[ ALG 2.8 193 KM] Rozjazd na bankach oraz poranne dymienie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
[ ALG 2.8 193 KM] Rozjazd na bankach oraz poranne dymienie
Witam serdeczni.
Mam problem z rozjazdami banków rzędu nawet do 2 ms przy ostrej jeÂździe.
Opisze od początku co było zrobione. Autko kupione 2 lata temu i jeÂździło na Stadu 300+. Obecnie zrobione zostało:
- wtryski Hana 2001 green
- filtry FL i FC wymieniane co 10 000km
- nowy ORI czujnik temp
- wymieniona odma i ezektor
- powymieniane wężyki od podciśnienia (zmienna geometria dolotu działa)
- nowe świece NGK wraz z przewodami WN
- nowa cewka zapłonowa
- nowe ORI sondy lambda 2 szt
- uszczelnienie silnika (uszczelki pokrywy zaworów, nastawnika, zaślepki wałka, simering wału).
Mam rozjazd na bankach pomimo kompensacji na listwach. A co gorsza w Vagu widać, korekty krótkie banków również znacznie się różnią zarówno na PB jak i na LPG. Bank 1 jedzie na ubogo a Bank 2 na bogato, po przełączeniu na LPG jest to jeszcze bardziej widoczne. Miałem raz rozpinany rozrząd i podejrzewam, że był złożony bez blokady i bez luzowania kół wałków. Czy może być to powodem różnicy czasów wtrysku widocznych w AC Gas Synchro oraz różnicy krótkich korekt widocznych w vagu??
Dodam jeszcze że gdy odpalam autko po nocy lekkko kopci na niebiesko i towarzyszy temu jeszcze zapach benzyny tak jakby przelewał
z góry dzięki za pomoc i porady
Mam problem z rozjazdami banków rzędu nawet do 2 ms przy ostrej jeÂździe.
Opisze od początku co było zrobione. Autko kupione 2 lata temu i jeÂździło na Stadu 300+. Obecnie zrobione zostało:
- wtryski Hana 2001 green
- filtry FL i FC wymieniane co 10 000km
- nowy ORI czujnik temp
- wymieniona odma i ezektor
- powymieniane wężyki od podciśnienia (zmienna geometria dolotu działa)
- nowe świece NGK wraz z przewodami WN
- nowa cewka zapłonowa
- nowe ORI sondy lambda 2 szt
- uszczelnienie silnika (uszczelki pokrywy zaworów, nastawnika, zaślepki wałka, simering wału).
Mam rozjazd na bankach pomimo kompensacji na listwach. A co gorsza w Vagu widać, korekty krótkie banków również znacznie się różnią zarówno na PB jak i na LPG. Bank 1 jedzie na ubogo a Bank 2 na bogato, po przełączeniu na LPG jest to jeszcze bardziej widoczne. Miałem raz rozpinany rozrząd i podejrzewam, że był złożony bez blokady i bez luzowania kół wałków. Czy może być to powodem różnicy czasów wtrysku widocznych w AC Gas Synchro oraz różnicy krótkich korekt widocznych w vagu??
Dodam jeszcze że gdy odpalam autko po nocy lekkko kopci na niebiesko i towarzyszy temu jeszcze zapach benzyny tak jakby przelewał
z góry dzięki za pomoc i porady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Sondy na bank sprawne, ładnie oscylują w zakresie od 0 - 1V. Wiec mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu. Gdzie znajduje się miejsce blokowania wału w V6 oraz jak poluzować koła wałków. Blokada już do mnie jedzie zabieram się za to sam bo przestałem wierzyć w umiejętności okolicznych mechaników.
Jak do tej pory to oprócz wymiany simeringu na wale wszystko robiłem sam wiec pora na krok dalej i ustawienie rozrządu samemu tak jak książka pisze.
Właśnie wracam z pomiaru ciśnienia na cylindrach i jestem zadowolony:
1-14,5
2-13,5
3-13,5
4-14
5-13
6-13,5
Jeżeli mógłby mi ktoś wskazać miejsce blokady wału i jak poluzować te koła od wałków ( czy się je jakoś zbija lub jakąś inna metodę ) będę wdzięczny
Jak do tej pory to oprócz wymiany simeringu na wale wszystko robiłem sam wiec pora na krok dalej i ustawienie rozrządu samemu tak jak książka pisze.
Właśnie wracam z pomiaru ciśnienia na cylindrach i jestem zadowolony:
1-14,5
2-13,5
3-13,5
4-14
5-13
6-13,5
Jeżeli mógłby mi ktoś wskazać miejsce blokady wału i jak poluzować te koła od wałków ( czy się je jakoś zbija lub jakąś inna metodę ) będę wdzięczny
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
W grupie 27 w polach 3 i 4 z tego co czytałem można zaobserwować zmiany zmiennych faz rozrządu. Ale dla pewności screen
a tak poza tematem to ma ktoś może dokładny pól i grup w vagu dla silnika ALG??
[ Dodano: 2013-05-10, 16:00 ]
Panowie nikt się więcej nie wypowie??? jest możliwość sprawdzenia ustawienia rozrządu w ALG???
a tak poza tematem to ma ktoś może dokładny pól i grup w vagu dla silnika ALG??
[ Dodano: 2013-05-10, 16:00 ]
Panowie nikt się więcej nie wypowie??? jest możliwość sprawdzenia ustawienia rozrządu w ALG???
no porób screeny z kanału jak mowisz 27 , a najlepiej kanaly 26-29 dla pewnosci. Ale co ty screen zrobiłeś na zgaszonym silniku ?
Przy zapalonym musi być .
[ Dodano: 2013-05-11, 09:51 ]
Blokadę wału wkręca się w otwór w bloku idąc mniej więcej za podstawą filtra oleju , na wysokości środkowego cylindra. U mnie jest tam zaślepka na śrubkę "6" , w innych wersjach V6 sąpdoobno czujniki które trzeba wykręcić.
Do ściągnięcia kół rozrządu są specjalne ściągacze. Których jak wiadomo prawie nikt nie ma. Ja u siebie próbowałem puknąć gumowym młotkiem , warto tak spróbować , ale pewnie tak nie zejdzie. A najpewniejszy jest metalowy młotek , nie za mały , jedno-dwa precyzyjne uderzenia od czoła , ale nie po zębach .
Koła siedzą na tych stożkach tak ,że albo są zblokowane , albo pukniesz i odrazu spadają.
[ Dodano: 2013-05-11, 09:52 ]
Jakie są te różnice w czasach miedzy bankami ? Daj zrzuty z kanalów 6 i 7 .
Przy zapalonym musi być .
[ Dodano: 2013-05-11, 09:51 ]
snoopi21 pisze:Jeżeli mógłby mi ktoś wskazać miejsce blokady wału i jak poluzować te koła od wałków ( czy się je jakoś zbija lub jakąś inna metodę ) będę wdzięczny
Blokadę wału wkręca się w otwór w bloku idąc mniej więcej za podstawą filtra oleju , na wysokości środkowego cylindra. U mnie jest tam zaślepka na śrubkę "6" , w innych wersjach V6 sąpdoobno czujniki które trzeba wykręcić.
Do ściągnięcia kół rozrządu są specjalne ściągacze. Których jak wiadomo prawie nikt nie ma. Ja u siebie próbowałem puknąć gumowym młotkiem , warto tak spróbować , ale pewnie tak nie zejdzie. A najpewniejszy jest metalowy młotek , nie za mały , jedno-dwa precyzyjne uderzenia od czoła , ale nie po zębach .
Koła siedzą na tych stożkach tak ,że albo są zblokowane , albo pukniesz i odrazu spadają.
[ Dodano: 2013-05-11, 09:52 ]
Jakie są te różnice w czasach miedzy bankami ? Daj zrzuty z kanalów 6 i 7 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
ÂŻaden młotem, zwykły mały ściągacz do łożysk, np. trójramienny.tkamicki5 pisze:o ściągnięcia kół rozrządu są specjalne ściągacze. Których jak wiadomo prawie nikt nie ma. Ja u siebie próbowałem puknąć gumowym młotkiem , warto tak spróbować , ale pewnie tak nie zejdzie. A najpewniejszy jest metalowy młotek , nie za mały , jedno-dwa precyzyjne uderzenia od czoła , ale nie po zębach .
Koła siedzą na tych stożkach tak ,że albo są zblokowane , albo pukniesz i odrazu spadają.
kazio234 pisze:ÂŻaden młotem, zwykły mały ściągacz do łożysk, np. trójramienny.tkamicki5 pisze:o ściągnięcia kół rozrządu są specjalne ściągacze. Których jak wiadomo prawie nikt nie ma. Ja u siebie próbowałem puknąć gumowym młotkiem , warto tak spróbować , ale pewnie tak nie zejdzie. A najpewniejszy jest metalowy młotek , nie za mały , jedno-dwa precyzyjne uderzenia od czoła , ale nie po zębach .
Koła siedzą na tych stożkach tak ,że albo są zblokowane , albo pukniesz i odrazu spadają.
takim ściągaczem pewnie tez da radę. Nie chodzi mi o młot 5 kg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Witam.
Nie robiłem screenów tylko postanowiłem zrobić logi. Oto one
Logi na postoju przy pracującym silniku na PB
Log (0 - 006,027,026)
Log (1 - 006,007,026)
Logi z jazdy na PB
Log (0 - 006,027,026)
Log z jazdy na LPG
Log (0 - 006,007,009)
Oraz jak kogoś interesuje plik csv z AC
Przód i tak muszę zrzucić bo chyba pada mi napinacz paska wielorowkowego, a że do wymiany rozrządu zostało troszkę ponad 10000 to zrobię wszystko tak jak się należy. ÂŚciągacz do łożysk mam wiec nie będzie problemu z poluzowaniem kół wałków. Rozumiem że przy poluzowaniu kół blokada ma być już założona ?
Proszę o ocenę tych logów i z góry stawiam duuuże piwo za pomoc :D
Nie robiłem screenów tylko postanowiłem zrobić logi. Oto one
Logi na postoju przy pracującym silniku na PB
Log (0 - 006,027,026)
Log (1 - 006,007,026)
Logi z jazdy na PB
Log (0 - 006,027,026)
Log z jazdy na LPG
Log (0 - 006,007,009)
Oraz jak kogoś interesuje plik csv z AC
Przód i tak muszę zrzucić bo chyba pada mi napinacz paska wielorowkowego, a że do wymiany rozrządu zostało troszkę ponad 10000 to zrobię wszystko tak jak się należy. ÂŚciągacz do łożysk mam wiec nie będzie problemu z poluzowaniem kół wałków. Rozumiem że przy poluzowaniu kół blokada ma być już założona ?
Proszę o ocenę tych logów i z góry stawiam duuuże piwo za pomoc :D
Log z jazdy na PB robiłeś nie kasujac adaptacji ? Bank 2 idzie na PB za bogato , ale zapewne dlatego że ma wypracowaną korektę +8,6 na gazie. Wygląda to tak jakby Bank 2 miał słabsze zasilenie w LPG ( np. dalsza droga od reduktora ). Jak masz zasilone strony silnika w LPG ?
Log z jazdy na PB powinieneś poprzedzić kasowaniem adaptacji ( widoczne w kanale 7 ) poprzez wykasowanie błędów nawet gdy ich nie ma. Następnie zrobić kilkadziesiąt km tylko na PB i dopiero wtedy zrobić log na PB tak z 5 minut gdzie jedziesz normalnie ale również i do odcięcia.
[ Dodano: 2013-05-12, 21:10 ]
zmienne fazy działają ok , rozrządu z tego co widać bym nie winił.
Log z jazdy na PB powinieneś poprzedzić kasowaniem adaptacji ( widoczne w kanale 7 ) poprzez wykasowanie błędów nawet gdy ich nie ma. Następnie zrobić kilkadziesiąt km tylko na PB i dopiero wtedy zrobić log na PB tak z 5 minut gdzie jedziesz normalnie ale również i do odcięcia.
[ Dodano: 2013-05-12, 21:10 ]
zmienne fazy działają ok , rozrządu z tego co widać bym nie winił.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Logi faktycznie robione bez kasowania korekt. Spoko jutro postaram się zrobić logi jeszcze raz. Zasilanie w LPG wygląda tak że od filtra fazy lotnej mam dłuższy wąż do banku 2 ( cyl 4-6) a krótszy do banku 1 ( cyl 1-3). Ale raczej powinno być wszystko ok ze względu na kompensacje. Co do rozrządu tak jak pisałem wyżej i tak będę zmieniał bo muszę zwalać przód. Dzięki za pomoc
snoopi21 pisze:Logi faktycznie robione bez kasowania korekt. Spoko jutro postaram się zrobić logi jeszcze raz. Zasilanie w LPG wygląda tak że od filtra fazy lotnej mam dłuższy wąż do banku 2 ( cyl 4-6) a krótszy do banku 1 ( cyl 1-3). Ale raczej powinno być wszystko ok ze względu na kompensacje. Co do rozrządu tak jak pisałem wyżej i tak będę zmieniał bo muszę zwalać przód. Dzięki za pomoc
moze ta kompensacja jest niewystarczająca albo wężem o za małej srednicy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga