Witam,
Także i mnie dopadł wyciek oleju z silnika. W zeszłym roku wymienione wszystkie uszczelki i uszczelniacze, oczyszczone odmy, sprawdzony ezektor i było ok. a teraz znowu zaczął lać i to ciurkiem w dziwnym miejscu. Po odpaleniu silnika leje się po chłodniczce oleju oraz po miejscu łączenia jej z miską olejową. Na szczęście zaczęło się to na podwórku pod domem. Niestety nie mam kanału a więc na leżąco, udało mi się odkręcić filtr oleju oraz nakrętkę i odsunąć trochę chłodniczkę (nie odłączałem od niej przewodów a więc nie miałem jak jej całkiem wyjąć) uszczelka wydaje się być w całości ale dalej leje. Obmacałem silnik na tyle, ile mi się udało od góry i boki wydają się być suche. Z przodu oraz rozrząd także sucho. Możecie mi może podpowiedzieć z czego może się lać nad chłodniczką? na leżąco ciężko cokolwiek tam zobaczyć a boję się gdziekolwiek ruszać samochodem bo sika. Chyba że tam nie ma z czego się lać jak tylko z chłodniczki to wtedy będę ją zrzucał całkiem i oglądał..
Pozdrawiam,
Mirek
P.S. nie jestem pewien czy to silnik ACK.
[ ACK 2.8 193 KM] wyciek oleju :(
[ ACK 2.8 193 KM] wyciek oleju :(
Pozdrawiam,
Mir
Mir
Zapewne puścił oring na chłodniczce oleju. Może być cały ale zapewne stał się twardy , a ciśnienie oleju znalazło ujście .Na starym oringu tego nie dociągniesz, bo chłodniczka zbiegnie się z podstawą , a oring i tak nie uszczelni.
Niestety musisz odpiąć węże od chłodniczki i wymienić ten oring pod nią.
Niestety musisz odpiąć węże od chłodniczki i wymienić ten oring pod nią.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ciężko o pomoc na odległość ale skupił bym się na wymianie uszczelki chłodniczki.mir17 pisze: Możecie mi może podpowiedzieć z czego może się lać nad chłodniczką? na leżąco ciężko cokolwiek tam zobaczyć a boję się gdziekolwiek ruszać samochodem bo sika. Chyba że tam nie ma z czego się lać jak tylko z chłodniczki to wtedy będę ją zrzucał całkiem i oglądał..
I jednak to był oring przy chłodniczce
Był pęknięty, twardy i spłaszczony. Po wymianie na nowy jest OK. Przy okazji okazuje się że wcale nie trzeba ściągać węży z chłodniczki
* Odkręciłem śruby trzymające stalową rurkę idącą z przodu silnika na wysokości miski olejowej (ta od chłodziwa) bo to ona głównie blokuje chłodniczkę
* Odsunąłem chłodniczkę dzięki temu o wiele dalej, ale oczywiście, żeby nie było tak prosto, to nie da rady jej jeszcze ściągnąć
* Po odsunięciu jej zauważyłem, że rurka na której siedzi i na którą nakręca się filtr oleju, jest przy misce gwintowana, czyli wkręcana w miskę.
* delikatnie złapałem ją żabką nastawną owijając kartonem aby jej nie uszkodzić i bez problemu dała się wykręcić
* wyjmuje się rurkę przez chłodniczkę i można bez przeszkód założyć nowy oring.
* składanie oczywiście w odwrotną stronę
Olej nie cieknie
a przygotowana dolewka G12 zostaje na inną okazję 
Koszt naprawy:
oring ordżinal VW 12 zł
2,5l oleju bo tyle wyciekło przy kilku odpaleniach na postoju w celu szukania gdzie cieknie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

* Odkręciłem śruby trzymające stalową rurkę idącą z przodu silnika na wysokości miski olejowej (ta od chłodziwa) bo to ona głównie blokuje chłodniczkę
* Odsunąłem chłodniczkę dzięki temu o wiele dalej, ale oczywiście, żeby nie było tak prosto, to nie da rady jej jeszcze ściągnąć
* Po odsunięciu jej zauważyłem, że rurka na której siedzi i na którą nakręca się filtr oleju, jest przy misce gwintowana, czyli wkręcana w miskę.
* delikatnie złapałem ją żabką nastawną owijając kartonem aby jej nie uszkodzić i bez problemu dała się wykręcić
* wyjmuje się rurkę przez chłodniczkę i można bez przeszkód założyć nowy oring.
* składanie oczywiście w odwrotną stronę
Olej nie cieknie


Koszt naprawy:
oring ordżinal VW 12 zł
2,5l oleju bo tyle wyciekło przy kilku odpaleniach na postoju w celu szukania gdzie cieknie
Pozdrawiam,
Mir
Mir