[Inne] Po wymianie rozrządu same problemy
[Inne] Po wymianie rozrządu same problemy
Witam Wszystkich, ja nowy na forum. Mam pytanie, czy ktoś miał problemy po wymianie rozrządu i wymianie wtrysku sterującego? Silnik AYM 155km. Kąt wtrysku początkowego był ustawiany i sprawdzane było na vagu i z tej strony raczej nie ma problemu. A objawy jakie się pojawiły to: rano zaczął dymić na siwo, ale przez chwilę. Głośno chodzi, a właśnie przed wczoraj nagle zaczął w czasie jazdy dymić na czarno nawet przy małej prędkości i zaczęło nim telepać i takie głuche stukanie. Po otworzeniu maski nieprzyjemne dÂźwięki dochodzą z okolic filtru powietrza. Czy ktoś może pomóc? Bo mechanicy u których zostawiłem auto błądzą we mgle i powinienem nie dawac im auta do poprawienia ale robili mi całą robotę i teraz dylemat - nowy mechanik nowe koszta, stary mechanik nie wiadomo jak to się skończy. Pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli przed robotą było ok to ewidentnie wina papraczy z warsztatu, jeśli nie radzą sobie z problemem to jedyne wyjście ponieść dodatkowe koszta i znaleÂźć innego ale za to prawdziwego fachowca, który stwierdzi co autu dolega. możesz spróbować tylko zdiagnozować problem i jeśli faktycznie coś spiepszyli dochodzić od nich naprawy bądÂź zwrotu kosztów poniesionych na naprawę. pewnie nie będzie to łatwe, musisz spróbować. powodzenia
Pytanie. Po co wtrysk sterujący ktoś ruszał? Vag nie wszystko jest w stanie pokazać bynajmniej nie ustawienie rozrządu.
Zerknij na ustawienie konta wtrysku czy drastycznie się coś zmieniło.
W moim AVG wystarczyło by żebym ustawił kolo zamachowe w pozycji 0 (otwór przy skrzyni w miejscu styku silnika i skrzyni) i zdjąć osłonę górną rozrządu i sprawdzić czy jest na kresce do tego zobaczyć czy kont wtrysku zbyt mocno się nie zmienił ( troszkę na nowym pasku się zmienić musi inne wyciągnięcie paska) i już bym wiedział czy zwalone.
Niestety nie znam silników 2.5 Musisz sprawdzić gdzie kółka mają swoje znaki i zrobić podobnie tak jak ja bym to w swoim robił. Trzeba się podpytać właścicieli 2.5
Zerknij na ustawienie konta wtrysku czy drastycznie się coś zmieniło.
W moim AVG wystarczyło by żebym ustawił kolo zamachowe w pozycji 0 (otwór przy skrzyni w miejscu styku silnika i skrzyni) i zdjąć osłonę górną rozrządu i sprawdzić czy jest na kresce do tego zobaczyć czy kont wtrysku zbyt mocno się nie zmienił ( troszkę na nowym pasku się zmienić musi inne wyciągnięcie paska) i już bym wiedział czy zwalone.
Niestety nie znam silników 2.5 Musisz sprawdzić gdzie kółka mają swoje znaki i zrobić podobnie tak jak ja bym to w swoim robił. Trzeba się podpytać właścicieli 2.5
W 2,5 V6 nie ma żadnych znaków, tylko trzeba zastosować odpowiednie blokady, jeśli tego nie ma, to jest bardzo duża szansa, że rozrząd został ustawiony Âźle, a co za tym idzie silnik będzie pracował nieprawidłowo i wydaje mi się, że jeśli silnik przed wymianą pracował poprawnie, to usterka o której piszesz została wywołana nieprawidłowym ustawieniem elementów rozrządu...według mnie nie ma szans na to, że przy przeprowadzenia tej naprawy zgodnie ze sztuką i przy zachowaniu wszelkich procedur silnik nie będzie pracował nieprawidłowo...przynajmniej u mnie tak było, wymiana rozrządu, odpowietrzenie układu wtryskowego i silnik zapalił od przysłowiowego strzału....potem jeszcze korekta ustawienia kąta wtrysku i o tym problemie można zapomnieć...
Czyli teoretycznie wkładając blokady w swoje miejsce jest szybka weryfikacja czy wszystko dobrze ustawione.
Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?
Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 mar 2013, 11:09
- Lokalizacja: Kraków
andreas.dz miałem to samo.. oddałem auto bo robiłem rozrząd po odebraniu zaczeło cos stukać w prawej komorze silnika i zaczeło kopcic.. oddałem znowu bo nie podobało mi sie to i okazało sie ze urwała sie dzwigienka ( każdy mi to mówił ze to wina mechanika prawdo podobnie żle ustawił rozrząd ) i musiałem zrobić cała hydraulike wraz z wałkami (regeneracja) jak odebrałem wtedy po odpaleniu było cichutko i przyjemnie ale jeszcze kopciło siwo niebiesko dlatego jeszcze regeneracja turbiny i mam nadzieje że bedzie juz wszystko OK:)
..wystarczy zablokować wał korbowy odpowiednią blokadą, a resztę będzie już można zobaczyć...tzn, czy otwór na kole pompy wtryskowej jest idealnie zgrany z właściwym otworem technologicznym i czy w wycięcia na wałkach rozrządu idealnie wchodzą stosowne płytki/blokady...wtedy zdobędziesz 100% pewność, czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo, czy też nie....dragon100 pisze:Czyli teoretycznie wkładając blokady w swoje miejsce jest szybka weryfikacja czy wszystko dobrze ustawione.
Zastanawia mnie czy można też usunąć błąd wkładając po kolei blokady i jeśli na przykład w któreś miejsce blokada prawie ale nie do końca wchodzi zostawić. Zablokować wszystko inne zdjąć pasek i to co nie chciało ustawić tak żeby i tu weszła blokada?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga