Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAU 2.5 179 KM] Problem z rannym odpalaniem . I gwizdzaca

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

[ BAU 2.5 179 KM] Problem z rannym odpalaniem . I gwizdzaca

Post autor: Dierex » 06 lut 2013, 22:28

Witam wszystkich jestem nowy na forum i takze tygodniowym posiadaczem c5 a6/s6 2.5tdi bau quat.ze skrzynia tiptronic FAU ,130tys km .

Sam.przed zakupem dokladnie obejrzalem , jest igielka do niczego nie mozna sie przyczepic oprocz no wlasnie .. oprocz tych dwoch tematow.
Zaznaczem ze nie jestem jakims specialista robilem pond rok mechanike w warstacie gdzie tylko VW i AUDI robili,jestem takze po technikum mech. i to tyle wiec jezeli chodzi o diagnostyke to lipa straszna,przyznaje jak na mezczyzne przystalo;] Vagiem bawilem sie kiedys pod starsza audi a4 97r 1,9 tdi. Cos tam zrobic potrafie.Ale zaznaczam jak kazdy wie czego mozna sie nauczyc w ponad rok po technikum ...hmmm podstaw no wlasnie i tyle ;]

Tak wiec do rzeczy:

1-Rano przy temp okolo -15 do -25 (audi stoi pod wiata) musze ja troche po krecic by odpalila,prubowalem tez 3 razy zalaczyc zaplon przed odpaleniem by nagrzac swiece i chyba lekko lepiej,ale nie duzo.Silnik odrazu po odpaleniu wpada w dziwne wibracje i niskie obroty na 2-4 sekundy , pozniej juz niema zadnych problemow z odpaleniem po pierwszym odpaleniu ,czy z wibracjami i niskimi obr. Ale codziennie rano od 31.1 tak odpalam a wiem ze takie manewry nie sa dobre dla silnika zwlaszcza przy tak niskiej temp.
I tu pytanie czy najprostszym sposobem jest powykrecac swiece zarowe i pod aku. sprawdzic ? czy moze byc to tez winna przy filtrze paliwa jest chyba z podgrzewaczem ,przy powrocie moze uciekac cisnienie na oringu lub na doplywie? Niechcem ruszac na opak bo nie mam garazu a w ciagu dnia nie jest za cieplo od -4 do -15 ;] Co doradzacie drodzy posiadacze audi ? W ta sobote bede podlacza ja pod VAG-a u znajomego moze tam mozna sprawdzic cisnienie na powrocie i stan swiec zarowych ? Jezeli mozna to jak ?


2-Gdy kupowalem audi 31.01.213 turbinke bylo lekko slychac pomiedz 1600/2050 przy zwiekszaniu i zmniejszaniu obr pozniej juz nie.Jak dzwonilem do znawcy audi w polsce powiedzial ze to jest zawor podcisnienia czy do sterowania, i ze lekko zawsze ja bedzie szlychac,wiec przy wylaczonym radiu nawiewie ilekko uchylonym oknie bylo ja lekko slychac wiec stwierdzilem ze jest ok,na postoju i przy dynamicznej jezdzie nie wyla nie gwizadala.

Jednak 2 dni po zakupie gwizd zacza byc bardziej donosny i turbine zaczelem szlyszec tez po 2500 obr. Jest tez taki dziwny uskok pracy turbiny (leciutko da sie odczuc na kierownicy i budzie) pomiedzy 2250 a 2380 czy cos kolo tego , zaczelem sie martwic, czy jej zywot nie dochodzi do konca a to dziwne bo mam przejechane 130tys. przebieg potwierdzony przez salon audi w oslo,gdyz tam tez byl serwisowany sam. po niedawnym duzym serwisie razem z kompletnym rozrzadam ,pompa i co tam audi ma wpisane w planie serwisowym.przy 120tys. Czy moze byc to cos innego niz turbina,zaznaczam ze nie mam VAG-a musze zakupic kabelos odrazu jek bede w Polsce, jade w weekend do znajomego na podlaczenie .Chlopak sie zna na elek. i jak rozmawialismy dzisaj przez tel. to powiedzial ze chyba mozna w vagu sprawdzic cisnienie i jakis tam kat czy cisnienie na lopatkach turbiny w VAG-u.

I tu moje pytanie i prosba o pomoc ,drodzy doswiadczeni forumowicze .Prosil bym o porade co sprawdzac na co zwracac uwage,jak do tego madrze podejsc by otrzymac wiarygodne informacje. Wiem ze bez VAG-a mozna stwierdzic tylko czy turbina dziala czy tez jest juz prawie martwa bo wyje jak stara lampucera przy swietle ksiezyca ;]
Dlatego tez chcialem zapytac o wskazowki przy sprawdzaniu turbiny jak podlaczymy pod VAG-a gdyz kolega tez bedzie mial ograniczony czas .


Prosil bym o kazda wskazowke gdyz mam 2tyg na oddanie samochodu lub dochodzenia wynagrodzenia/zadoscuczynienia za podanie oszustwo ,gdyz sam.byl kupowany z gwarancja pelnej sprawnosci i potrzebuje wiarygodnych informacji.

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi i przepraszam ze nie uzywam Polskich znakow ale brak klawiatury PL.

Pozdrowienia i szerokosci ; )

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 07 lut 2013, 12:06

przede wszystkim prawdopodobnie masz uwalone świece żarowe,a czy wszystkie to już musisz sprawdzić sam.możesz to zrobić bez wykręcania świec,wystarczy kabelkiem podać plus na główke świecy,potrzeć i zobaczyć czy iskrzy.co do reszty to zrób logi i wklej na forum jest tu dużo użytkowników którzy po ich obejrzeniu napiszą ci co i jak.jak je zrobić znajdziesz na forum,było niejednokrotnie opisywane. <okok>

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 07 lut 2013, 17:37

Super dzieki tego sposobu nie znalem . Pytanie tylko na wlaczonej stacyjce czy wylaczonej i kabel prosto z aku bez zadnych ceregieli , nic sie nie stanie?
Ok odrazu w sobote po powrocie wkleje logi .
Dziekowka i Pozdrowionka ;]

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 07 lut 2013, 19:39

Nie nagrzewaj kilka razy świec przez odpaleniem. Taka praktyka je szybciej wykończy.

Kolego masz 2 tyg na decyzja o oddaniu to wybierz, się do mechanika. Niech przetrzepie auto. Na forum nic nie zdziałasz bez VAG itp.
The force will be with you...always

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 08 lut 2013, 09:30

Dierex pisze:Pytanie tylko na wlaczonej stacyjce czy wylaczonej i kabel prosto z aku bez zadnych ceregieli , nic sie nie stanie?
stacyjka nie ma tu nic do rzeczy,prąd podajesz bezpośrednio na świecę jednym kabelkiem(plusowy).nic się nie stanie :]

Dierex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2013, 22:14
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Dierex » 09 lut 2013, 11:50

Dzieki wielkie chlopaki, wlasnie sie zbieram na podlaczenie pod vaga i jak tylko wroce wrzucam pomiary na forum , apropo pojechanie do mechanika ,powiem tyle dobry mechanik kosztuje tu wiecej niz masakra , a inni wiedza tyle co ja .Jezeli chodzi o odszkodowanie tu jest taki " NAF " cos jak niemiecki TUV jak bede pewny wszystkiego ze cos jest walniete jade do nich zostawiam samochod oniu potwierdzaja moje przypuszczenia jezeli sa prawdziwe jezeli nei ja slono place dlatego musze byc pewny , i jezeli wyjdzie oszustwo placi sie symboliczna kwote i oni juz daja awokata maja swoje stacje badawcze i wtedy wyceniaja o ile mi sie nalezy ,jedynie co robisz to podpisujesz papier.Dlatego tak wazne jest by byc pewny na 100% bo wtedy oni obciazaja sprzedajacego kosztami a jak wyjdzie ze mam przewidzenia ja place.To tyle jezeli chodzi o norweskie system odszkodowania.Dzieki raz jeszcze i do wieczorka. Pozdrowionka i szerokosci ;] <luzik>

[ Dodano: 2013-02-09, 11:50 ]
Dzieki wielkie chlopaki, wlasnie sie zbieram na podlaczenie pod vaga i jak tylko wroce wrzucam pomiary na forum , apropo pojechanie do mechanika ,powiem tyle dobry mechanik kosztuje tu wiecej niz masakra , a inni wiedza tyle co ja .Jezeli chodzi o odszkodowanie tu jest taki " NAF " cos jak niemiecki TUV jak bede pewny wszystkiego ze cos jest walniete jade do nich zostawiam samochod oniu potwierdzaja moje przypuszczenia jezeli sa prawdziwe jezeli nei ja slono place dlatego musze byc pewny , i jezeli wyjdzie oszustwo placi sie symboliczna kwote i oni juz daja awokata maja swoje stacje badawcze i wtedy wyceniaja o ile mi sie nalezy ,jedynie co robisz to podpisujesz papier.Dlatego tak wazne jest by byc pewny na 100% bo wtedy oni obciazaja sprzedajacego kosztami a jak wyjdzie ze mam przewidzenia ja place.To tyle jezeli chodzi o norweskie system odszkodowania.Dzieki raz jeszcze i do wieczorka. Pozdrowionka i szerokosci ;] <luzik>

[ Dodano: 2013-02-09, 11:52 ]
P.s:sorki za literowke bo podczas pisania pije kawe jem sniadanie i sie zbieram bo brak czasu;]

[ Dodano: 2013-02-10, 23:08 ]
Witam . Niestety z braku czasu kolega nie mial mozliwosci mi sprawdzic i zlogowac calego zakresu pracu turbiny <zalamka> ,sprawdzilismy oryginalnosc przebiegu (jest ok),wszystkie bledy i prace turbiny na obr jalowych czy otwiera doladowanie i przy obro jalowych na otwarciu mialo wartosc okolo 1060 niewiem czy to dobrze?. Ale pozyczylem kabel wlasnie zabieram sie za calo nocne czytanie na forum jak podlaczyc VAG-a i zlogowac DOBRZE turbo <stres> ,bo sam jeszcze nigdy c5 nie podlanczalem ,ale jezeli mial by ktos jakies istotne wskazowki co do sprawdzania turbiny w BAU to z poprosil bym o kazda podpowiedz ,lub moze zalacznik do tematu ;/ .Mam nadzieje ze jutro mi dobrze pojdzie i logi beda wiarygodne ... <mysli>

[ Dodano: 2013-02-11, 22:58 ]
Panowie wiem ze pisze monolog narazie ale moze ktos mi doradzi , jak robie logi to tylko w Blokach pomiarowych:
001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 , to wystarczy zeby sprawdzic turbine w silniku BAU , bardzo prosil bym o pomoc ,zeby nie zamieszczac blednych logow ;/ Dziekowka

[ Dodano: 2013-02-18, 18:50 ]
Dziekuje wszystkim za pomoc .
Temat 1 rozwiazany problem to swiece ,sprawdzilem metoda kablem + od aku do swiec dziala az .... bagatela jedna ;] Dziekuje bardzo uzytkownikowi " gacuś " za podpowiedz oczywiscie pozdrawiam ;] .
Wymiana zajela mi prawie caly dzien , dziekuje bardzo autorom tej strony http://auto-krak.pl/informacje/wykrecan ... -zarowych/ .
Bez nich kto wie jak by sie to skonczylo ,jeszcze raz wielki szacun i podziekowanie a informacje o momentach urywania sie swiec i calym procesie.

Niestety niewiem jak tu sie wkleja zdjecia ale do wymiany bezwglednie jest potrzebny klucz dynamometryczny !!! ukrecenie swiecy nastepuje przy okolo 35Nm ja odkrecalem na 30Nm, swieca nr2 na lewej glowicy przysporzywszy mi dreszczy i zimnego potu na plecach nie raz a dzwieki podczas odkrecania byly niczym z horrorow poswiecilem na nia 3 godziny jak niewiecej za kazdym odkrecaniem przy pelnym dokrecaniu posuwala sie o kat nie wiekszy niz okolo 45 stopni <stres> ,odkrecanie metoda gwintowania + nafta + WD 40 . Z reszta swiec takze nie bylo za wesolo,wszystkie swiece po wykreceniu mialy juz zjechany gwint .
Przy wymiane trza bylo zdjac waz od turbo i wtyczki od ecu w lewej glowicy a w prawej tylko zaczep od silnika. Mala rada tym co sie spieszy i maja adhd nie radze wymieniac tych swiec ja dostalem niezly opiepsz od kobiety bo mialem tylko na kilka godzin jechac na warstat a zniknolem na caly dzien hehe najwazniejsze operacja zakonczona sukcesem. Dziekuje raz jeszcze za pomoc wszystkim i pozdrawiam <okok> <luzik>

[ Dodano: 2013-02-18, 18:52 ]
P.s : problem nr 2 jest dyskutowany tutaj analiza-logowstatyczneprosze-o-pomoc-cd ... t53871.htm . Tak wiec ten temat uwazam za zamkniety.Dziekuje i pozdrawiam raz jeszcze. <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga