Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] wyciek oleju :(

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mir17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2010, 08:29
Lokalizacja: Pruszków

[ ACK 2.8 193 KM] wyciek oleju :(

Post autor: mir17 » 04 lut 2013, 10:04

Witam,

Także i mnie dopadł wyciek oleju z silnika. W zeszłym roku wymienione wszystkie uszczelki i uszczelniacze, oczyszczone odmy, sprawdzony ezektor i było ok. a teraz znowu zaczął lać i to ciurkiem w dziwnym miejscu. Po odpaleniu silnika leje się po chłodniczce oleju oraz po miejscu łączenia jej z miską olejową. Na szczęście zaczęło się to na podwórku pod domem. Niestety nie mam kanału a więc na leżąco, udało mi się odkręcić filtr oleju oraz nakrętkę i odsunąć trochę chłodniczkę (nie odłączałem od niej przewodów a więc nie miałem jak jej całkiem wyjąć) uszczelka wydaje się być w całości ale dalej leje. Obmacałem silnik na tyle, ile mi się udało od góry i boki wydają się być suche. Z przodu oraz rozrząd także sucho. Możecie mi może podpowiedzieć z czego może się lać nad chłodniczką? na leżąco ciężko cokolwiek tam zobaczyć a boję się gdziekolwiek ruszać samochodem bo sika. Chyba że tam nie ma z czego się lać jak tylko z chłodniczki to wtedy będę ją zrzucał całkiem i oglądał..

Pozdrawiam,

Mirek

P.S. nie jestem pewien czy to silnik ACK.
Pozdrawiam,

Mir

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 04 lut 2013, 17:22

Zapewne puścił oring na chłodniczce oleju. Może być cały ale zapewne stał się twardy , a ciśnienie oleju znalazło ujście .Na starym oringu tego nie dociągniesz, bo chłodniczka zbiegnie się z podstawą , a oring i tak nie uszczelni.
Niestety musisz odpiąć węże od chłodniczki i wymienić ten oring pod nią.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 lut 2013, 17:22

mir17 pisze: Możecie mi może podpowiedzieć z czego może się lać nad chłodniczką? na leżąco ciężko cokolwiek tam zobaczyć a boję się gdziekolwiek ruszać samochodem bo sika. Chyba że tam nie ma z czego się lać jak tylko z chłodniczki to wtedy będę ją zrzucał całkiem i oglądał..
Ciężko o pomoc na odległość ale skupił bym się na wymianie uszczelki chłodniczki.

mir17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2010, 08:29
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: mir17 » 05 lut 2013, 08:13

Dziękuję za wstępne potwierdzenie moich przypuszczeń. Czyli w wolnej chwili odkręcam chłodniczkę i mam nadzieję że po wymianie będzie ok. Po odkręceniu pewnie będę mógł zrobić dokładniejszą wizję co jest nad nią ale mam nadzieję, że tam będzie sucho....
Pozdrawiam,

Mir

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 05 lut 2013, 19:47

U mnie jak oring puścił to zbierający się olej podczas jazdy podwiewało ,że pół silnika było w oleju.

mir17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 paź 2010, 08:29
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: mir17 » 07 lut 2013, 17:50

I jednak to był oring przy chłodniczce :] Był pęknięty, twardy i spłaszczony. Po wymianie na nowy jest OK. Przy okazji okazuje się że wcale nie trzeba ściągać węży z chłodniczki <radocha>
* Odkręciłem śruby trzymające stalową rurkę idącą z przodu silnika na wysokości miski olejowej (ta od chłodziwa) bo to ona głównie blokuje chłodniczkę
* Odsunąłem chłodniczkę dzięki temu o wiele dalej, ale oczywiście, żeby nie było tak prosto, to nie da rady jej jeszcze ściągnąć
* Po odsunięciu jej zauważyłem, że rurka na której siedzi i na którą nakręca się filtr oleju, jest przy misce gwintowana, czyli wkręcana w miskę.
* delikatnie złapałem ją żabką nastawną owijając kartonem aby jej nie uszkodzić i bez problemu dała się wykręcić
* wyjmuje się rurkę przez chłodniczkę i można bez przeszkód założyć nowy oring.
* składanie oczywiście w odwrotną stronę

Olej nie cieknie <hura> a przygotowana dolewka G12 zostaje na inną okazję <hura>

Koszt naprawy:
oring ordżinal VW 12 zł
2,5l oleju bo tyle wyciekło przy kilku odpaleniach na postoju w celu szukania gdzie cieknie
Pozdrawiam,

Mir

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja