Sam.przed zakupem dokladnie obejrzalem , jest igielka do niczego nie mozna sie przyczepic oprocz no wlasnie .. oprocz tych dwoch tematow.
Zaznaczem ze nie jestem jakims specialista robilem pond rok mechanike w warstacie gdzie tylko VW i AUDI robili,jestem takze po technikum mech. i to tyle wiec jezeli chodzi o diagnostyke to lipa straszna,przyznaje jak na mezczyzne przystalo;] Vagiem bawilem sie kiedys pod starsza audi a4 97r 1,9 tdi. Cos tam zrobic potrafie.Ale zaznaczam jak kazdy wie czego mozna sie nauczyc w ponad rok po technikum ...hmmm podstaw no wlasnie i tyle
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Tak wiec do rzeczy:
1-Rano przy temp okolo -15 do -25 (audi stoi pod wiata) musze ja troche po krecic by odpalila,prubowalem tez 3 razy zalaczyc zaplon przed odpaleniem by nagrzac swiece i chyba lekko lepiej,ale nie duzo.Silnik odrazu po odpaleniu wpada w dziwne wibracje i niskie obroty na 2-4 sekundy , pozniej juz niema zadnych problemow z odpaleniem po pierwszym odpaleniu ,czy z wibracjami i niskimi obr. Ale codziennie rano od 31.1 tak odpalam a wiem ze takie manewry nie sa dobre dla silnika zwlaszcza przy tak niskiej temp.
I tu pytanie czy najprostszym sposobem jest powykrecac swiece zarowe i pod aku. sprawdzic ? czy moze byc to tez winna przy filtrze paliwa jest chyba z podgrzewaczem ,przy powrocie moze uciekac cisnienie na oringu lub na doplywie? Niechcem ruszac na opak bo nie mam garazu a w ciagu dnia nie jest za cieplo od -4 do -15
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
2-Gdy kupowalem audi 31.01.213 turbinke bylo lekko slychac pomiedz 1600/2050 przy zwiekszaniu i zmniejszaniu obr pozniej juz nie.Jak dzwonilem do znawcy audi w polsce powiedzial ze to jest zawor podcisnienia czy do sterowania, i ze lekko zawsze ja bedzie szlychac,wiec przy wylaczonym radiu nawiewie ilekko uchylonym oknie bylo ja lekko slychac wiec stwierdzilem ze jest ok,na postoju i przy dynamicznej jezdzie nie wyla nie gwizadala.
Jednak 2 dni po zakupie gwizd zacza byc bardziej donosny i turbine zaczelem szlyszec tez po 2500 obr. Jest tez taki dziwny uskok pracy turbiny (leciutko da sie odczuc na kierownicy i budzie) pomiedzy 2250 a 2380 czy cos kolo tego , zaczelem sie martwic, czy jej zywot nie dochodzi do konca a to dziwne bo mam przejechane 130tys. przebieg potwierdzony przez salon audi w oslo,gdyz tam tez byl serwisowany sam. po niedawnym duzym serwisie razem z kompletnym rozrzadam ,pompa i co tam audi ma wpisane w planie serwisowym.przy 120tys. Czy moze byc to cos innego niz turbina,zaznaczam ze nie mam VAG-a musze zakupic kabelos odrazu jek bede w Polsce, jade w weekend do znajomego na podlaczenie .Chlopak sie zna na elek. i jak rozmawialismy dzisaj przez tel. to powiedzial ze chyba mozna w vagu sprawdzic cisnienie i jakis tam kat czy cisnienie na lopatkach turbiny w VAG-u.
I tu moje pytanie i prosba o pomoc ,drodzy doswiadczeni forumowicze .Prosil bym o porade co sprawdzac na co zwracac uwage,jak do tego madrze podejsc by otrzymac wiarygodne informacje. Wiem ze bez VAG-a mozna stwierdzic tylko czy turbina dziala czy tez jest juz prawie martwa bo wyje jak stara lampucera przy swietle ksiezyca
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Dlatego tez chcialem zapytac o wskazowki przy sprawdzaniu turbiny jak podlaczymy pod VAG-a gdyz kolega tez bedzie mial ograniczony czas .
Prosil bym o kazda wskazowke gdyz mam 2tyg na oddanie samochodu lub dochodzenia wynagrodzenia/zadoscuczynienia za podanie oszustwo ,gdyz sam.byl kupowany z gwarancja pelnej sprawnosci i potrzebuje wiarygodnych informacji.
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi i przepraszam ze nie uzywam Polskich znakow ale brak klawiatury PL.
Pozdrowienia i szerokosci ; )