[ ALG 2.8 193 KM] Pytanie i ocena pracy sond lambda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
[ ALG 2.8 193 KM] Pytanie i ocena pracy sond lambda
Witam i z góry dziękuje za udział i pomoc.
Z racji tego, że nie ma u mnie w okolicy ogarniętego zakładu LPG wziąłem sprawy w swoje ręce. Z racji tego, że moje dotychczasowe wtryski LPG powiedziały dziękuje zakupiłem nowe i zabralem się do pracy. Przy okazji wymieniłem dwie sondy lambda na ori boscha, uszczelkę plastikowego dolotu do przepustnicy, wszystkie filtry od LPG, świece zapłonowe NGK wg katalogu. Po złożeniu wszystkiego do kupy podłączyłem VAGa aby sprawdzić błędy i ku mojemu szczęściu nic nie znalazł :D zrobiłem adaptacje przepustnicy i wszystko ok. Po odpaleniu auta przejażdżka aby zebrać nowe mapy PB. Potem zacząłem stroić LPG i tu okazało się że na LPG mam rozjazd w czasach pomiędzy bankami o jakieś 0,5 ms. Na PB czasy ok ale w VAGu widać, że na gazie korekty krótko terminowe dość równe. Przełączyłem na PB i tu o dziwo jedna z sond pracuje prawie w maksymalnie bogato 15-25%.Co może byc przyczyna takiego zjawiska. Dołączam linki do krótkich logów grup 006, 007, 009. Proszę o pomoc w diagnozie bo nie lubie jak coś mojej niuni dolega.
Log PB
Log LPG
Z góry wielkie dzięki za informacje
Z racji tego, że nie ma u mnie w okolicy ogarniętego zakładu LPG wziąłem sprawy w swoje ręce. Z racji tego, że moje dotychczasowe wtryski LPG powiedziały dziękuje zakupiłem nowe i zabralem się do pracy. Przy okazji wymieniłem dwie sondy lambda na ori boscha, uszczelkę plastikowego dolotu do przepustnicy, wszystkie filtry od LPG, świece zapłonowe NGK wg katalogu. Po złożeniu wszystkiego do kupy podłączyłem VAGa aby sprawdzić błędy i ku mojemu szczęściu nic nie znalazł :D zrobiłem adaptacje przepustnicy i wszystko ok. Po odpaleniu auta przejażdżka aby zebrać nowe mapy PB. Potem zacząłem stroić LPG i tu okazało się że na LPG mam rozjazd w czasach pomiędzy bankami o jakieś 0,5 ms. Na PB czasy ok ale w VAGu widać, że na gazie korekty krótko terminowe dość równe. Przełączyłem na PB i tu o dziwo jedna z sond pracuje prawie w maksymalnie bogato 15-25%.Co może byc przyczyna takiego zjawiska. Dołączam linki do krótkich logów grup 006, 007, 009. Proszę o pomoc w diagnozie bo nie lubie jak coś mojej niuni dolega.
Log PB
Log LPG
Z góry wielkie dzięki za informacje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Przejechałem dzisiaj 100 km na PB i korekty w normie (jutro wrzucę loga). Jadąc powrotną droga na autostradzie stroiłem jeszcze LPG według korekt krótkoterminowych ale z tym, że złapałem się ostatniej deski ratunku i zubożyłem 1 bank o 2% tak aby czasy się wyrównały. Potrzebuje jeszcze schematu od całego podciśnienia bo mam zamiar tam zajrzeć. Patrzyłem też na węże od lpg i nigdzie nie ma załamań, kompensacja też nie załamana wiec nie wiem co jest przyczyna takiej sytuacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Zrobiłem loga z jazdy na PB i oto on http://vaglog.rtnet.pl/snoopi21_116556.html.
W zasadzie na PB jest wszystko ok. Czasy wtrysków takie same. Ale odkryłem że ciągnie lewe powietrze gdzieś w okolicach przepustnicy. Wymieniałem teraz tą okrągłą uszczelkę plastikowego wlotu do przepustnicy ale jeszcze słychać że gdzieś tam syczy. Poza tym jak przytkam wlot ofiltra powietrza to nie ma żadnej reakcji silnika.
Ponawiam prośbę o schemat podciśnienia dla silnika ALG o raz jakie uszczelki wchodzą w skład uszczelnienia dolotu oraz ich numery (znów szykuje się wydatek ).
Z góry wielkie dzięki
W zasadzie na PB jest wszystko ok. Czasy wtrysków takie same. Ale odkryłem że ciągnie lewe powietrze gdzieś w okolicach przepustnicy. Wymieniałem teraz tą okrągłą uszczelkę plastikowego wlotu do przepustnicy ale jeszcze słychać że gdzieś tam syczy. Poza tym jak przytkam wlot ofiltra powietrza to nie ma żadnej reakcji silnika.
Ponawiam prośbę o schemat podciśnienia dla silnika ALG o raz jakie uszczelki wchodzą w skład uszczelnienia dolotu oraz ich numery (znów szykuje się wydatek ).
Z góry wielkie dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Co do schematu to sprawdź sobie w etce http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
klikasz na CarProg2 i dalej powinieneś wiedzieć.
klikasz na CarProg2 i dalej powinieneś wiedzieć.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga