Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[c6 2,8 g] problem z temperatura i obrotami

Silniki benzynowe
generali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2008, 22:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

[c6 2,8 g] problem z temperatura i obrotami

Post autor: generali » 22 lis 2008, 23:33

(jestem nowym uzytkownikiem, nie znam do konca zasad na forum jezeli cos zle zrobilem prosze o moderatorow o korekty)

Witam Serdecznie!
Stalem sie nowym posiadaczem audi a6 2,8 beznyna + gaz 4x4....

Mam pytanie do znawców......temperatura silnika wacha sie tak od 80 do 90 stopni....przy wolnej jezdzie trzyma 90 stopni jak wpadne na trase to spada do 80stopni (nie przekracza zakresu 80-90) czy to jest normalne czy cos nie tak? nie trzyma stalej temperatury

druga sprawa bo jak tempertura jest kolo 80 stopni to sa wachania obrotow w gore w dol, np. jak stoje na swiatlach (automat) ....... czy tym sie martwic czy to normalne?
pozdrowienia
jacek

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 23 lis 2008, 00:21

Moim zdaniem jeśli chodzi o temperature to normalne ,że nie zawsze jest 90stopni... Gdyż na trasie nie zmienia sie tak czesto biegów nie wchodzi sie na wysokie obroty itd. (jeśli jedziesz normalnie bez przyspieszenia) to normalna jest temp 80stopni... Jeśli chodzi o obroty to mi nigdy nie wacha sie wskazówka obrotów i też mam automat... Prawdopodobnie masz źle wyregulowane obroty... Udaj sie na jakaś stacje diagnostyczna niech sprawdza ten problem...

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 23 lis 2008, 08:17

Cześć kolego z CB <ok> nie wiem jak w 2.8, ale takie falowanie obrotów to przepływka lub przepustnica, ja byłem na kompie i po adaptacji przepustnicy jakiś czas spoks, teraz czasami to samo. Na forum jeden kolega miał ten sam problem z takim samym motorem jak Ty plus LPG, przeczyścił przepustnicę i jak ręką odjął :mrgreen:
Co do temperatury to nie wiem nic w tej kwestii, odpisz czy pomogło.
Ps. przywitaj się w odpowiednim dziale przywitań bo dostaniesz od moda ochrzan, pozdro

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 23 lis 2008, 15:36

Co do temperatury to u mnie przy silniku 2.8 po nagrzaniu temepratura trzyma sie na poziomie 90 niezaleznie czy trasa czy miasto. Wskazókwa nawet nie drgnie. Z tym ze u nie jakies 20kkm temu byl robiony rozrzad i wymienilem termostat oraz pompe wody co w zasadzie powinno sie robic. W poprzednim audi 90 tez tak mialem ale z drugiej strony Ojciec ma B4 i u niego temperatura sie wacha w podobnym zakresie jak u ciebie.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 24 lis 2008, 00:02

Witam kolego generali.
Aby mieć pewnośc co jest nie tak w twoim CCCO to podjedź do kogoś, kto może podłączyć komputer diagnostyczy i sprawdzić błędy, jakie powinny zapisać się. Klubowo nazywamy to VAG-owaniem ;-) Jeżeli takie błędy się wyświetlą to - powiedzmy - ktoś, kto zVAG-uje twoje Audi powinien wiedzieć, co dany błąd oznacza. Jeżeli nie to zapisz błędy i napisz co tam miałeś. Od tego powinno się zaczynać diagnozowanie "co w trawie piszczy" bo przyczyn zawsze może być kilka - począwszy od wadliwego czujnika temperatury płynu po termostat itp.
pozdr. <ok>
ps. przy sprawnym i rozgrzanym silniku nie ma mowy, aby wskazówka wskazywała inaczej niż 90 st. C, niezależnie czy jest to miasto, czy strasa, nawet przy -20 st. C
2.5 TDI AYM 2002

generali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2008, 22:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: generali » 24 lis 2008, 00:28

dziękuję za odpowiedzi.....

tak mi sie wydawało ze termostat pracuje w zakresie 82-90stopni; chociaż to mój 8 samochód i zawsze jak wskazówka nie stała idealnie na 90 stopniach to coś było nie tak.....więc wolę pytać
co do wahania obrotów okazało się ze na benzynie jest ok, czyli tak mi się wydaje ze instalacja gazowa jest źle wyregulowana.

Diagnostyka silnika nie wykazała błędu "temperatury silnika" tylko inny co opisałem wy innym temacie bo to inny dział.....na razie bez echa, jutro odwiedzę mechanika zobaczymy co on powie
viewtopic.php?t=5178

pozdrowienia

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 24 lis 2008, 09:26

Nie ma możliwości, żeby Ci się temperatura kiwała w tym modelu. Jeżeli tak jest to przepuszcza Ci termostat.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 24 lis 2008, 18:53

bler ma rację V6 mają raczej tendencje do przegrzewania sie niż do niedogrzania sprawdż termostat albo sprzęgł wisko wentylatora .Powinno dać się zatrzymać ręką jeżeli silnik niema odpowiedniej temperatury.

[ Dodano: 2008-11-24, 18:55 ]
tym bardzie z LPG

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 24 lis 2008, 20:56

Nie polecałbym zatrzymywania ręką wentylatora jednak :)

Nawet jeżeli wentylator by chodził cały czas, to termostat i tak by zamknął obieg i chłodnica nie miałaby nic wspólnego z temperaturą.

generali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lis 2008, 22:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: generali » 26 lis 2008, 22:16

tyle co się orientuje i sprawdzałem w salonie to termostat zastosowany w audi a6 2,8 działa w zakresie 82-90 stopni.....czyli wahania w tym zakresie to normalna sprawa bo tak jest stworzony.....

co wy na to? 3 osoby ode mnie to potwierdziły? (ja osobiście jestem laikiem w tym temacie ale do tych 3 osób mam zaufanie)

pozdro

Awatar użytkownika
masa124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 06 maja 2008, 23:43
Lokalizacja: Zachodniopomorski

Post autor: masa124 » 20 gru 2008, 13:41

Witam kolegów!Ja ma podobny problem.Wymieniłem rozrząd, pompe,termostat i nic nie pomogło.W miescie jest idealnie trzyma 90 stopni ale jak wyjade na trase i osiagna 160-170km to temp spada mi ponizej 70stopni i w tym momencie silnik przechodzi na paliwo gdyz temp.parownika znacznie spada.gazownik juz zmienił podłaczenie parownika w szerek i dalej jest ten problem.Latem było idealnie ale teraz przy tej temp.to lipa.

HENIEK681
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2008, 18:58
Lokalizacja: malopolska

Post autor: HENIEK681 » 20 gru 2008, 19:15

WITAM. Kolego czy ten gazownik podłączył przewody z wyjścia na nagrzęwnicę bo jeśli nie to będziesz miał taki problem ja też tak miałem i musiałem przerobić

Awatar użytkownika
masa124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 06 maja 2008, 23:43
Lokalizacja: Zachodniopomorski

Post autor: masa124 » 20 gru 2008, 19:46

Z wyjscia na nagrzewnice?Kolego mozesz rozwinąc bardziej ten temat.Parownik mam umiejscowiony w oklolicy filtra oleju na samym dole a pobór płynu jest własnie z tamtego miejsca.

HENIEK681
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2008, 18:58
Lokalizacja: malopolska

Post autor: HENIEK681 » 20 gru 2008, 20:11

Witam. Z tego co zrozumialem to masz z chlodniczki olejowej ja mialem na mysli nagrzewnice do grzania w samochodzie weze znajduja sie tylu silnika bardzo zle dojscie ale warto sie pomeczyc jak to przerobilem to nie mam teraz problemu 30c na silniku i przelacza na gaz

Awatar użytkownika
masa124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 06 maja 2008, 23:43
Lokalizacja: Zachodniopomorski

Post autor: masa124 » 20 gru 2008, 21:08

no tak masz racje gazownikowi nie chciało sie podlaczyc pod nagrzewnice i mam teraz problem przy wiekszych predkosciach parownik sie ochładza i przelacza na paliwo.Mówiłem jemu o podłaczeniu pod nagrzewnice to sie smial ze w tym miejscu cieplo jest najpozniej poprostu mnie zbywa koles.jutro zerkne jak jest wpiety parownik ale chyba tak jak napisałes pod chłodniczke.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga