10
5. 3 śruba (najgorsze dojście) trzymająca maglownicę jest od spodu i tu przydaję się kanał w garażu.
6. Z lewej strony gdzie mamy zdjęte koło w nadkolu demontujemy osłonę maglownicy (jedna nakrętka na 10 kluczyk i 1 plastikowy kołek).
7. Wysuwamy maglownicę ok 10cm w lewą stronę i odkręcamy przewody ciśnieniowe ( klucz 19 i 22 ).
8. Odłączamy wtyczkę od czujnika przy maglownicy. PAMIĘTAJCIE! Ten sam czujnik, zawór. Oring'i zawsze trzymają.
9. Wyjmujemy maglownicę.
10. Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności od demontażu .
----------------------------------------------------
krzyżak/przegub...
----------------------------------------------------
górna, strona pasażera, 3 nakrętki na 10 kluczyk
----------------------------------------------------
19 klucz (12kątny)
---------------------------------------------------
górna strona kierowcy, nasadka 10 (12kątna) , śruba jest pod pompą hamulcowa.
--------------------------------------------------
Zdjęcie przed śrubą:
To jest 3 śruba trzymająca maglownicę , dojście z kanału lub podnośniku , śruba na 10 (12kątna) , znajduje się nad wydechem przy silniku 2.7 TDI / 3.0 TDI.
-------------------------------------------------
Zdemontować osłonę maglownicy. 1 nakrętka na 10 i 1 plastikowy kołek. Po tym zabiegu mamy dobry dostęp do maglownicy gdzie odkręcamy przewody ciśnieniowe i kostkę od czujnika.
Uważaj i zmień ten sam czujnik maglownicy SERVOTRONIC. Trzymają dwie śrubki i podkładka. Nie trzeba zmieniać oringów, uszczelek. Próbka ze zdjęciem:
Ps2.
Czyścimy zbiornik i węże z płynem wspomagania podczas nowej lub zregenerowanej maglownicy. Proponuję Wam również zmianę nowych drążków i końcówek kierowniczych. Na koniec ustawienie zbieżności.