[ A6 C5] 2.4
[ A6 C5] 2.4
Witam. Wiem,ze tematow o tym bylo juz kilka ale nie znalazlem odpowiedzi na dreczace mnie pytanie. Otoz, silnik bardzo wolno mi sie rozgrzewa,dzisiaj przejechalem kawalek ok.18km i wskaznik temperatury prawie sie nie podniosl ale...i to mnie wlasnie dziwi.Gdy zgasilem silnik i po kilku sekundach przekrecilem kluczyk na kontrolki to wskaznik zaczal pokazywac 70 stopni, gdy znowy wylaczylem i po okolo minucie znow przekrecilem na kontrolki to wskaznik wskazywal 80 stopni. O co tu moze chodzic?walniety czujnik czy termostat?czy obie rzeczy moze? cieple powietrze leci bardzo szybko chwilke po uruchomieniu zimnego silnika. Test przy minimalnym nadmuchu zeby szyby nie parowaly i bez klimy. Meczy mnie to poniewaz zauwazylem spalanie w te zimniejsze dni na poziomie 17 litrow w miescie przy jezdzie do 2 tys obrotow gdzie latem palil mi ok11-12 litrow. Dodam jeszcze,ze kolega ostatnio podlaczal mnie pod kompa i na biegu jalowym silnik rozgrzal sie do 84 stopni na komputerze i dalej nie szedl ale zajelo mu to ok. 15-20 minut a temperatura na dworze byla ok 5 stopni wiec na moje amatorskie oko troche chyba za dlugo bo co bedzie jak mrozy przyjda. Z gory dziekuje za pomoc.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Termostat do wymiany to raz,
Silnik się nie dogrzewa i pali więcej, wymniesz termostat i wszystko wróci do normy
jak silnik nie pracuje top też oddaje ciepło, odpalasz go pompa zaczyna działać i się podnosi temp na wskaźniku to normalne. Na biegu jałowym nie masz chłodzącego pędu powietrza.palec666 pisze:zaczal pokazywac 70 stopni, gdy znowy wylaczylem i po okolo minucie znow przekrecilem na kontrolki to wskaznik wskazywal 80 stopni.
Silnik się nie dogrzewa i pali więcej, wymniesz termostat i wszystko wróci do normy

Fuck Fuel Economy
Czujnik cieczy potrafi rzucić błędemw VAGu, podepnij się, zobacz chociaż czy nie ma czasem błędu. Warto też porównać wskazanie temperatury dla silnika ze wskazaniem dla zegarów. Oba możesz odczytać właśnie przez VAG, powinny być przynajmniej mocno zbliżone do siebie.palec666 pisze:Dzieki bardzo,w takim razie nie bede wiecej juz szukal tylko po prostu wymienie termostat i martwil sie bede dopiero jak to nie pomoze:)A czujnik temperatury cieczy tez wymienic?moze tez miec cos wspolnego z takimi wahaniami wskaznika?
Wiadomo - nie wykluczy to całkowicie ewentualnej userki, ale może jednoznacznie wskazać na koniecznośc wymiany czujnika.