Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Silne wibracje po zmianie biegu na wyższy

Silniki wysokoprężne
okrutnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:05
Lokalizacja: Szczecin

[ AKE 2.5 180 KM] Silne wibracje po zmianie biegu na wyższy

Post autor: okrutnik » 30 mar 2013, 23:05

Witam wszystkich serdecznie <piwosz> i za razem życzę Wesoyłch ÂŚwiąt.
Powrócił problem z którym się borykam w sumie od początku jak tylko nabyłem swoją A6 (180.000km) jakieś 2 lata temu. Niedługo po zakupie, podczas ostrego depnięcia ciągneła pięknie do momentu zmiany biegu na wyższy po czym strasznie zaczeło szarpac autem. Drgania momentalnie ustępowały gdy tylko zdjęłem nogę z gazu i powracały gdy tylko próbowałem znów depnąć. Jedyną opcją była redukcja i przeciągnięcie na wyższych obrotach po czym wszystko wracało do normy.

Strach wyprzedzać i ciekawe ile osób przez to zgineło na drogach
.
Kolega ( pseudo mechanik ) zasugerował mi że to może być skrzynia lub wtryski. Zaproponował mi odwiedzenie Mechanika dla którego wcześniej pracował tak więc czym prędzej się do niego udaliśmy. Mechanik przejechał się autem i wykluczyl skrzynie biegów, stwierdził że pracuje bez zarzutów i prawdopodobnie to coś z wtryskami ale gwarancji nie da. Doszedł z moim kolegą do wniosku, że póki co nie ma sensu bym się wbijał w koszty i zalecili wlanie środka do czyszczenia wtrysków . Odwiedziliśmy jeszcze jednego kolesia który podpiął autko pod kompa. Zero błędów poza błędem immobilaizera spowodowanym próbą odpalenia auta z nie zakodowanego kluczyka. Po seri bolesnych zadumek wywnioskował że to wtryski albo przepływomierz. Po kilku dniach od zaaplikowania ,,cudownego" środka do czyszczenia wtrysków objawy powoli ustompiły a bymajmniej zdażały się sporadycznie.

Niestety ostatnio mam powtórkę z rozrywki mimo iż profilaktycznie parę miechów temu znów zastosowałem ów cudowny środek.
Po przekopaniu setek postów ( te roczniki w tym mój AKE to wogóle jakaś padaka ) nie znalazłem podobnego problemu i zastanawiam się czy ten ,,cudowny środek" nie mógł mieć wpływu na inne elementy układu paliwowego ?

Dodam że nie długo po zakupie wymieniłem wszystkie płyny, filtry i zawieszenie a ostatno zaglądając pod maskę zajarzyłem że jeden z przewodów jest choojowo podwiązany i przetarty ( na prawo od wlewu oleju, wychodzi z okrgego plastikowego elementu o srednicy ok. 6cm ze stożkiem na górze i znika gdzieś pod grubym wężem od chłodnicy ). Auto kupiłem od pierwszego właściciela, pani adwokat z Oslo, książkę i przebieg potwierdziłem w tutejszym serwisie.

Z niecierpliwością czekam na newsy <stres>

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 31 mar 2013, 17:16

Hej kolego kiedy ostatnio wymieniłeś filtr paliwa? masz kabelek VAG

okrutnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: okrutnik » 31 mar 2013, 18:41

Z 15.000 temu. Kabelka nie mam ale w sobotę mam spotkać się z gościem co pracuje w serwisie oooo.
Na pohybel skurwysynom !!!

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 01 kwie 2013, 00:53

Mogę się mylić, ale tak na chłopski rozum, skoro wszystko jest cacy przy wyższych obrotach, czyli przy większym zapotrzebowaniu na paliwo, a problemy zaczynają się przy niższych obrotach (po wrzuceniu na wyższy bieg), czyli przy mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo, to filtr paliwa bym wykluczył ... ale niech wypowiedzą się użytkownicy z większym doświadczeniem.
Piszesz, że będziesz się widział z człowiekiem pracującym dla serwisu Audi. Zróbcie logi i na pewno coś Ci doradzi. Ewentualnie wrzuć logi na forum, a na pewno ktoś Ci naświetli/wyjaśni problem ;)
Pamiętam, że Ci co uzdrowili swoje auto po wymianie filtra, jako objawy podawali albo poszarpywanie przy wyższych obrotach albo dziwne objawy falowania obrotów. Czasami i jedno i drugie.
Pozdrawiam!

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 01 kwie 2013, 13:26

No tak racja ale nie do końca ,bo jak jest większe zapotrzebowanie na paliwo to pompa to przeciśnie bo pracuje z większą mocą ,a jak jest mniej to pompa nie daje rady bo filtr jest przytkany , ja kiedyś wlałem środka do czyszczenia całego układu paliwowego i się okazało że cały syf został w filtrze i się zatkał , a kolega wspominał że coś tam aplikował , czekamy na innych , kup kabel i masz problem z głowy,a tak musisz jeÂździć , koszt kabla to jakieś 70zł i program jak chcesz to ci prześlę na priv. Tam jest wszystko www.viaken.pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 kwie 2013, 16:36

maudi25tdi pisze:No tak racja ale nie do końca ,bo jak jest większe zapotrzebowanie na paliwo to pompa to przeciśnie bo pracuje z większą mocą ,a jak jest mniej to pompa nie daje rady bo filtr jest przytkany
maudi25tdi, pompa nie przeciska paliwa przez filtr tylko przez niego zasysa paliwo ze zbiornika !!!
okrutnik pisze:zajarzyłem że jeden z przewodów jest choojowo podwiązany i przetarty ( na prawo od wlewu oleju, wychodzi z okrgego plastikowego elementu o srednicy ok. 6cm ze stożkiem na górze i znika gdzieś pod grubym wężem od chłodnicy
Domyslam się, że piszesz o wężyku od klapy gaszącej (pewnosc tylko gdybyś dał zdjęcie :) ), to nie może mieć żadnego związku z Twoimi objawami <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 01 kwie 2013, 17:03

Romans a ile masz pomp paliwa w aucie ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 kwie 2013, 17:12

maudi25tdi pisze:Romans a ile masz pomp paliwa w aucie ?
maudi25tdi, zadajesz podchwytliwe pytania (lub niezwiązane ze sprawą). Pompy paliwa są 2, z czego 1 z nich (pompa wtryskowa) zasysa paliwo ze zbiornika (poprzez filtr paliwa). Mam nadzieję, ze wystarczająco wyjasniłem ? :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 01 kwie 2013, 17:21

ok nie chodzi tu kto ma rację tylko trzeba pomóc chłopu ,jak nie dostaniemy logów z korekcji wtrysków to nic się nie dowiemy

okrutnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: okrutnik » 02 kwie 2013, 21:17

Możliwe że już w czwartek będę miał logi. Spróbuje jeszcze raz z tym zdjęciem bo ostatnio nie przeszło.

[ Dodano: 2013-04-02, 21:22 ]
Znowu nie poszło

[ Dodano: 2013-04-02, 22:36 ]
...

[ Dodano: 2013-04-02, 22:39 ]
...

[ Dodano: 2013-04-02, 22:40 ]
Hurraaa <rotfl> udało się.

[ Dodano: 2013-04-02, 22:44 ]
Prawie do końca bo zaznaczenie zmieniło kolor z czerwonego na jakieś ciemne coś <bezradny>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Na pohybel skurwysynom !!!

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 03 kwie 2013, 11:03

Kup wężyki do podciśnienia z Gates tylko takie, są tam dwie średnice nie pamiętam jakie sprawdÂź bo z tego co widzę to masz brak podciśnienia i turbo leży i klapa gasząca taż może nie żyje i dlatego tak jest ,to jak na razie najmniejszy koszt .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 kwie 2013, 11:10

maudi25tdi pisze:Kup wężyki do podciśnienia z Gates tylko takie, są tam dwie średnice nie pamiętam jakie sprawdÂź bo z tego co widzę to masz brak podciśnienia i turbo leży i klapa gasząca taż może nie żyje i dlatego tak jest ,to jak na razie najmniejszy koszt
maudi25tdi, nie szalej <okok> <szok> Straszysz tylko niepotrzebnie <luzik>

Ten przetarty węzyk (o ile on jest przetarty na wylot, bo na fotce widać tylko postrzępienie oplotu) skutkuje tylko i wyłącznie niezadziałaniem klapy gaszącej w momencie gaszenia silnika <okok>

Podcisnienie jak najbardziej w układzie powinno się zachować i nie ma to wpływu na turbo !!!
Części samochodowe online - Motostacja pl

jakocobra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 cze 2012, 20:46
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jakocobra » 04 kwie 2013, 19:55

Roman co moze byc przyczyną ze silnik po przegazowaniu na obroty około 4,5 tysiaca wracajac na normalne obroty najpierw telepie pare sekund dopiero po chwili praca jest normalna nikt nie jest w stanie zdiagnozowac usterki od roku prosze o pomoc w tym temacie :)
kobra999

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 kwie 2013, 22:15

jakocobra, a Ty myslisz, że ja po przeczytaniu tego jednego zdania Ci to stwierdzę przez internet ? <szok> <szok> <szok> :)

Wszystko ma oczywiście swoją przyczynę, czasem tylko trzeba się narobić aby ją znaleźć. A jak naprawić auto, którego na oczy się nie widziało ???

A swoją drogą z tego co napisałeś to rozumiem, że Ty kręcisz silnik do 4,5 tys obrotów na postoju ? <szok>
To nieładnie <mysli>
Jeżeli dzieje się to tylko na postoju to odradzam takie przegazówki ale jeśli również w czasie jazdy to dzieje się coś niedobrego co należałoby zdiagnozować <okok>
Chociaż w czasie jazdy 4,5 tys obr to chyba też ponad 200 km/h ? (trudno mi ocenić, bo ja mam tiptronika i nawet podczas jazdy autostradowej, autostrada oczywiście niemiecka :) , nie widze takich wartości na obrotomierzu).
Części samochodowe online - Motostacja pl

okrutnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: okrutnik » 07 kwie 2013, 15:27

Witam ponownie :) Wczoraj kolega zrobił mi logi i o dziwo kiedy silnik wpada w drgania wszystkie wtryski działały bez zarzutów w granicach -0,80. Dopiero trochę puÂźniej podczas spokojnej jazdy (zero wyczuwalnych objawów) na jednym wyskoczyło -1,87 przy normie +/- 1,5 . Wałki też wyglądają na troszkę przytarte. Niestety nie mógł mi wydrukować ani zrzucić logów. Pocieszające jest jedynie to że nie widział jeszcze A6 z takim odejściem :) W lipcu będę w Polsce i wygląda na to że niestety będę musiał głębiej sięgnąć do kieszeni :(
Pozdrawiam ;)
Na pohybel skurwysynom !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja