Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALG 2.8 193 KM] swap z 2.8 na 2.4

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

[ ALG 2.8 193 KM] swap z 2.8 na 2.4

Post autor: janekA6quattro » 10 maja 2013, 22:29

Witam Panowie! Robię odwrotność tego co montowali poprzednicy czyli swap z padniętego 2.8 na zdrowe 2.4 po lifcie.Swap zlecę mechanikowi ale mam kilka pytań żebym mógł mu coś podpowiedzieć. mianowicie kupiłem anglika z silnikiem 2.4 quattro i manualu a ja mam 2.8 z 1997r też quattro i manualu. W tym 2.4 polaczek ,,pożyczył i zapomniał oddać,, rurę co leci ok kolektorów aż do pierwszego tłumika(czyli katy z sondami). mój ma tylko sondę przed katem a jak się domyślam to ten poliftowy ma sondę przed i za katem. I tu jest pierwsze pytanię bo nie wiem czum zastąpić ten tłumik z sondami. Czy ten mój da się jakoś przerobić i oszukać drugą sondę czy muszę owy kawałek kupić od polifta z 4sondami? Mój osprzęt też muszę zastąpić tym od 2.4? Ja mam przepustnicę na linkę a tam jest elektroniczna i jak myszę założyć tą elektroniczną to czy da radę? <mysli> no i owy polaczek zajumał coś co nie wiem czym było. Znajdowało sie to tuż przy pompie ABS(ma też ESP) w takim koszyczku.Obok jest też zbiorniczek z płynem od wspomagania. Auto normalnie paliło więc się domyślam że to nic poważnego ale może być to potrzebne do swapa. Może wiecie co to mogło zniknąć <nerwus> Kupiłem 2.4 ponieważ oprucz silnika potzrebowałem napędu a oglądane 2.8 były zajechane lub daleko.pozdrawiam
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 maja 2013, 07:53

Sondy diagnostyczne "wyciąć" z ECu i z głowy problem, co do przepustnicy DBW, to albo silnik 2.4 "pójdzie" na Twoim osprzęcie z 2.8 i ECU z 2.8, albo osprzęt z 2.4 wraz z ECU musisz przełożyć.
Ja bym od początku założył, że wkładam silnik/osprzęt/ECU z 2.4, a ECu dał tylko do wycięcia tych sond za katami.

janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janekA6quattro » 12 maja 2013, 01:03

dzięki kolego. Ma ktoś jeszcze jakieś info lub robił taki myk zeby silnik z 2.4 poszedł na osprzęcie z 2.8. No i ta elektroniczna przepustnica.ech... <zalamka>
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 12 maja 2013, 09:40

Zmieniasz kolektor i przepustnice na tą z 2,8. Elektronika powinna zadziałać bo przepływna zarejestruje mniejszy przepływ powietrza i powinno grać.
Kiedyś montowałem silnik 2.2 zamiast 2.0 i działało ok. Jak będą problemu to zostanie przełożyć wiązkę i sterownik, albo chip tuning ;)

janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janekA6quattro » 12 maja 2013, 23:02

dzięki kolego.czekam na odpowiedż innych klubowiczów.kazio234, świetne subaru i ten bulgot z pod mask <okok> i:)

[ Dodano: 2013-05-16, 00:02 ]
zacząłem oglądać silniki 2.8 i znalazłem takie mało ulane o oznaczeniu apr i jeden ładny o AMX. Wyczytałem na forum że tego AMX też tak bezproblemowo się nie założy.masakra żeby coś dobrego znaleÂźć
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja