Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Inne] Po wymianie rozrządu same problemy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
andreas.dz

[Inne] Po wymianie rozrządu same problemy

Post autor: andreas.dz » 31 mar 2013, 19:54

Witam Wszystkich, ja nowy na forum. Mam pytanie, czy ktoś miał problemy po wymianie rozrządu i wymianie wtrysku sterującego? Silnik AYM 155km. Kąt wtrysku początkowego był ustawiany i sprawdzane było na vagu i z tej strony raczej nie ma problemu. A objawy jakie się pojawiły to: rano zaczął dymić na siwo, ale przez chwilę. Głośno chodzi, a właśnie przed wczoraj nagle zaczął w czasie jazdy dymić na czarno nawet przy małej prędkości i zaczęło nim telepać i takie głuche stukanie. Po otworzeniu maski nieprzyjemne dÂźwięki dochodzą z okolic filtru powietrza. Czy ktoś może pomóc? Bo mechanicy u których zostawiłem auto błądzą we mgle i powinienem nie dawac im auta do poprawienia ale robili mi całą robotę i teraz dylemat - nowy mechanik nowe koszta, stary mechanik nie wiadomo jak to się skończy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 mar 2013, 21:39

jeśli przed robotą było ok to ewidentnie wina papraczy z warsztatu, jeśli nie radzą sobie z problemem to jedyne wyjście ponieść dodatkowe koszta i znaleÂźć innego ale za to prawdziwego fachowca, który stwierdzi co autu dolega. możesz spróbować tylko zdiagnozować problem i jeśli faktycznie coś spiepszyli dochodzić od nich naprawy bądÂź zwrotu kosztów poniesionych na naprawę. pewnie nie będzie to łatwe, musisz spróbować. powodzenia

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 mar 2013, 22:41

andreas.dz, po pierwsze: _powitania

Po drugie, zakładaj proszę tematy w odpowiednich działach...

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 01 kwie 2013, 11:35

Pytanie. Po co wtrysk sterujący ktoś ruszał? Vag nie wszystko jest w stanie pokazać bynajmniej nie ustawienie rozrządu.
Zerknij na ustawienie konta wtrysku czy drastycznie się coś zmieniło.



W moim AVG wystarczyło by żebym ustawił kolo zamachowe w pozycji 0 (otwór przy skrzyni w miejscu styku silnika i skrzyni) i zdjąć osłonę górną rozrządu i sprawdzić czy jest na kresce do tego zobaczyć czy kont wtrysku zbyt mocno się nie zmienił ( troszkę na nowym pasku się zmienić musi inne wyciągnięcie paska) i już bym wiedział czy zwalone.


Niestety nie znam silników 2.5 Musisz sprawdzić gdzie kółka mają swoje znaki i zrobić podobnie tak jak ja bym to w swoim robił. Trzeba się podpytać właścicieli 2.5

andreas.dz

Post autor: andreas.dz » 01 kwie 2013, 14:09

wtrysk sterujący wymieniałem bo był uszkodzony już od kilku miesięcy, a przy okazji wymieniłem rozrząd bo był na niego czas no i od tego czasu są problemy... Dzięki za wskazówki, może ktoś się jeszcze wypowie kto ma 2,5

ayo007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:19
Lokalizacja: Śląsk/Beskidy

Post autor: ayo007 » 01 kwie 2013, 15:00

W 2,5 V6 nie ma żadnych znaków, tylko trzeba zastosować odpowiednie blokady, jeśli tego nie ma, to jest bardzo duża szansa, że rozrząd został ustawiony Âźle, a co za tym idzie silnik będzie pracował nieprawidłowo i wydaje mi się, że jeśli silnik przed wymianą pracował poprawnie, to usterka o której piszesz została wywołana nieprawidłowym ustawieniem elementów rozrządu...według mnie nie ma szans na to, że przy przeprowadzenia tej naprawy zgodnie ze sztuką i przy zachowaniu wszelkich procedur silnik nie będzie pracował nieprawidłowo...przynajmniej u mnie tak było, wymiana rozrządu, odpowietrzenie układu wtryskowego i silnik zapalił od przysłowiowego strzału....potem jeszcze korekta ustawienia kąta wtrysku i o tym problemie można zapomnieć...

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 01 kwie 2013, 15:17

Czyli teoretycznie wkładając blokady w swoje miejsce jest szybka weryfikacja czy wszystko dobrze ustawione.

Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?

Matti-quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 mar 2013, 11:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Matti-quattro » 09 kwie 2013, 11:09

andreas.dz miałem to samo.. oddałem auto bo robiłem rozrząd po odebraniu zaczeło cos stukać w prawej komorze silnika i zaczeło kopcic.. oddałem znowu bo nie podobało mi sie to i okazało sie ze urwała sie dzwigienka ( każdy mi to mówił ze to wina mechanika prawdo podobnie żle ustawił rozrząd ) i musiałem zrobić cała hydraulike wraz z wałkami (regeneracja) jak odebrałem wtedy po odpaleniu było cichutko i przyjemnie :) ale jeszcze kopciło siwo niebiesko dlatego jeszcze regeneracja turbiny i mam nadzieje że bedzie juz wszystko OK:)

ayo007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:19
Lokalizacja: Śląsk/Beskidy

Post autor: ayo007 » 09 kwie 2013, 16:14

dragon100 pisze:Czyli teoretycznie wkładając blokady w swoje miejsce jest szybka weryfikacja czy wszystko dobrze ustawione.

Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?
..wystarczy zablokować wał korbowy odpowiednią blokadą, a resztę będzie już można zobaczyć...tzn, czy otwór na kole pompy wtryskowej jest idealnie zgrany z właściwym otworem technologicznym i czy w wycięcia na wałkach rozrządu idealnie wchodzą stosowne płytki/blokady...wtedy zdobędziesz 100% pewność, czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo, czy też nie....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga