Witam
mam taki problem iż w zimie wyłączyłem kompresor od kimy, przyszło lato ok raz czy dwa sie włączył ale ostatnio jak próbowałem to się już nie chciał włączać , jakoś sie włóczył przejechałem kilka km i dalej się wyłączył i od tej chwieli nie mogę go włączyć, dziś byłem dobić klime bo myślałem ze już nie łapie bo dawno nie dobijałem, dobiłem i nic dalej sie nie włączy ktoś może miał coś takiego
problem z Klimatyzacja
problem z Klimatyzacja
Jarek
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pozwolę sobie podpiąć i zapytać, czy po wymianie czujnika wciąż siedzi błąd, który trzeba skasować vagiem? (błąd był, skasowałem, potem wymieniłem czujnik)
Chodzi mi o to, że właśnie nabiłem klimę i wymieniłem czujnik, a klima wciąż nie wstaje (przy okazji trybu eco również nie da się wyłączyć). Do kompa muszę fatygować kolegę i nie wiem czy zawracać znów gitarę..
Chodzi mi o to, że właśnie nabiłem klimę i wymieniłem czujnik, a klima wciąż nie wstaje (przy okazji trybu eco również nie da się wyłączyć). Do kompa muszę fatygować kolegę i nie wiem czy zawracać znów gitarę..

2002 Audi A6 Avant 1,9 TDI
1996 Passat Variant 1,9 TDII
1996 Passat Variant 1,9 TDII
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego, jeżeli wymieniłeś czujnik i nabiłeś klimatyzację to powinna ona ruszyć bez żadnego problemu - nie ważne że istnieje błąd w pamięci, ważne że w momencie uruchamiania on nie istnieje.benny80 pisze:Pozwolę sobie podpiąć i zapytać, czy po wymianie czujnika wciąż siedzi błąd, który trzeba skasować vagiem? (błąd był, skasowałem, potem wymieniłem czujnik)
Chodzi mi o to, że właśnie nabiłem klimę i wymieniłem czujnik, a klima wciąż nie wstaje (przy okazji trybu eco również nie da się wyłączyć). Do kompa muszę fatygować kolegę i nie wiem czy zawracać znów gitarę..
Kolegę warto fatygować, bo być może problem niedomagania klimatyzacji nie był spowodowany poprzez sam czujnik, lecz przez jego okablowanie. Niech Kolega się podłączy, wykasuje błędy i niech sprawdzić czy na powrót się nie pokażą. Po takim sprawdzeniu będzie można myśleć co dalej robić aby uruchomić klimatyzację

Już to zrobiłem, temp zewnętrzna ok, ale tym razem komp zgłasza błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji, tego przy kompresorze.. grrr! Zaczynam się zastanawiać czy to prawda, czy tylko kasy nawydaję niepotrzebnie przez humory kompa w aucie..kot919 pisze:(..)
Kolegę warto fatygować, bo być może problem niedomagania klimatyzacji nie był spowodowany poprzez sam czujnik, lecz przez jego okablowanie. Niech Kolega się podłączy, wykasuje błędy i niech sprawdzić czy na powrót się nie pokażą. Po takim sprawdzeniu będzie można myśleć co dalej robić aby uruchomić klimatyzację
Ten czujnik chyba można spiąć na krótko, gdzieś o tym słyszałem.. Czy wtedy sprężarka powinna ruszyć?
2002 Audi A6 Avant 1,9 TDI
1996 Passat Variant 1,9 TDII
1996 Passat Variant 1,9 TDII
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Możesz spróbować odłączyć wtyczkę od czujnika (znajduje się on w chłodnicy klimatyzacji) i zewrzeć we wtyczce piny 3 i 4 (przy okazji sprawdź multimetrem rezystancję pomiędzy pinem 3 i 4 oraz 1 i 2 w czujniku)benny80 pisze:Ten czujnik chyba można spiąć na krótko, gdzieś o tym słyszałem.. Czy wtedy sprężarka powinna ruszyć?
Podłącz VAGa - skasuj błąd i zobacz czy nie zwraca go ponownie. Jeżeli błąd zniknie, to albo uciekł ci czynnik z układu, albo czujnik jest uszkodzony. Jeżeli nie zniknie, to możliwe, że jest uszkodzenie okablowania tego czujnika - daj znać to najwyżej podeślę Ci jak sprawdzić okablowanie

- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Ostatnio przerabiałem to samo. Nie można było włączyć klimy czy jak wolicie wyłączyć trybu ECON. Znajomy wymienił czujnik w A4 C6 1.9TDI na nowy i bez zmian. Przyjechał do mnie. Po podłączeniu VAG pokazał mi taki błąd:
00819 - High Pressure Sensor (G65) 30-00 - Open or Short to Plus
Co by wskazywało na problem z instalacją elektryczną. Jak się okazało padła najtańsza, a tym samym najłatwiejsza rzecz do sprawdzenia - bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika działa od razu.
00819 - High Pressure Sensor (G65) 30-00 - Open or Short to Plus
Co by wskazywało na problem z instalacją elektryczną. Jak się okazało padła najtańsza, a tym samym najłatwiejsza rzecz do sprawdzenia - bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika działa od razu.
No u mnie niestety wciąż problem nie rozwiązany, gdyż po pierwsze mam czujnik 3 pinowy. Próbowałem go zwierać ale wywaliłem tylko bezpiecznik - oczywiście wymieniłem na nowy.
Cały problem jednak w tym, że sprawdzałem 4 (cztery!) czujniki o tym samym numerze (sic!) i żaden nie pasuje. Albo gwint jest inny, albo króciec (kołnierz) za długi, itd. Sprawdzałem zarówno nowy czujnik prosto z IC, a także używki wymontowane z innego C5, no i jestem w kropce ;?
Szukałem jeszcze teraz w necie i znalazłem podobny problem u kogoś z przed roku, niestety bez rozwiązania. A wszystko wygląda tak, jakby tej części kołnierza miało nie być:
![Obrazek]()
Nie wiem już co z tym fantem zrobić, czy kupić i obciąć (100zł w IC) licząc że zadziała, czy co robić... Spotkał się ktoś może z taką sytuacją?
Cały problem jednak w tym, że sprawdzałem 4 (cztery!) czujniki o tym samym numerze (sic!) i żaden nie pasuje. Albo gwint jest inny, albo króciec (kołnierz) za długi, itd. Sprawdzałem zarówno nowy czujnik prosto z IC, a także używki wymontowane z innego C5, no i jestem w kropce ;?
Szukałem jeszcze teraz w necie i znalazłem podobny problem u kogoś z przed roku, niestety bez rozwiązania. A wszystko wygląda tak, jakby tej części kołnierza miało nie być:
Nie wiem już co z tym fantem zrobić, czy kupić i obciąć (100zł w IC) licząc że zadziała, czy co robić... Spotkał się ktoś może z taką sytuacją?
2002 Audi A6 Avant 1,9 TDI
1996 Passat Variant 1,9 TDII
1996 Passat Variant 1,9 TDII