[Inne] Po wymianie rozrządu same problemy
-
andreas.dz
[Inne] Po wymianie rozrządu same problemy
Witam Wszystkich, ja nowy na forum. Mam pytanie, czy ktoś miał problemy po wymianie rozrządu i wymianie wtrysku sterującego? Silnik AYM 155km. Kąt wtrysku początkowego był ustawiany i sprawdzane było na vagu i z tej strony raczej nie ma problemu. A objawy jakie się pojawiły to: rano zaczął dymić na siwo, ale przez chwilę. Głośno chodzi, a właśnie przed wczoraj nagle zaczął w czasie jazdy dymić na czarno nawet przy małej prędkości i zaczęło nim telepać i takie głuche stukanie. Po otworzeniu maski nieprzyjemne dÂźwięki dochodzą z okolic filtru powietrza. Czy ktoś może pomóc? Bo mechanicy u których zostawiłem auto błądzą we mgle i powinienem nie dawac im auta do poprawienia ale robili mi całą robotę i teraz dylemat - nowy mechanik nowe koszta, stary mechanik nie wiadomo jak to się skończy. Pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli przed robotą było ok to ewidentnie wina papraczy z warsztatu, jeśli nie radzą sobie z problemem to jedyne wyjście ponieść dodatkowe koszta i znaleÂźć innego ale za to prawdziwego fachowca, który stwierdzi co autu dolega. możesz spróbować tylko zdiagnozować problem i jeśli faktycznie coś spiepszyli dochodzić od nich naprawy bądÂź zwrotu kosztów poniesionych na naprawę. pewnie nie będzie to łatwe, musisz spróbować. powodzenia
-
0x4B25A
Pytanie. Po co wtrysk sterujący ktoś ruszał? Vag nie wszystko jest w stanie pokazać bynajmniej nie ustawienie rozrządu.
Zerknij na ustawienie konta wtrysku czy drastycznie się coś zmieniło.
W moim AVG wystarczyło by żebym ustawił kolo zamachowe w pozycji 0 (otwór przy skrzyni w miejscu styku silnika i skrzyni) i zdjąć osłonę górną rozrządu i sprawdzić czy jest na kresce do tego zobaczyć czy kont wtrysku zbyt mocno się nie zmienił ( troszkę na nowym pasku się zmienić musi inne wyciągnięcie paska) i już bym wiedział czy zwalone.
Niestety nie znam silników 2.5 Musisz sprawdzić gdzie kółka mają swoje znaki i zrobić podobnie tak jak ja bym to w swoim robił. Trzeba się podpytać właścicieli 2.5
Zerknij na ustawienie konta wtrysku czy drastycznie się coś zmieniło.
W moim AVG wystarczyło by żebym ustawił kolo zamachowe w pozycji 0 (otwór przy skrzyni w miejscu styku silnika i skrzyni) i zdjąć osłonę górną rozrządu i sprawdzić czy jest na kresce do tego zobaczyć czy kont wtrysku zbyt mocno się nie zmienił ( troszkę na nowym pasku się zmienić musi inne wyciągnięcie paska) i już bym wiedział czy zwalone.
Niestety nie znam silników 2.5 Musisz sprawdzić gdzie kółka mają swoje znaki i zrobić podobnie tak jak ja bym to w swoim robił. Trzeba się podpytać właścicieli 2.5
-
andreas.dz
W 2,5 V6 nie ma żadnych znaków, tylko trzeba zastosować odpowiednie blokady, jeśli tego nie ma, to jest bardzo duża szansa, że rozrząd został ustawiony Âźle, a co za tym idzie silnik będzie pracował nieprawidłowo i wydaje mi się, że jeśli silnik przed wymianą pracował poprawnie, to usterka o której piszesz została wywołana nieprawidłowym ustawieniem elementów rozrządu...według mnie nie ma szans na to, że przy przeprowadzenia tej naprawy zgodnie ze sztuką i przy zachowaniu wszelkich procedur silnik nie będzie pracował nieprawidłowo...przynajmniej u mnie tak było, wymiana rozrządu, odpowietrzenie układu wtryskowego i silnik zapalił od przysłowiowego strzału....potem jeszcze korekta ustawienia kąta wtrysku i o tym problemie można zapomnieć...
Czyli teoretycznie wkładając blokady w swoje miejsce jest szybka weryfikacja czy wszystko dobrze ustawione.
Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?
Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?
-
Matti-quattro
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2013, 11:09
- Lokalizacja: Kraków
andreas.dz miałem to samo.. oddałem auto bo robiłem rozrząd po odebraniu zaczeło cos stukać w prawej komorze silnika i zaczeło kopcic.. oddałem znowu bo nie podobało mi sie to i okazało sie ze urwała sie dzwigienka ( każdy mi to mówił ze to wina mechanika prawdo podobnie żle ustawił rozrząd ) i musiałem zrobić cała hydraulike wraz z wałkami (regeneracja) jak odebrałem wtedy po odpaleniu było cichutko i przyjemnie
ale jeszcze kopciło siwo niebiesko dlatego jeszcze regeneracja turbiny i mam nadzieje że bedzie juz wszystko OK:)
..wystarczy zablokować wał korbowy odpowiednią blokadą, a resztę będzie już można zobaczyć...tzn, czy otwór na kole pompy wtryskowej jest idealnie zgrany z właściwym otworem technologicznym i czy w wycięcia na wałkach rozrządu idealnie wchodzą stosowne płytki/blokady...wtedy zdobędziesz 100% pewność, czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo, czy też nie....dragon100 pisze:Czyli teoretycznie wkładając blokady w swoje miejsce jest szybka weryfikacja czy wszystko dobrze ustawione.
Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?









